FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
siecento 900
Autor Wiadomość
dariusz.p 
Bywalec

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 15-10-2015, 21:57   
   Bolid: fiat seicento


Drążek na górze wahacza, tak jak powinno być. Przy seryjnych sprężynach nie było problemu, po obniżeniu (eibach -30) dalej nie ma problemu .
 
 
Jarson75 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Żagań
Wysłany: 24-10-2015, 21:51   
   Bolid: seicento 900 +LPG


Koledzy od dwóch tygodni walczę ze swoim sejkiem.Wymienione świece,kable,silniczek krokowy,termostat czujnik temperatury na termostacie,sonda lambda,uszczelniony cały monowtrsyk ,wymienione węże od podciśnień wraz z odmą ,fitr powietrza olej filtr oleju i problem z odpalaniem sejka jest dalej,czyli....na zimnym silniku rano odpali za1 razem ewentualnie za drugim,później gdy się rozgrzeje po zgaszeniu to odpala różnie ale zazwyczaj za 5,6 razem,obroty silnika jak zaskoczy chodzi równo jak zegarek,a po jakimś czasie falują z różna częstotliwością i potrafi zgasnąć dojeżdżając do skrzyżowania. Powiem szczerze że już nie wiem, gdzie dalej szukać przyczyny.Akumulator ok rozrusznik ok.Proszę zasugerujcie coś....Auto jest z instalacją gazową ale na razie nie korzystam z niej dopóki nie zacznie pracować idealnie na benzynie,wiem na pewno jest ona do sprawdzenia i regulacji bądź serwisu.Byłem na komputerze zostały skasowane błędy było ich 8 i nie wskoczyły ponownie.Gdzie szukać przyczyny.....?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24-10-2015, 22:14   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Jeśli masz gaz to jednak spróbowałbym pojeździć na gazie. Jeśli objawy nie będą występować na LPG to wtedy można przynajmniej wykluczyć układ paliwowy. Podjedź do mechanika żeby sprawdził ciśnienie sprężania na cylindrach, bo to może być coś z samym silnikiem.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Jarson75 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Żagań
Wysłany: 24-10-2015, 22:35   
   Bolid: seicento 900 +LPG


Ok to już coś.Właśnie przed chwilą go odpaliłem,odpalił za drugim razem,przejechałem się żeby się rozgrzał,nie mam zastrzeżeń do samej jazdy jest dynamcizny dobrze wchodzi na obroty 100 osiąga bez problemu.Teraz chodził na wolnych obrotach idealnie.Odpalał za każdym razem po zgaszeniu. Niepokoi mnie stuk jaki dochodzi z silnika raz głośniej raz ciszej,nie raz nic nie słychać,gdzieś czytałem że to może być popychacz hydrauliczny.Może to jest niedomaganiem silnika?
 
 
Jarson75 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Żagań
Wysłany: 25-10-2015, 09:50   
   Bolid: seicento 900 +LPG


Chłopy powiedzcie chodzi mi o zworek podciśnienia który jest zamontowany na przewodzie ,który wychodzi z podstawy monowtrysku i idzie do takiego czujnika po prawej stronie grodzi silnika jest u samej góry , jest do którego jest podłączona kostka elektryczna czy on ma przepuszczać tylko w jedną stronę?Bo mój przepuszcza w obie strony....sprawdzałem go ustami.... :sad: ,a wygląda on tak jak na tym zdjęciu. http://allegro.pl/zawor-z...5645685702.html a tu jest widoczny taki czarny walcowaty z białym paskiem po prawej stronie ten dolny http://allegro.pl/fiat-se...5629015792.html i jeszcze jedna fotka http://archiwum.allegro.p...3569733187.html doczytałem w necie idzie do tzw.mapsensora .
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 25-10-2015, 10:08   
   Bolid: Seicento 900


takie coś przy gazie i hydraulicznej regulacji nie wróży raczej dobrze jeśli ten zaworek nie pomoże. bo jak na moje oko to będą wypalone gniazda zaworów jak to mi się w skodzie zdarzyło. regulacja pomagała tylko na chwilę i to też nie całkiem
 
 
Jarson75 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Żagań
Wysłany: 25-10-2015, 10:09   
   Bolid: seicento 900 +LPG


Czyli on przepuszczać ma tylko w jedną stronę?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-10-2015, 10:39   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Wydaje mi się ze to nie jest zaworek a filterek. Ja mam dwie sztuki i też oba sprawdzałem dmuchając i oba przepuszczają w obie strony. Prawidłowe podłączenie to o ile dobrze pamiętam biała część ma być od strony map sensora. Ten zaworek nawet jeśli nie jest podłączony w odpowiednim kierunku nie będzie powodował opisanych przez ciebie objawów.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 25-10-2015, 11:26   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


barkor napisał/a:
Prawidłowe podłączenie to o ile dobrze pamiętam biała część ma być od strony map sensora.

Zdaje mi się że tam z jednej strony tego 'filterka" powinien być napis "carb" = carburator, czyli "z angielska" = gaźnik i tą stroną powinien być przypięty do wtrysku.
 
 
Jarson75 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Żagań
Wysłany: 25-10-2015, 11:36   
   Bolid: seicento 900 +LPG


Dzięki za info to już go wykluczam...jutro podjadę na komputer bo mam umówione z gościem że teraz mam podłączenie i sprawdzenie błędów za free,a dalej to..... :-?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-10-2015, 12:11   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


wojtek12321 napisał/a:

Zdaje mi się że tam z jednej strony tego 'filterka" powinien być napis "carb" = carburator, czyli "z angielska" = gaźnik i tą stroną powinien być przypięty do wtrysku.

Tak, z jednej strony jest "carb" a z drugiej "dist", ale nie mogłem nigdy dojść co te skróty oznaczają, to teraz przynajmniej połowicznie wyjaśniłeś:) W każdym razie na pewno czarna część ma być podczepiona do kolektora a biała do mapsensora, sprawdziłem w google zdjęcia silników seicento i wszystkie mają w ten sposób podłączone, ja u siebie również tak mam.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Jarson75 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Żagań
Wysłany: 25-10-2015, 12:53   
   Bolid: seicento 900 +LPG


Tylko mój ten filterek jest jak z pierwszego zdjęcia cały czarny stożkowy kształt z obu stron i żadnych oznaczeń...
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-10-2015, 17:36   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Jarson75 napisał/a:
Tylko mój ten filterek jest jak z pierwszego zdjęcia cały czarny stożkowy kształt z obu stron i żadnych oznaczeń...

Widocznie masz ten filtr z cinquecento, bo w seicento nie spotkałem się z takim, mam seja z pierwszych miesiąców produkcji (oryginalnie była 900setka) i też mam filtr biało czarny. Tak czy siak, nim bym się akurat nie przejmował, ważne żeby wszystko było szczelne jeśli chodzi o ten wężyk i filtr. A jeśli osprzęt silnika już w zasadzie cały sprawdziłeś to zdiagnozowałbym sam silnik czy nie jest to jakaś mechaniczna usterka. Pojechałbym do ogarniętego mechanika i niech zmierzy ciśnienie sprężania i obejrzy te popychacze hydrauliczne. Jak coś stuka w silniku to jest to już jakiś konkretny objaw, mechanik by pewnie zdiagnozował.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Jarson75 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Żagań
Wysłany: 25-10-2015, 23:42   
   Bolid: seicento 900 +LPG


Będę musiał zajrzeć na te popychacze ,ale zaczynam obawiać się że przy tym stukającym popychaczu mógł się już napalić zawór i gniazdo zaworowe,tak jak pisałeś wcześniej trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach i wszystko się okaże .......i wtedy no cóż głowica w górę :-P
 
 
Adasko 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 10
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 26-10-2015, 01:33   
   Bolid: Sej 900


Siemanko,

Nie będę zakładał nowego tematu bo chyba nie ma sensu. Otóż ja mam pytanie czysto teoretyczne: kupiłem 16.10 seja z 98 roku za nieduze pieniądze. Problem polega na tym ze lekko nacisnę hamulec a od razu się kola blokują. Zaprowadziłem do mechanika, okazało się że prawe tylne koło w ogóle nie hamuje... ogólnie posprawdzał mi itd. Wyszło, że mam do naprawy: prawy przód amortyzator(30% sprawności) ten hamulec cały, tulejka z przodu i klameczki mi nareperuje hurtem bo nie odskakują. Zaznaczam, że jest to mój pierwszy samochód. Krzyknął mi prawie 500 zł. Prosiłbym mniej więcej o ocene tegoz wydatku. Nie przepłaciłem i jak to ogólnie wygląda? Z góry dziękuje
_________________
Szybkość to nie wszystko.. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum