FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator - co mu dolega? Seicento 900
Autor Wiadomość
Andrzej-Kraków 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Wrz 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-11-2015, 18:37   Alternator - co mu dolega? Seicento 900
   Bolid: Seicento 900 SX


Witam,
od dwóch dni na wolnych obrotach przyświeca delikatnie kontrolka alternatora (wcześniej było wszystko ok). Dziej się tak bez względu na to czy są włączone jakieś odbiorniki prądu czy nie.
Czy to objaw zużytych szczotek, czy raczej poważniejszy problem?
Dzięki za odpowiedz.
_________________
Andrzej
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 07-11-2015, 18:48   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Mogą to być, tak jak piszesz, zużyte szczotki albo regulator napięcia już "traci oddech", wymiana szczotek to i tak razem z regulatorem (kupujesz komplet), tak że w razie wymiany masz od razy sprawdzone obydwie opcje. Wymiana regulatora to bardzo prosta "operacja" tak że 20-30 minut i sprawa załatwiona.
 
 
Andrzej-Kraków 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Wrz 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-11-2015, 18:55   
   Bolid: Seicento 900 SX


Dzięki za info :wink:
Ten regulator da się wymienić na zamontowanym altku ( czy jest na tyle miejsca), czy trzeba go wymontować do wymiany?
_________________
Andrzej
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-11-2015, 19:07   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Andrzej-Kraków napisał/a:
Dzięki za info :wink:
Ten regulator da się wymienić na zamontowanym altku ( czy jest na tyle miejsca), czy trzeba go wymontować do wymiany?

Zmierz ładowanie-za małe i za duże powoduje ww. objawy, a zmierz po to, żeby określić w jakim stanie reszta altka-skaczące ładowanie to nie tylko regulator-wymienić można w 900 jak masz podejście z podnośnika, kanału lewarka./w 1.1 jest trochę trudniej.
Regulatory chińskie których jest od groma zawsze dają za dużo, nie równo i ich trwałość to kilkanaście tys. km. :wink: , stąd opinie pismaków o awaryjnych alternatorach.
 
 
 
Andrzej-Kraków 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Wrz 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-11-2015, 19:13   
   Bolid: Seicento 900 SX


Ok, zmierzę wartości ładowania, a dostęp mam do kanału więc powinno być dobrze jakby była taka potrzeba.
Natomiast jeżeli chodzi o zakup samego regulatora to biorę pod uwagę tylko oryginał (magneti marelli), jest drożej,ale jakość na pewno lepsza.
_________________
Andrzej
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-11-2015, 19:24   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Andrzej-Kraków napisał/a:
Ok, zmierzę wartości ładowania, a dostęp mam do kanału więc powinno być dobrze jakby była taka potrzeba.
Natomiast jeżeli chodzi o zakup samego regulatora to biorę pod uwagę tylko oryginał (magneti marelli), jest drożej,ale jakość na pewno lepsza.

Magnetti marelli nie jest oryginałem tylko chińszczyzną o której napisałem. :wink:
Kup Polski regulator, ew. trochę droższy japoński.
 
 
 
Andrzej-Kraków 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Wrz 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-11-2015, 19:27   
   Bolid: Seicento 900 SX


Ewent. jakieś bliższe namiary na ten polski i japoński regulator (nazwy)?
Czy tylko mówić w sklepie "polski regulator napięcia" lub "japoński regulator napięcia"
Jaki orientacyjny koszt?
Montowany był w sc 900 tylko jeden rodzaj altka czy więcej?
Ten sam regulator pasuje do każdego altka w tym aucie?
_________________
Andrzej
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 07-11-2015, 20:15   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Do wymiany regulatora napięcia w 900 nie potrzeba kanału, podnośnika ani innych tego typu urządzeń. Wystarczy mały srubokręt do zdjęcia osłon, klucz nr 7, aby odkręcić regulator (2 śrubki o tym rozmiarze) najlepiej i nasadowy i płaski (płaski aby poluzować śrubki, a nasadowym lepiej się wykręca gdy są lużne), ewentualnie klucz płaski nr 10 aby odkręcić kabel który idzie do akumulatora przed demontażem regulatora bo wtedy jest nieco łatwiej, i jak pisałem wyzej 20 minut roboty i sprawa załatwiona. Nie potrzeba wymontowywać alternatora ani tym podobnych rzeczy./
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum