problem z wbiciem pierwszego biegu |
Autor |
Wiadomość |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 22-03-2015, 18:52
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
a tak na wszelki wypadek warto sprawdzić (chyba że samemu się wlewało).z wiekiem to i teorii spiskowych przybywa .... |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-03-2015, 20:27
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Olej w skrzyni zmieniałem sam rotax24 doradzał a wycieków żadnych na pewno nie ma ze skrzyni jutro po próbuje na zgaszonym silniku czy też będzie przycinać się jedynka bo jak linki lub lewarek to chyba też powinno się zacinac dobrze myślę? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2015, 20:31
|
|
|
biznesik napisał/a: | Olej w skrzyni zmieniałem sam rotax24 doradzał | przypomnij co tam zalane bo jakoś mi to umknęło |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2015, 21:12
|
|
|
aaa... Gear300 olej wyborny |
|
|
|
 |
stanislaw5b
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 21 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 22-03-2015, 22:12
Bolid: Seicento 0.9 Young |
|
|
Trywialna sprawa... Ale zgodnie z instrukcją trzeba zanim wbije się wsteczny trzymać pedał sprzęgła wciśnięty na maksa przynajmniej 2-3 sekundy, u mnie wtedy nie zgrzyta |
_________________ Czerwony wojownik
 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-03-2015, 19:33
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Rotax24 to kiedy muszę zmienić olej w skrzyni? W sierpniu będzie 2 lata to trzeba już czy spokojnie mogę dłużej jeździć? Około 40 tys. zrobiłem na nim |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2015, 20:55
|
|
|
biznesik napisał/a: | to kiedy muszę zmienić olej w skrzyni? | spokojnie wystarczy w przypadku Gear300 co 5 lat lub 60-80kkm |
|
|
|
 |
MarcinSk55
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-10-2015, 19:35
Bolid: seicento 0.9 |
|
|
Witam , miewam problemy z wbijaniem 1 i wstecznego i rzadziej 2 i 5 czy wymiana tych elementów lewarka pomoże ? Mechanicy mi to właśnie proponowali ,ale gdzieś w necie czytałem że to jakieś wodziki mogą być winowajcą. Co o tym sądzicie. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2015, 13:23
|
|
|
MarcinSk55 napisał/a: | Witam , miewam problemy z wbijaniem 1 i wstecznego i rzadziej 2 i 5 czy wymiana tych elementów lewarka pomoże ? Mechanicy mi to właśnie proponowali ,ale gdzieś w necie czytałem że to jakieś wodziki mogą być winowajcą. Co o tym sądzicie. |
Z mojej strony mogę polecić wymianę oleju w skrzynce i sprawdzenie sprzęgła |
|
|
|
 |
MarcinSk55
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-10-2015, 08:43
Bolid: seicento 0.9 |
|
|
Olejek w skrzyni mechanicy wymieniali ( zapewniali mnie że jakiś super mobil )
, a ze sprzęgłem to nie wiem |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2015, 10:52
|
|
|
MarcinSk55 napisał/a: | Olejek w skrzyni mechanicy wymieniali ( zapewniali mnie że jakiś super mobil )
, a ze sprzęgłem to nie wiem |
To jak wlali super hiper Mobil 1 SHC 75w90 to nie dziwię się że biegi przy obecnej temperaturze słabo wchodzą - zobaczysz jakie będą jaja przy -10°C |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-10-2015, 15:38
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
ani mi nie mów, wlałem kiedyś tego mobila to na wiosne nie umiałem jeździć samochodem. myslalem ze mi się sypie skrzynia.
jak wrocilem do tuteli ( wiem, tez wiele do zyczenia zostawia ten olej ) to odzyskałem biegi |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2015, 19:40
|
|
|
Dlaczego Mobil 1 SHC 75w90 jest tak nędzny w zimie a taki Shell Spirax S4 G 75w90 ma w ujemnych temperaturach wręcz doskonałe właściwości ? oba oleje to 75w90 ale szczegół tkwi w bazie olejowej gdzie Mobil to VHVI a Shell to GTL dodatkowo widełki lepkościowe Mobila są bliskie 75w140 a Shell'a bliższe 75w80 zatem Mobil to klasyczny olej do przekładni hipoidalnej o dużym przesunięciem zazębienia stąd spełnia normę MT-1 natomiast Shell to klasyczny olej przekładniowy z naciskiem na współpracę z mosiężnymi synchronizatorami gdzie nie zastosowano końskiej dawki fosforu tylko boran potasu a ten raz że nie trawi metali kolorowych to utrzymuje lekką cierność która powoduje skuteczniejsze wyhamowanie synchronizatora ułatwiając jednocześnie zmianę biegu co w połączeniu z wręcz genialną charakterystyką lepkościową na zimno (wskaźnik lepkości to 228 gdzie Mobil ma ledwie 154) powoduje ogromną różnicę w komforcie zmiany biegów a dodatkowo olej ten spełnia normę VW TL 501.50 której wymagania pod względem przenoszenia sił stycznych na zazębieniu przewyższają wymogi GL5
spójrzmy na lepkość obu olei względem spadku temperatury:
jak widać różnica na zimno jest kolosalna |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-10-2015, 10:27
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
wtedy się jeszcze nie interesowałem olejami i zobaczyłem w sklepie mobila no to wziałem... a tu taki zonk... dzięki kolego.
ps. na fuchsu co poleciłeś do forda biegi wchodzą jak w masło, nawet przy -10 stopniach, ale on swoje kosztuje |
_________________
 |
|
|
|
 |
|