FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie obroty, falowanie, gaśnięcie - załamka
Autor Wiadomość
jamri 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Czeladź
Wysłany: 18-11-2015, 19:38   Wysokie obroty, falowanie, gaśnięcie - załamka
   Bolid: Seicento


Witam

Od jakiegoś czasu mam problem z moim "rudzielcem". Żaden mechanik nie potrafi zdiagnozować problemu.
Kilka danych na początek: rok 1999, silnik 1.1 SPI, benzyna plus gaz

Opis problemu.
I tu największa zagadka bo potrafi chodzić 2-3 tygodnie ok a później 2-4 tygodnie fatalnie.
Etap 1 Głownie jak jest zimny silnik ale tez czasami na ciepłym silniku
Na gazie:
Po tym okresie dobrych dni zaczyna gasnąć jak wbije luz. Na początku przygasa, później gaśnie za każdym razem jak nie trzymam nogi na gazie.
Na benzynie :
Chodzi nierówno. Delikatne falowanie obrotów. Nie gaśnie. trzyma prawidłowe obroty.
Etap 2 Głównie na ciepłym silniku choć czasem również zdarzy sie na zimnym
Na gazie:
Dostaje bardzo wysokich obrotów stałych, na luzie wyje niemiłosiernie. Po zgaszeniu i zapaleniu od razu wchodzi na obroty (zapala sie na benzynie i przełącza sie na gaz po przekroczeniu 2 tys obrotów).
Na benzynie
W tym przypadku auto samo sobie gazuje jakbym startował w wyścigu. Falują obroty od normalnych ok 900 do kilku tysięcy i tak cały czas (fonetycznie :P - wruuum obroty spadaja i od razu wrum ......... itd)


Co było robione- sprawdzane:
Sonda- odłączona
było przez chwile (kilka dni) spokój po czym problem się pojawił ponownie. po ponownym podłączeniu znów kilka dni ok później to samo.

Silnik krokowy - wymieniony
i znów kilka dni spokoju j/w i problem powrócił. Gdy na gazie odłączę silnik krokowy nie ma żadnej reakcji jak jest na wysokich obrotach.

Czujnik położenia przepustnicy
nie dało żadnego efektu

Linka gazu- sprawdzana podmieniana
brak efektu

wymiana uszczelek pod wtryskiem
Nic nie dało

Wymiana obudowy filtra i rury dolotowe z filtrem węglowym
brak efektu

Chciałem jechać na komputer ale jeden z mechaników powiedział ze nie ma sensu bo jak nie świeci się nic typu "check" to nic nie wykryje.

Na gazie po wysunięciu rury łączącej filtr powietrza z dolotem powietrza jest ciut lepiej ale i tak obroty są podwyższone.


Proszę o pomoc. Jakieś pomysły ??

jak można zdiagnozować żeby nie wymienić połowę auta.

Dodam jeszcze, że prawdopodobnie problem zaczął się gdy został kiedyś zalany wodą ( zaczął przerywać - wyłączyłem silnik poczekałem aż wyschnie, odpaliłem i było ok - problem nie pojawił się z dnia na dzień po tym zdarzeniu)

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

P.s. Oczywiście wszystkie podstawowe części wymieniane regularnie typu filtry, świece, oleje i płyny.

Ostatnio zmieniony przez jamri 18-11-2015, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
towy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 2
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 18-11-2015, 19:44   
   Bolid: fiat seicento


Miałem problem z wysokimi obrotami ale ma auto z silnikiem 900.Jak się okazało były pozamieniane przewody podciśnienia .Przewód od odmy zamieniony był z przewodem od pochłaniacza par paliwa.
 
 
jamri 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Czeladź
Wysłany: 18-11-2015, 19:45   
   Bolid: Seicento


towy napisał/a:
Miałem problem z wysokimi obrotami ale ma auto z silnikiem 900.Jak się okazało były pozamieniane przewody podciśnienia .Przewód od odmy zamieniony był z przewodem od pochłaniacza par paliwa.


Sprawdzane- niestety nic nie dało :(
 
 
towy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 2
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 18-11-2015, 19:49   
   Bolid: fiat seicento


Zapytam jeszcze o czujnik ciśnienia bezwzględnego(map sensor). Znam przypadek kiedy tej czujnik był uszkodzony i silnik pracował nierówno,dusił się i gasł.
 
 
jamri 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Czeladź
Wysłany: 18-11-2015, 20:01   
   Bolid: Seicento


towy napisał/a:
Zapytam jeszcze o czujnik ciśnienia bezwzględnego(map sensor). Znam przypadek kiedy tej czujnik był uszkodzony i silnik pracował nierówno,dusił się i gasł.


