Alternator - co mu dolega? Seicento 900 |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej-Kraków
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Wrz 2014 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-11-2015, 18:37 Alternator - co mu dolega? Seicento 900
Bolid: Seicento 900 SX |
|
|
Witam,
od dwóch dni na wolnych obrotach przyświeca delikatnie kontrolka alternatora (wcześniej było wszystko ok). Dziej się tak bez względu na to czy są włączone jakieś odbiorniki prądu czy nie.
Czy to objaw zużytych szczotek, czy raczej poważniejszy problem?
Dzięki za odpowiedz. |
_________________ Andrzej |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 07-11-2015, 18:48
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Mogą to być, tak jak piszesz, zużyte szczotki albo regulator napięcia już "traci oddech", wymiana szczotek to i tak razem z regulatorem (kupujesz komplet), tak że w razie wymiany masz od razy sprawdzone obydwie opcje. Wymiana regulatora to bardzo prosta "operacja" tak że 20-30 minut i sprawa załatwiona. |
|
|
|
 |
Andrzej-Kraków
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Wrz 2014 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-11-2015, 18:55
Bolid: Seicento 900 SX |
|
|
Dzięki za info
Ten regulator da się wymienić na zamontowanym altku ( czy jest na tyle miejsca), czy trzeba go wymontować do wymiany? |
_________________ Andrzej |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-11-2015, 19:07
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Andrzej-Kraków napisał/a: | Dzięki za info
Ten regulator da się wymienić na zamontowanym altku ( czy jest na tyle miejsca), czy trzeba go wymontować do wymiany? |
Zmierz ładowanie-za małe i za duże powoduje ww. objawy, a zmierz po to, żeby określić w jakim stanie reszta altka-skaczące ładowanie to nie tylko regulator-wymienić można w 900 jak masz podejście z podnośnika, kanału lewarka./w 1.1 jest trochę trudniej.
Regulatory chińskie których jest od groma zawsze dają za dużo, nie równo i ich trwałość to kilkanaście tys. km. , stąd opinie pismaków o awaryjnych alternatorach. |
|
|
|
 |
Andrzej-Kraków
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Wrz 2014 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-11-2015, 19:13
Bolid: Seicento 900 SX |
|
|
Ok, zmierzę wartości ładowania, a dostęp mam do kanału więc powinno być dobrze jakby była taka potrzeba.
Natomiast jeżeli chodzi o zakup samego regulatora to biorę pod uwagę tylko oryginał (magneti marelli), jest drożej,ale jakość na pewno lepsza. |
_________________ Andrzej |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-11-2015, 19:24
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Andrzej-Kraków napisał/a: | Ok, zmierzę wartości ładowania, a dostęp mam do kanału więc powinno być dobrze jakby była taka potrzeba.
Natomiast jeżeli chodzi o zakup samego regulatora to biorę pod uwagę tylko oryginał (magneti marelli), jest drożej,ale jakość na pewno lepsza. |
Magnetti marelli nie jest oryginałem tylko chińszczyzną o której napisałem.
Kup Polski regulator, ew. trochę droższy japoński. |
|
|
|
 |
Andrzej-Kraków
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Wrz 2014 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-11-2015, 19:27
Bolid: Seicento 900 SX |
|
|
Ewent. jakieś bliższe namiary na ten polski i japoński regulator (nazwy)?
Czy tylko mówić w sklepie "polski regulator napięcia" lub "japoński regulator napięcia"
Jaki orientacyjny koszt?
Montowany był w sc 900 tylko jeden rodzaj altka czy więcej?
Ten sam regulator pasuje do każdego altka w tym aucie? |
_________________ Andrzej |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 07-11-2015, 20:15
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Do wymiany regulatora napięcia w 900 nie potrzeba kanału, podnośnika ani innych tego typu urządzeń. Wystarczy mały srubokręt do zdjęcia osłon, klucz nr 7, aby odkręcić regulator (2 śrubki o tym rozmiarze) najlepiej i nasadowy i płaski (płaski aby poluzować śrubki, a nasadowym lepiej się wykręca gdy są lużne), ewentualnie klucz płaski nr 10 aby odkręcić kabel który idzie do akumulatora przed demontażem regulatora bo wtedy jest nieco łatwiej, i jak pisałem wyzej 20 minut roboty i sprawa załatwiona. Nie potrzeba wymontowywać alternatora ani tym podobnych rzeczy./ |
|
|
|
 |
|