Podłączenie radia |
Autor |
Wiadomość |
Nowaczek
Bywalec

Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2015 Posty: 55 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 10-10-2015, 10:21 Podłączenie radia
Bolid: Fiat Seicento S 900cc SPI '99 |
|
|
Witam serdecznie.
Mam problem z podłączeniem radia. Mam kostkę ISO, ale niestety przewód zasilający jest ciągle pod napięciem, a nie idzie do stacyjki. Jest gdzieś w Seicento gotowy przewód do stacyjki, czy muszę się wybrać z tym problemem do elektryka?
Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc |
|
|
|
 |
perelka82
Bywalec

Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 70 Skąd: Łask
|
Wysłany: 10-10-2015, 11:22
Bolid: Octavia I |
|
|
Zapalniczka ma zasilanie po stacyjce.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 10-10-2015, 16:16
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Znajdź stały plus "B+", w zasadzie już go masz, a plus po stacyjce "ACC" weź z zapalniczki jak to słusznie przedmówca zauważył.
W zasadzie radio może grać po połączeniu kabla żółtego i czerwonego, ale końcówka mocy będzie chodzić wtedy 24/7 i któregoś dnia rano będziesz miał nieprzewidziany poranny rozruch fizyczny. |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 10-10-2015, 20:54
Bolid: Seicento 900 |
|
|
końcówki mocy są obecnie w większości na mosfetach, które z tego co mi wiadomo pobierają prąd jedynie jak "grają" czyli są używane. nawet na ściszonym do zera nie pobierają. wyłączone radio z czerwonym na stałe (czyli praca) i żółtym (czyli pamięć) nie pobiera więcej niż z czerwonym po stacyjce |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 10-10-2015, 21:09
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Bullshit.
Myślę że ponad 90% obecnych radioodbiorników posiada stopień końcowy wykonany jako BTL na tranzystorach bipolarnych a te pobierają PRZYNAJMNIEJ tzw. prąd spoczynkowy.
Nawet wzmacniacz pracujący w klasie D ( zapewne o takim myślałeś - z mosfetami) nie składa się tylko z samych mosfetów i coś tam pobiera bez sygnału.
Gdyby było inaczej te kable byłyby połączone od razu w środku radia. A nie są. Właśnie po to żeby rano nie pchać samochodu.
Ale każdy nich robi jak chce. Jeśli jeździsz codziennie nie ma różnicy. Zostaw jednak auto na 1-2 tyg. w dodatku ze słabowitym już akumulatorem to pogadamy. |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 10-10-2015, 21:38
Bolid: Seicento 900 |
|
|
coś tam pobiera. zgadza się. ale w normalnie używanym samochodzie czyli przynajmniej kilka razy w tygodniu ma to nijakie znaczenie. bo inaczej po co komu takie wiecznie pochłaniające kasę ustrojstwo |
|
|
|
 |
Nowaczek
Bywalec

Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2015 Posty: 55 Skąd: WLKP
|
|
|
|
 |
tierman
Bywalec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Działoszyn/Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2015, 09:12
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Może najszybciej dostać się pod zapalniczkę, zobaczyć gdzie ten kabel idzie i jakiego jest koloru? Znaleźć miejsce z drugiej strony, lub dopiąć się pod zapalniczką i puścić zasilanie pod tapicerką aż do grodzi silnika, gdzie wyjdziesz i podepniesz się do złącz ISO? |
_________________ tomek |
|
|
|
 |
Nowaczek
Bywalec

Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2015 Posty: 55 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 16-10-2015, 10:47
Bolid: Fiat Seicento S 900cc SPI '99 |
|
|
Przyznam się bez bicia, że elektryk ze mnie żaden. Mógłby Ktoś, krok po kroku, wytłumaczyć, jak podłączyć się pod zasilanie zapalniczki? Muszę zdjąć tę obudowę zapalniczki? Mam przeciąć ten przewód zasilający i przylutować następny w tym miejsu? Wiem, że pewnie te pytania są głupie, ale wolę zapytać przed, niż po przecięciu przewodu. |
_________________
Moja Błękitna Strzała
Sej(czento) You Love Me |
|
|
|
 |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 16-10-2015, 13:06
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Nie przecinaj tego przewodu tylko zdrap troszkę izolacji z niego np z pół centymerta i wlutuj przewód który chcesz poprowadzić do radia ,następnie zaizoluj dobrą taśmą,lub są takie zapinki nie pamiętam jak się nazywają ale mają miejsce na dwa przewody rozchylasz ją wkładasz przewód od zapalniczki ten od radia obok bo są dwa miejsca i zaciskach kombinerkami i po kłopocie.Często te zapinki stosują do podłączenia instalacji pezy montażu haka holowniczego. Link do haka ale na fotkach są widoczne te spinki koloru czerwonego
http://allegro.pl/hak-hol...5553105839.html |
|
|
|
 |
tierman
Bywalec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Działoszyn/Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2015, 20:29
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Jak dołączony jest przewód z "+" do zapalniczki? Może jest przykręcany - wtedy to dość proste, bo zaciskasz na przewodzie i przykręcasz razem z "+".
Jeśli jest to standardowy żeński wtyk, to możesz wymienić na i do tego odejścia podpiąć się nowym kablem do radia. Wg mnie jest to lepsze od cięcia czy zaciskania tych szybko złączek (nie jestem ich fanem bo to jednak cięcie izolacji no i naruszenie żył przewodu). |
_________________ tomek |
|
|
|
 |
Nowaczek
Bywalec

Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2015 Posty: 55 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 26-10-2015, 15:10
Bolid: Fiat Seicento S 900cc SPI '99 |
|
|
Odkręciłem 6 śrubek, które trzymają ten plastikowy element z zapalniczką na środku, ale nie mogę go zdjąć, ponieważ trzymają go przewody zapalniczki i gumowa osłona dźwigni zmiany biegów. Jak się do tego dobrać? |
_________________
Moja Błękitna Strzała
Sej(czento) You Love Me |
|
|
|
 |
Nowaczek
Bywalec

Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2015 Posty: 55 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 01-11-2015, 14:24
Bolid: Fiat Seicento S 900cc SPI '99 |
|
|
Udało mi się dostać do złączki zapalniczki:
Na obu przewodach jest 12V. Myślę, że lepiej się podpiąć pod przewód biało-czerwony, ponieważ jest grubszy. Są jakieś szybkozłączki do takiej kostki, czy czeka mnie cięcie i lutowanie? |
_________________
Moja Błękitna Strzała
Sej(czento) You Love Me |
|
|
|
 |
ogarol
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 34 Skąd: FSD
|
Wysłany: 01-11-2015, 14:36
Bolid: 1.1 SPI 1999 |
|
|
Nowaczek napisał/a: | Udało mi się dostać do złączki zapalniczki:
|
Gratulacje
Cytat: | czy czeka mnie cięcie i lutowanie? |
Trzy posty wyżej kol. Jarson75 ładnie Ci opisał jak to zrobić. |
|
|
|
 |
Nowaczek
Bywalec

Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2015 Posty: 55 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 08-11-2015, 14:39
Bolid: Fiat Seicento S 900cc SPI '99 |
|
|
tierman, Jest to standardowy, żeński wtyk. Gdzie mogę kupić taki wtyk, jak na zdjęciu? Jak on się fachowo nazywa, żeby wiedzieć jak szukać?
Wziąłem się do pracy, ale natrafiłem na kolejny problem. Chciałem poprowadzić przewód wzdłuż tunelu, pod wykładziną, ale jest ona przyklejona do wygłuszenia podłogi. Czeka mnie zrywanie jej i ponowne przyklejanie, czy jest jakiś inny sposób, aby poprowadzić ten przewód od zapalniczki do radia? |
_________________
Moja Błękitna Strzała
Sej(czento) You Love Me |
|
|
|
 |
|