A gdzie to szukać ?? jakbyś podpowiedział będę wdzięczny. :)
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 18-11-2015, 20:05   
   Bolid: seicento 899


Lub wężyk od tegoż czujnika może być pęknięty.Czujnik znajduje się obok elektronicznego urządzenia sterującego czy jak kto woli komputera.
Ps. Czujnik nawet widać na fotce niżej takie niebieskie po lewej obok czerwonego :wesoly:
 
 
jamri 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Czeladź
Wysłany: 18-11-2015, 20:24   
   Bolid: Seicento


Przewody ok. Po odłączeniu wtyczki Map sensora nie ma żadnej reakcji.

Teraz nie wiem czy jest walnięty czy to nie to.
 
 
Maczug 
nówka sztuka ;)

Wiek: 36
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-11-2015, 21:19   
   Bolid: Sporting 1.1


Witam, na porządną diagnostykę komputerową warto jechać ponieważ można skontrolować poprawność działania wszystkich czujników podczas pracy silnika. U mnie też były takie niewyjaśnione problemy z silnikiem gdzie każdy z mechaników rozłożył ręce... Skończyło się na wymianie komputera silnika

Pozdrawiam!
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-11-2015, 22:11   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Tak jak już poprzednicy napisali, jechałbym na diagnostykę komputerową. Błędy nie muszą wyskoczyć gdy jakiś czujnik zwyczajnie przekłamuje.
Przyczyn może być sporo: układ zapłonowy (np. cewki), map sensor, czujnik temperatury, czujnik położenia wału, komputer. Szczególną uwagę zwróciłbym na czujnik położenia wału oraz przewód od tego czujnika zaraz przy nim. W tym miejscu lubi się przecierać.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
jamri 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Czeladź
Wysłany: 18-11-2015, 22:37   
   Bolid: Seicento


ok. jutro zbadam ten czujnik położenia wału i dam znać. Jeśli nic nie znajdę pojadę na diagnostykę komputerem.


Cytat:
Szczególną uwagę zwróciłbym na czujnik położenia wału oraz przewód od tego czujnika zaraz przy nim. W tym miejscu lubi się przecierać.


To ten czujnik przy skrzyni pod autem ?? dobrze kojarzę ??
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-11-2015, 23:32   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


jamri napisał/a:

To ten czujnik przy skrzyni pod autem ?? dobrze kojarzę ??

Źle kojarzysz, czujnik jest za chłodnicą po lewej stronie silnika (patrząc od przodu) i "sczytuje" ząbki na kole pasowym:

_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-11-2015, 17:34   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Odłącz na próbę przewód serwa hamulcowego i zaślep w kolektorze.Uwaga - będziesz miał słabe hamulce jak w F126p. Dlatego piszę - na próbę. Wysokie obroty to albo zacinanie się linki gazu albo nieszczelność pod przepustnicą.Diagnostykę warto wykonać - parametry na żywo preśledzisz
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
jamri 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Czeladź
Wysłany: 19-11-2015, 19:00   
   Bolid: Seicento


Linka gazu i uszczelki pod przepustnicą sprawdzone i wymienione. nic nie dało.

W sobotę spróbuje z tym czujnikiem. Czy jak go odłączę to jakiej reakcji mogę się spodziewać przy prawidłowym działaniu ??
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-11-2015, 19:05   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Serwo też ciągnie pod przepustnicą w kolektorze ssącym. MAP też mierzy podciśnienie w kolektorze ssącym pod przepustnicą. Jeśli masz multimetr to możesz pomierzyć ten czujnik
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-11-2015, 19:11   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


jamri napisał/a:
Linka gazu i uszczelki pod przepustnicą sprawdzone i wymienione. nic nie dało.

W sobotę spróbuje z tym czujnikiem. Czy jak go odłączę to jakiej reakcji mogę się spodziewać przy prawidłowym działaniu ??


Jak odłączysz czujnik położenia wału to samochód nie odpali, w zasadzie najprościej byłoby wymienić/podmienić, choć na youtubie widziałem filmiki że można go jakoś sprawdzić miernikiem podgrzewając opalarką. Sprawdź na początku czy przewód od tego czujnika nie jest przetarty, jeśli jest to można zaryzykować wymianę.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum