FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie radia
Autor Wiadomość
Nowaczek 
Bywalec


Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 55
Skąd: WLKP
  Wysłany: 10-10-2015, 10:21   Podłączenie radia
   Bolid: Fiat Seicento S 900cc SPI '99


Witam serdecznie.
Mam problem z podłączeniem radia. Mam kostkę ISO, ale niestety przewód zasilający jest ciągle pod napięciem, a nie idzie do stacyjki. Jest gdzieś w Seicento gotowy przewód do stacyjki, czy muszę się wybrać z tym problemem do elektryka?
Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc
 
 
 
perelka82 
Bywalec


Pomógł: 15 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 70
Skąd: Łask
Wysłany: 10-10-2015, 11:22   
   Bolid: Octavia I


Zapalniczka ma zasilanie po stacyjce.
Pozdrawiam
_________________

 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 10-10-2015, 16:16   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Znajdź stały plus "B+", w zasadzie już go masz, a plus po stacyjce "ACC" weź z zapalniczki jak to słusznie przedmówca zauważył.
W zasadzie radio może grać po połączeniu kabla żółtego i czerwonego, ale końcówka mocy będzie chodzić wtedy 24/7 i któregoś dnia rano będziesz miał nieprzewidziany poranny rozruch fizyczny. :))
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 10-10-2015, 20:54   
   Bolid: Seicento 900


końcówki mocy są obecnie w większości na mosfetach, które z tego co mi wiadomo pobierają prąd jedynie jak "grają" czyli są używane. nawet na ściszonym do zera nie pobierają. wyłączone radio z czerwonym na stałe (czyli praca) i żółtym (czyli pamięć) nie pobiera więcej niż z czerwonym po stacyjce
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 10-10-2015, 21:09   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Bullshit. :ok:
Myślę że ponad 90% obecnych radioodbiorników posiada stopień końcowy wykonany jako BTL na tranzystorach bipolarnych a te pobierają PRZYNAJMNIEJ tzw. prąd spoczynkowy.
Nawet wzmacniacz pracujący w klasie D ( zapewne o takim myślałeś - z mosfetami) nie składa się tylko z samych mosfetów i coś tam pobiera bez sygnału.
Gdyby było inaczej te kable byłyby połączone od razu w środku radia. A nie są. Właśnie po to żeby rano nie pchać samochodu.
Ale każdy nich robi jak chce. Jeśli jeździsz codziennie nie ma różnicy. Zostaw jednak auto na 1-2 tyg. w dodatku ze słabowitym już akumulatorem to pogadamy. :wink:
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 10-10-2015, 21:38   
   Bolid: Seicento 900


coś tam pobiera. zgadza się. ale w normalnie używanym samochodzie czyli przynajmniej kilka razy w tygodniu ma to nijakie znaczenie. bo inaczej po co komu takie wiecznie pochłaniające kasę ustrojstwo
 
 
Nowaczek 
Bywalec


Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 55
Skąd: WLKP
Wysłany: 12-10-2015, 20:52   
   Bolid: Fiat Seicento S 900cc SPI '99


Stan na dziś:
http://i.imgur.com/wjEpWQA.jpg
Jak dostać się do tego zasilania z zapalniczki?
_________________
-> Moja Błękitna Strzała
-> Sej(czento) You Love Me
 
 
 
tierman 
Bywalec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 50
Skąd: Działoszyn/Warszawa
Wysłany: 13-10-2015, 09:12   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Nowaczek napisał/a:
Stan na dziś:
http://i.imgur.com/wjEpWQA.jpg
Jak dostać się do tego zasilania z zapalniczki?

Może najszybciej dostać się pod zapalniczkę, zobaczyć gdzie ten kabel idzie i jakiego jest koloru? Znaleźć miejsce z drugiej strony, lub dopiąć się pod zapalniczką i puścić zasilanie pod tapicerką aż do grodzi silnika, gdzie wyjdziesz i podepniesz się do złącz ISO?
_________________
tomek
 
 
Nowaczek 
Bywalec


Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 55
Skąd: WLKP
Wysłany: 16-10-2015, 10:47   
   Bolid: Fiat Seicento S 900cc SPI '99


Przyznam się bez bicia, że elektryk ze mnie żaden. Mógłby Ktoś, krok po kroku, wytłumaczyć, jak podłączyć się pod zasilanie zapalniczki? Muszę zdjąć tę obudowę zapalniczki? Mam przeciąć ten przewód zasilający i przylutować następny w tym miejsu? Wiem, że pewnie te pytania są głupie, ale wolę zapytać przed, niż po przecięciu przewodu. :)
_________________
-> Moja Błękitna Strzała
-> Sej(czento) You Love Me
 
 
 
Jarson75 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Żagań
Wysłany: 16-10-2015, 13:06   
   Bolid: seicento 900 +LPG


Nie przecinaj tego przewodu tylko zdrap troszkę izolacji z niego np z pół centymerta i wlutuj przewód który chcesz poprowadzić do radia ,następnie zaizoluj dobrą taśmą,lub są takie zapinki nie pamiętam jak się nazywają ale mają miejsce na dwa przewody rozchylasz ją wkładasz przewód od zapalniczki ten od radia obok bo są dwa miejsca i zaciskach kombinerkami i po kłopocie.Często te zapinki stosują do podłączenia instalacji pezy montażu haka holowniczego. Link do haka ale na fotkach są widoczne te spinki koloru czerwonego
http://allegro.pl/hak-hol...5553105839.html
 
 
tierman 
Bywalec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 50
Skąd: Działoszyn/Warszawa
Wysłany: 16-10-2015, 20:29   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Jak dołączony jest przewód z "+" do zapalniczki? Może jest przykręcany - wtedy to dość proste, bo zaciskasz na przewodzie i przykręcasz razem z "+".
Jeśli jest to standardowy żeński wtyk, to możesz wymienić na i do tego odejścia podpiąć się nowym kablem do radia. Wg mnie jest to lepsze od cięcia czy zaciskania tych szybko złączek (nie jestem ich fanem bo to jednak cięcie izolacji no i naruszenie żył przewodu).
_________________
tomek
 
 
Nowaczek 
Bywalec


Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 55
Skąd: WLKP
Wysłany: 26-10-2015, 15:10   
   Bolid: Fiat Seicento S 900cc SPI '99


Odkręciłem 6 śrubek, które trzymają ten plastikowy element z zapalniczką na środku, ale nie mogę go zdjąć, ponieważ trzymają go przewody zapalniczki i gumowa osłona dźwigni zmiany biegów. Jak się do tego dobrać?
_________________
-> Moja Błękitna Strzała
-> Sej(czento) You Love Me
 
 
 
Nowaczek 
Bywalec


Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 55
Skąd: WLKP
Wysłany: 01-11-2015, 14:24   
   Bolid: Fiat Seicento S 900cc SPI '99


Udało mi się dostać do złączki zapalniczki:

Na obu przewodach jest 12V. Myślę, że lepiej się podpiąć pod przewód biało-czerwony, ponieważ jest grubszy. Są jakieś szybkozłączki do takiej kostki, czy czeka mnie cięcie i lutowanie?
_________________
-> Moja Błękitna Strzała
-> Sej(czento) You Love Me
 
 
 
ogarol 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 34
Skąd: FSD
Wysłany: 01-11-2015, 14:36   
   Bolid: 1.1 SPI 1999


Nowaczek napisał/a:
Udało mi się dostać do złączki zapalniczki:


Gratulacje :grin:

Cytat:
czy czeka mnie cięcie i lutowanie?


Trzy posty wyżej kol. Jarson75 ładnie Ci opisał jak to zrobić.
 
 
Nowaczek 
Bywalec


Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 55
Skąd: WLKP
Wysłany: 08-11-2015, 14:39   
   Bolid: Fiat Seicento S 900cc SPI '99


tierman, Jest to standardowy, żeński wtyk. Gdzie mogę kupić taki wtyk, jak na zdjęciu? Jak on się fachowo nazywa, żeby wiedzieć jak szukać?
Wziąłem się do pracy, ale natrafiłem na kolejny problem. Chciałem poprowadzić przewód wzdłuż tunelu, pod wykładziną, ale jest ona przyklejona do wygłuszenia podłogi. Czeka mnie zrywanie jej i ponowne przyklejanie, czy jest jakiś inny sposób, aby poprowadzić ten przewód od zapalniczki do radia?
_________________
-> Moja Błękitna Strzała
-> Sej(czento) You Love Me
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum