Pomoc w identyfikacji części |
Autor |
Wiadomość |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-11-2015, 09:12 Pomoc w identyfikacji części
Bolid: sc young |
|
|
Cześć,
mam u siebie w seju 1.2 8v z ostrym wałkiem, z tego co wiem to nie było to nigdy strojone, swap robił jakiś rzeźnik i teraz wychodzą mi różne kwiatki, pierwszy problem to upalane świece, domyślam się że przez zbyt ubogą mieszankę i podejrzewam za małą przepustnicę, na oko wydaje mi się że to mniej niż 40mm ale tam się zwęża średnica im bliżej motylka i nie mogę zmierzyć ile jest
foto:
druga zagadka to skrzynia biegów bo nie do końca ufam temu co mi powiedział gość od którego kupiłem:
ktoś mi może powiedzieć co to za graty? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-11-2015, 09:51
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Przepustnica seryjna od 1.2 8V 38mm. Skrzynia to nie wiem, bo zrobiłeś fotkę samego wybieraka z numerami, które nic mi nie mówią, oznaczenie skrzyni biegów zaczyna się od C526. (skrzynia z mokrymi półosiami) lub C514. (z suchymi półosiami), musiałbyś poszukać, nie pamiętam gdzie na skrzyni jest to zlokalizowane:
Możesz jeszcze podać jaki masz rozmiar opon z przodu i jakie prędkości wychodzą Ci np przy 3tys obrotach na poszczególnych biegach to jakoś dałoby się dojść w kalkulatorze przełożeń jaką możesz mieć skrzynię. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-11-2015, 09:56
Bolid: sc young |
|
|
dzięki barkor poszukam gdzie ten numer skrzyni jest, wtedy się pewnie dowiem więcej, prędkości na przełożeniach sprawdzę jak auto będzie jeździć bo narazie to jeszcze do tego chwile brakuje
warto szukać jakiejś innej przepustnicy? dodam tylko ze mam dolot węglarskiego |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-11-2015, 10:11
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Co do przepustnicy to jedyna opcja do 1.2 8V to rozwiercona przepustnica na 42mm (rozwierca się dokładnie tą przepustnicę jaką teraz masz). Innej opcji dopasowania przepustnicy z innego silnika tutaj nie ma. Rozwiercone przepustnice sprzedaje obecnie np Piotr Bany (znajdziesz go na facebooku, koszt 350zł lub 250zł przy zwrocie swojej seryjnej). |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-11-2015, 15:45
Bolid: sc young |
|
|
brakuje mi chyba ostatniego członu numeru ale nie wiem gdzie tego szukać
samo rozwiercenie przepustnicy wystarczy czy konieczne są jeszcze jakieś przeróbki? |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-11-2015, 16:02
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Znalazłem w eperze po jednym z tych numerów na fotce:
http://eper.fiatklubpolsk...COD=55181588&=&
Skrzynia palio/siena czyli ta najkrótsza taka jak w seicento abarth.
Co do przepustnicy to wsadzasz rozwierconą i tyle, nic nie trzeba przerabiać. Jedynie uszczelki trzeba sobie dorobić pod większą średnicę przepustnicy, ja wycinałem z cienkiej tektury na wzór starych i smarowałem małą warstwą siliconu. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 19-11-2015, 18:48
Bolid: Seicento 900 |
|
|
jak upala świece to może warto dać cieplejsze? |
|
|
|
 |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-11-2015, 09:42
Bolid: sc young |
|
|
sebekle auto robi takie przebiegi że to raczej nie będzie częsty problem
zresztą to by było tylko minimalizowanie skutków, a nie pozbycie się przyczyny
barkor chodziło mi bardziej o samo rozwiercanie czy wymaga jakichś jeszcze operacji na przepustnicy oprócz rozwiercenia, np. wymiana motylka czy inne czynności, bo rozwiercić może bym dał radę sam, ale jak tam jest potrzebna jakaś szersza wiedza to już się nie podejmę |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-11-2015, 10:10
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Oprócz zwiększenia średnicy przepustnicy i podstawki trzeba oczywiście wyciąć nowy talerzyk (klapkę) z mosiądzu pod większą średnicę. Musi to być wszystko na prawdę profi zrobione i spasowane żeby dobrze później działało. Nie wiem jakim sprzętem dysponujesz i jakie masz umiejętności, ale z pewnością nie jest to prosta robota |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-11-2015, 17:35
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
sebekle napisał/a: | jak upala świece to może warto dać cieplejsze? |
Chyba odwrotnie-jak wałek jakiegoś Polskiego magika i przymierzasz się do 42mm to bez strojenia ecu, zapewnienia mu więcej zimnego powietrza i bynajmniej lekkiego odetkania wydechu zawsze będzie lipa. O potrzebie, ale jak to nazwę ,,niekonieczne mocno'' obróbce głowicy nie wspominam bo to zawsze ginie jak usłyszy się cenę:-) |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 22-11-2015, 20:50
Bolid: Seicento 900 |
|
|
cieplejsze czyli o większej zdolności do odprowadzania ciepła. wyższy współczynnik |
|
|
|
 |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-11-2015, 07:53
Bolid: sc young |
|
|
świece i tak już wymienione więc jak upali te i nie znajdę przyczyny do tego czasu to założę może cieplejsze,
nie wiem czy ten silnik jest na tyle perspektywiczny, żeby się opłacało tam robić aż tyle modów
Paweł1984 wydech i dolot juz są zrobione więc z tym nie ma problemu, wystroić by sie owszem przydało ale nawet nie wiem co gdzie jak i za ile, a na ecumastera narazie mnie nei stać bo to chyba sam ecumaster circa 1000pln, sporo bardziej problematycznych rzeczy mam jeszcze w tym aucie do zrobienia |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-11-2015, 00:27
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Pewnie AFR poleciał na pysk egt nie znane, stukowe do tego bo zazwyczaj jest i tak to jest-standard-strojenie nie musi być ecumasterem,chociaż jego cena pewnie=cenie strojenia epromu,tylko na ecu też trzeba stroić:-) |
|
|
|
 |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-11-2015, 09:43
Bolid: sc young |
|
|
nie znam się prawie w ogóle na strojeniu, a fiatów to już w ogóle (mój pierwszy fiat)
ktoś coś poleci za czym guglać żeby znaleźć kogoś kto wystroi tego potwora?
Paweł1984 możesz podać jakiś przedział cenowy ile ta zabawa może kosztować? |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-11-2015, 00:24
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
konzi napisał/a: | nie znam się prawie w ogóle na strojeniu, a fiatów to już w ogóle (mój pierwszy fiat)
ktoś coś poleci za czym guglać żeby znaleźć kogoś kto wystroi tego potwora?
Paweł1984 możesz podać jakiś przedział cenowy ile ta zabawa może kosztować? |
600-1000zł w KR masz jedne z większych możliwości w Polsce:-) www.google.pl |
|
|
|
 |
|