FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ubytek płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
SkrzysiekS212 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 06-10-2015, 21:17   Ubytek płynu chłodniczego
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Witam, otóż mam taki problem ze swoim seicentem. Pod koniec Lipca przy przebiegu 92 tyś km. wymieniałem u mechanika rozrząd(pompa wody, pasek, rolka). Kupiony wcześniej miałem także nowy płyn chłodniczy Borygo różowy, który miał być wymieniony razem z rozrządem. Nie wiem jaki płyn był wcześniej zalany, kolor ciemnozielony. Przy odbiorze samochodu od mechanika, zobaczyłem, że nie został on wymieniony. Przed wymianą rozrządu jeździłem 2 lata bez żadnych ubytków płynu, a zrobiłem jakieś 20 tyś km. W zbiorniczku po odebraniu autka poziom był nieco poniżej poziomu max, wydawało się, że jest wszystko w porządku. Po około 2 tygodniach zauważyłem, że tak jakby trochę płynu ubyło, lecz jeździłem dalej. Pod koniec sierpnia poziom był już pomiędzy kreską min a max. Na obecną chwilę poziom jest na minimum. Dodam, że od tamtej pory, zrobiłem 2 tyś km. Samochód na noc stoi w garażu, nie widać żadnych plam rano pod samochodem. Około 2 tygodnie temu sprawdzałem na kanale czy faktycznie gdzieś pojawił się wyciek, lecz nic nie zauważyłem, silnik był zimny. Ubytek nie jest duży, lecz martwi mnie to i chciałbym szybko to zdiagnozować.
 
 
tierman 
Bywalec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 50
Skąd: Działoszyn/Warszawa
Wysłany: 06-10-2015, 21:47   Re: Ubytek płynu chłodniczego
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Cześć,
pierwsze co się nasuwa to pompa wody. Pasowałoby rozkręcić obudowę rozrządu i zobaczyć czy się nie poci w jej okolicy. Ostatnio wymieniałem rozrząd i widać było, że pompa się zaczęła pocić. Na zewnątrz nic nie było widać, bo wyciek był naprawdę niewielki. Może na dole na obudowie paska coś się zbiera? Najlepiej sprawdź jak się silnik dobrze zagrzeje - wtedy pojawia się ciśnienie w układzie chłodzącym i można więcej zobaczyć. Niestety ze względy na temperaturę, również szybciej wysycha. Jednak powinien zostać charakterystyczny białawy nalot po płynie.
Sprawdź też połączenia z nagrzewnicą w środku kabiny.
_________________
tomek
 
 
krzycho506 
Nałogowiec
Krzycho


Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Skąd: Wadowice
Wysłany: 06-10-2015, 21:48   
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


Ubytek stąd niewielki ponieważ po zrobieniu kilku set kilometrów układ się całkowicie odpowietrzył.
ubytek płynu na rzecz powietrza który był w układzie. :wink:

gorzej by było gdyby systematycznie ubywało. :wink:
_________________
A mój roboczo-wóz spala tylko

Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 <<
 
 
tierman 
Bywalec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 50
Skąd: Działoszyn/Warszawa
Wysłany: 06-10-2015, 23:02   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


krzycho506 napisał/a:
Ubytek stąd niewielki ponieważ po zrobieniu kilku set kilometrów układ się całkowicie odpowietrzył.
ubytek płynu na rzecz powietrza który był w układzie. :wink:

gorzej by było gdyby systematycznie ubywało. :wink:

Autor napisał, że co sprawdzał to było go mniej. Chyba, że ja nie umiem czytać ze zrozumieniem.
Samoczynne odpowietrzenie nie powinno chyba być na tyle duże, żeby poziom zmniejszył się choćby o połowę. Zakładam, że mechanik wiedział jak odpowietrzyć i zrobił to dobrze.
_________________
tomek
 
 
krzycho506 
Nałogowiec
Krzycho


Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Skąd: Wadowice
Wysłany: 07-10-2015, 15:02   
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


tierman napisał/a:
krzycho506 napisał/a:
Ubytek stąd niewielki ponieważ po zrobieniu kilku set kilometrów układ się całkowicie odpowietrzył.
ubytek płynu na rzecz powietrza który był w układzie. :wink:

gorzej by było gdyby systematycznie ubywało. :wink:

Autor napisał, że co sprawdzał to było go mniej. Chyba, że ja nie umiem czytać ze zrozumieniem.
Samoczynne odpowietrzenie nie powinno chyba być na tyle duże, żeby poziom zmniejszył się choćby o połowę. Zakładam, że mechanik wiedział jak odpowietrzyć i zrobił to dobrze.



Jak samemu nie zrobisz to nigdy nie masz pewności
_________________
A mój roboczo-wóz spala tylko

Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 <<
 
 
tierman 
Bywalec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 50
Skąd: Działoszyn/Warszawa
Wysłany: 07-10-2015, 18:34   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


krzycho506 napisał/a:
Jak samemu nie zrobisz to nigdy nie masz pewności

Trudno się z Tobą nie zgodzić, jednak nie zawsze jest czas, chęci, narzędzia, wiedza no i umiejętności. Ważne jest również to, żeby mieć przynajmniej jednego zaufanego mechanika.

Poza tym Autorze - sprawdziłeś? Znalazłeś coś?
Daj znać jak to się skończyło.
_________________
tomek
 
 
SkrzysiekS212 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 08-10-2015, 20:03   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


W weekend się dokładnie za to zabiorę. Na dzisiaj sprawa wygląda tak, że płynu ubywa ale bardzo mało. Wczoraj po rozgrzaniu silnika zajrzałem pod samochód z latarką i zauważyłem, że coś sączy się z lewej bocznej strony miski olejowej gdzieś na środku(taka jedna mała struga).Wydaje Mi się, że może być to wyciek z pompy tak jak wcześniej kolega tierman pisał. Nie mam też ewentualnie niczego na dolewkę, ponieważ nie wiem jaki teraz płyn jest zalany, chyba, że mogę zalać Borygo mieszalne z innymi płynami. Po zlikwidowaniu wycieku i tak planuje zmienić płyn na coś lepszego.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2015, 21:18   

SkrzysiekS212 napisał/a:
Po zlikwidowaniu wycieku i tak planuje zmienić płyn na coś lepszego

proponuję przepłukać układ tym http://galonoleje.pl/skle...lush-350ml.html a docelowo zalać ten płyn http://galonoleje.pl/skle...liliow-g12.html lub http://galonoleje.pl/skle...g13-15l-vw.html
 
 
SkrzysiekS212 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 08-10-2015, 21:35   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Dzięki Rotax, właśnie miałem do Ciebie pisać na PW odnośnie czegoś do przepłukania układu i płynu chłodniczego :grin:
 
 
SkrzysiekS212 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 28-10-2015, 21:17   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Winna okazała się pompa wody. Poprzedni mechanik "podobno" naładował zbyt dużo silikonu w okół uszczelnienia pompy. Teraz mam założoną nową pompę. Układ został odpowietrzony z tego co mi mówił mechanik. Wycieków na razie żadnych nie widzę, lecz po rozgrzaniu silnika widnieją pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym. Poziom jest na minimum i chyba będę musiał dolać trochę płynu chłodniczego. Dzisiaj rano sprawdzałem i wydawało mi się, że korek od zbiorniczka był zbyt lekko dokręcony(zbiorniczek był trochę mokry). Teraz moje pytanie czy możliwe, że układ jeszcze się odpowietrza?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum