FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwny problem z hamulcami
Autor Wiadomość
automaniak126 
Nałogowiec


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 21-10-2015, 16:10   dziwny problem z hamulcami
   Bolid: Seicento


Koledzy mam pytanko bo już sam nie wiem co o tym myśleć heh:D
zastanawia mnie to i nie daje spokoju, mianowicie:
przy hamowaniu bardzo "od razu" że tak powiem łapie mi tył ale tylko lewa strona od kierowcy, najgorzej jest jak ruszam po postoju z nocy ale nie tylko, po przejechaniu jakiś 200-500metrów ustaje ale nie zawsze czasami trzeba dłużej, a czasami jest tak że jak poruszam ręcznym to ustanie ale też nie zawsze i nie wiem co jest...

no to tak:
nic ostatnio z hamulcami nie było robione oprócz wymiany cylinderków na nowe ale to jakiś czas temu, rozbierane było koło sprawdzane wszystko cylinderek pracuje dobrze, szczęki się dobrze schodzą i rozchodzą, ręczny ok, odbija bez problemu, bębny stare więc nic tam nie trze ani nie blokuje, okładziny też mają swoje bo już chyba ze 2 lata ale stan bardzo dobry jeszcze, ale nic nie przyciera nigdzie, a hamuje zawsze jako pierwsze to lewe kolo i np jak się rusza gdzieś z górki i nagle hamulec no to ładnie aż się ślizga na tym kole a reszta kół dopiero tak łagodnie hamuje bez pisku a tam to nawet zapiszczy albo się ślizgnie i to przy łagodnym hamowaniu.. Zanim reszta kół "pomyśli" o zahamowaniu to to lewe już hamuje i to przy nawet nie takim dużym nacisku na pedał... co jest bo już nie mam pojęcia?? pompa hamulcowa czy czy coś>??

PS: płyn oczywiście jest, układ był dobrze odpowietrzony po wymianie cylinderków, wycieków nie ma, przewody ok tylne nawet były na miedziane wymieniane na wahaczach, wszystko wygląda na ok a takie rzeczy się dzieją:D:D:D

Proszę o pomoc:-)
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
Sieman 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 21-10-2015, 16:33   
   Bolid: Seicento 900 SX


Może korektor przestał działać.
 
 
automaniak126 
Nałogowiec


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 21-10-2015, 19:50   
   Bolid: Seicento


Sieman napisał/a:
Może korektor przestał działać.


ale przecież jakby przestał działać to by tak było cały czas ale w czasie jazdy wszystko wraca do normy, tylko że nie zawsze w tym samym czasie raz szybciej raz wolniej...
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
Sieman 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 21-10-2015, 20:16   
   Bolid: Seicento 900 SX


To może jeszcze nie stanął całkowicie tylko ciężko chodzi. Jak się nagrzeje od silnika i trochę rozrusza to zaczyna działać.
 
 
automaniak126 
Nałogowiec


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 22-10-2015, 19:35   
   Bolid: Seicento


Sieman napisał/a:
To może jeszcze nie stanął całkowicie tylko ciężko chodzi. Jak się nagrzeje od silnika i trochę rozrusza to zaczyna działać.


dzięki za podpowiedź będę miał to na uwadze:)

ma ktoś jeszcze jakieś pomysły, sugestie???
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-10-2015, 18:25   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


Miałem identyczny problem.
Układ hamulcowy jest spięty w układzie "X", ja go przepiąłem na układ "Y" i cały problem z blokowaniem tylnego koła nawet przy lekkim hamowaniu, zwłaszcza po nocy, minął. ( max 15 min roboty ) :grin:
 
 
automaniak126 
Nałogowiec


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 23-10-2015, 20:35   
   Bolid: Seicento


MateuszLDZ napisał/a:
Miałem identyczny problem.
Układ hamulcowy jest spięty w układzie "X", ja go przepiąłem na układ "Y" i cały problem z blokowaniem tylnego koła nawet przy lekkim hamowaniu, zwłaszcza po nocy, minął. ( max 15 min roboty ) :grin:


a troszkę jaśniej można???
co dokładnie przepinałeś jeśli można wiedzieć??
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-10-2015, 10:04   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


Należy przepiąć przewody hamulcowe na pompie tak, aby w "I" (pierwszej) sekcji pompy były zapięte koła przednie, a w "II" (drugiej) sekcji pompy były zapięte koła tylne.
Musisz też przepiąć jeden dławik ciśnienia (korektor) z przewodu przedniego koła, na przewód tylnego.
W układzie "Y" rozkład ciśnienia płynu między sekcjami jest tak zróżnicowany, że korektory nie są konieczne, więc ich pozostawienie jest tylko i wyłącznie Twoją decyzją.
Ja osobiście je usunąłem i wszystko jest OK., nie ma najmniejszych problemów z hamulcami.
Są bardzo przewidywalne i z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że skuteczniejsze.

NIE WOLNO USUWAĆ KOREKTORÓW W STANDARTOWYM UKŁADZIE "X" !!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum