Zbieżność |
Autor |
Wiadomość |
sebson96
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2015 Posty: 27 Skąd: Dolny ?ląsk
|
Wysłany: 10-10-2015, 00:16 Zbieżność
Bolid: fiat 600 |
|
|
Witam, chciałbym zapytać jaką ustawić zbieżność po wymianie zawieszenia z -40/40 MTS na gwint TA-Technix przód, a tył MTS -1 zwój sprężyny, bo z tego co mi wiadomo to różni się zbieżność sport od serii i potrzebuję podać na warsztacie dane. Dane pojazdu:
Fiat 600
2005 rok produkcji
1.1MPI
przebieg 64tys. KM
Z góry dziękuję za pomoc |
_________________ Nie ważne jaka marka...
Łączy nas pasja... 😎😎😎 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 10-10-2015, 00:21
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
W seju nie ustawia się kątów chyba że masz fasolki lub cambery
Na zbieżności nic im się nie podaje, sami wiedzą co mają robić Na wiosnę ustawiali mi na gwincie skręconym na -100 i tylko z tyłu były kąty -2,5 z przodu praktycznie brak negatywu |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
sebson96
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2015 Posty: 27 Skąd: Dolny ?ląsk
|
Wysłany: 10-10-2015, 00:25
Bolid: fiat 600 |
|
|
Pytam bo po prostu gościu z warsztatu kazał się dowiedzieć jaka ma być zbieżność |
_________________ Nie ważne jaka marka...
Łączy nas pasja... 😎😎😎 |
|
|
|
 |
sebson96
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2015 Posty: 27 Skąd: Dolny ?ląsk
|
Wysłany: 10-10-2015, 00:27
Bolid: fiat 600 |
|
|
Czyli zbieżność seryjna? tak jak książka pisze? |
_________________ Nie ważne jaka marka...
Łączy nas pasja... 😎😎😎 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10-10-2015, 02:45
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Po wymianie sprężyn na niższe zbieżność ulega zmianie bo przekładnia kierownicza zmieni swoje położenie względem zwrotnicy, dlatego trzeba ponownie ustawić zbieżność. Oczywiście zbieżność ma być taka jak w danych fabrycznych, więc specom od geometrii nie trzeba nic podawać, mają ustawić zbieżność tak jak jest seryjnie czyli dokładnie 1 ± 1 mm (0°10' ± 10'). No i po każdej regulacji gwintu góra-dół zmieni się geometria, więc jeśli będziesz chciał mieć zawsze zbieżność poprawnie ustawioną to każdorazowo wypada odwiedzić warsztat |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
sebson96
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2015 Posty: 27 Skąd: Dolny ?ląsk
|
Wysłany: 10-10-2015, 21:14
Bolid: fiat 600 |
|
|
Ok dziękuję za pomoc Mam również pytanie odnośnie poduszki i łożyska amortyzatorów pod gwint czy są jakieś specjalne czy wystarczy wymienić na seryjne nowe? Wydaje mi się, że jest już do wymiany ponieważ gdy auto dłużej postoi to przy ruszaniu ze skręconymi kołami (nawet troszkę) to stuka/puka/obciera (nie wiem jak to nazwać) przy kole Zna ktoś rozwiązanie problemu? Dodam, że nie ma śladów obcierania nadkola ani nic podobnego |
_________________ Nie ważne jaka marka...
Łączy nas pasja... 😎😎😎 |
|
|
|
 |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 11-10-2015, 08:28
Bolid: fiat seicento |
|
|
Podepnę się , założyłem sprężyny Eibach - 30, z przodu ściera mi zewnętrzną część nowych opon z tyłu też ,ale nie tak bardzo. Czy na zbieżności to ustawi ,nie wiem, błąd że od razu nie pojechałem. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 11-10-2015, 08:40
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
sebson96, jeśli obciera/strzela Ci sprezyna po wymianie zawieszenia na gwint ta, lub mts, to znaczyże musisz dać ok 4mm dystansu między talerzyk amortyzatora, a łozysko w poduszce mcpersona. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
|