FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.2.8v seria porównanie wydechów N/A czyli jak popsuć moment
Autor Wiadomość
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
  Wysłany: 30-11-2015, 00:39   1.2.8v seria porównanie wydechów N/A czyli jak popsuć moment
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Z okazji wolnej soboty ;
Pacjent-1.2.8v -dolot yanek,plan głowicy po awarii UPG 0,5mm
-wydech,,drut''-seryjny 4-2-1+ dwururka punto-dospawana rura fi 42 i końcowy kant 125p
-74,5km 6120obr/107nm 3895obr
Wydech-,,sportowy'' przelot-kolektor GSG w taśmie+do końcowego fi45 i końcowy przelot-
75,6km/6420/102nm/4210obr-hałas bezcenny
Wydech wg. wyliczeń GSG+ Węglarski+ kat metalowy(sc sporting)+ rura fi 45mm+ komora kompensacyjna i przelotowy końcowy z elementami dynamizującymi-średnio głośny do 4 tys.
77,8km/6135obr/ 111,6nm/2995obr
0-100km/h średnia z 3ch prób-g-tech pro
1-10,24s.
2-11,43s
3 9,88s
Skrzynia sporting(punto I). 155/65/13 zimówki barum.
Wszyskie wydechy sprawdzałem pod kątem wpływu na charakterystykę, trwałości/jakości wykonania nie ocenia-na dwie zimy bez dziur :wink:
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30-11-2015, 17:48   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Bardzo ciekawe porównanie, wychodzi na to, że można wydać grubą kasę na wydech i pogorszyć sprawę (środkowa opcja).
Możesz coś więcej napisać o tym wydechu, który dał najwięcej?
Co to jest komora kompensacyjna?
Co to są elementy dynamizujące?
No i jak widać katalizator nie jest taki zły :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-11-2015, 20:56   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


http://magsport.republika.pl/wydechy.html

Komora kompensacyjna to rodzaj zwężki i tłumika-strumienicy, montuje się to w miejscu środkowego, pod warunkiem, że końcowy masz przelotowy.
Zasada działania jest jak w komorze kompensacyjnej dolotu Węglarskiego-z mniejszej średnicy tworzy się ciśnienie, które drugą częścią jest wypuszczane z większą prędkością- jak widać ma to wpływ faktycznie na moment, w dolocie wiedziałem, że ma w wydechu dopóki nie obadałem nie chciałem się wypowiadać.

http://www.racingforum.pl...php?t78030.html

Wydech nie w moim stylu bo spawany, ale-kolektor z wyjściem 45mm Górny+ dalej plecionka z wv i do tego zaciśnięty + pasta kat. sc sporting(jest metalowy) dalej rury stalowe od węglarskiego fi 45mm+ komora i tłumik przelotowy-rurę przy kat. gość musiał skrócić 10 czy 15cm bo węglarski przewiduje ten układ przy seryjnym miejscu kat.
Całość pomalowana ale po zimie to wszysko będzie rdzewiało :wink: do sportu czy tak za 450zł kiedyś ten układ był na allegro, bo ktoś się nie wywiązał.Możesz zadzwonić do węglarskiego, jak ma chwilę wszystko Ci opowie-co i jak.
Fakt faktem można mieć hiper super układ z kwasówki, za 3000tys zł z kolektorem, bo i ja szukałem wiecznego wydechu i pogorszyć odczuwalnie to tylko moment.
Moj wydech to kol SS+ kat metalowy+ fi 42 z nierdzewki i końcowy dedykowany sebring-3/4 tej ceny bo tłumi sebringa ma specjalne wgięcie pod pracujący amor-gość myślał, że 5 letni i z wgięciem nikt nie kupi i puścił za śmieszną cenę, rura z nierdzewki to 300zł, kat był i jest sprawny, a ss-nie pytaj o cenę, ale jakość i prostota montarzu wynagradza to-w moim spi 78km to jest optimum-odlokował bym go jakimś przelotem, może doszło by z 1,5km, ale z 96 nm zostało by z 90-dużo konfiguracji próbowałem:-) aż za-założenie było wieczny wydech i dający optimum.
Węglarski robi to głównie do sportu to nie ściska jak urwiesz tłumik na KJS-e.
 
 
 
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 01-12-2015, 19:09   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


Dobre porównanie.
Jak widać w wolnossaku łatwo niuty zgubić przez wydech.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 01-12-2015, 19:50   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


To w sc sporting były katalizatory metalowe a w pozostałych ceramiczne? W czym ten metalowy jest lepszy od ceramicznych i czemu akurat w sportingu jest metalowy skoro parametry silnika są te same co w zwykłych 1.1?
I jeszcze jedno pytanie przy okazji katalizatorów to czemu w niektórych rajdówkach katalizator daje się na końcu tak że nawet widać jak się świeci? W czym tkwi zaleta takiego rozwiązania zamiast standardowo umieszczonego katalizatora zaraz za kolektorem wydechowym lub zintegrowanego z kolektorem jak w 1.1mpi?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 01-12-2015, 20:42   Re: 1.2.8v seria porównanie wydechów N/A czyli jak popsuć mo
   Bolid: Czarny Abarth


Paweł1984 napisał/a:
Z okazji wolnej soboty ;
Pacjent-1.2.8v -dolot yanek,plan głowicy po awarii UPG 0,5mm
-wydech,,drut''-seryjny 4-2-1+ dwururka punto-dospawana rura fi 42 i końcowy kant 125p
-74,5km 6120obr/107nm 3895obr
Wydech-,,sportowy'' przelot-kolektor GSG w taśmie+do końcowego fi45 i końcowy przelot-
75,6km/6420/102nm/4210obr-hałas bezcenny
Wydech wg. wyliczeń GSG+ Węglarski+ kat metalowy(sc sporting)+ rura fi 45mm+ komora kompensacyjna i przelotowy końcowy z elementami dynamizującymi-średnio głośny do 4 tys.
77,8km/6135obr/ 111,6nm/2995obr
0-100km/h średnia z 3ch prób-g-tech pro
1-10,24s.
2-11,43s
3 9,88s
Skrzynia sporting(punto I). 155/65/13 zimówki barum.
Wszyskie wydechy sprawdzałem pod kątem wpływu na charakterystykę, trwałości/jakości wykonania nie ocenia-na dwie zimy bez dziur :wink:


doświadczyłem na własnej skórze porównania seryjnej dwu-rurki z rurowym 4-2-1, reszta od stabilizatora były takie same. Za kolektor 4-2-1 dałem przysłowiowe grosze w porownaniu do GSG, a efekt mnie zamurował na drodze i hamowni. OK 1KM różnicy :) - dokładnie to co u Ciebie
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 01-12-2015, 20:46   
   Bolid: Czarny Abarth


barkor napisał/a:
To w sc sporting były katalizatory metalowe a w pozostałych ceramiczne? W czym ten metalowy jest lepszy od ceramicznych i czemu akurat w sportingu jest metalowy skoro parametry silnika są te same co w zwykłych 1.1?
I jeszcze jedno pytanie przy okazji katalizatorów to czemu w niektórych rajdówkach katalizator daje się na końcu tak że nawet widać jak się świeci? W czym tkwi zaleta takiego rozwiązania zamiast standardowo umieszczonego katalizatora zaraz za kolektorem wydechowym lub zintegrowanego z kolektorem jak w 1.1mpi?


Jeśli regulamin wymaga kata to dają go na końcu bo gościu z BK widzi go jak na dłoni i nie musi nurkować pod auto :)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-12-2015, 00:32   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


barkor napisał/a:
To w sc sporting były katalizatory metalowe a w pozostałych ceramiczne? W czym ten metalowy jest lepszy od ceramicznych i czemu akurat w sportingu jest metalowy skoro parametry silnika są te same co w zwykłych 1.1?
I jeszcze jedno pytanie przy okazji katalizatorów to czemu w niektórych rajdówkach katalizator daje się na końcu tak że nawet widać jak się świeci? W czym tkwi zaleta takiego rozwiązania zamiast standardowo umieszczonego katalizatora zaraz za kolektorem wydechowym lub zintegrowanego z kolektorem jak w 1.1mpi?

Pierwsze roczniki scs i ccs miały seryjnie metalowe, tak jak przekrój rur fi 38 zamiast fi 35 i inny końcowy. Później to jest już jak popadnie, chociaż dużo importu sc ma metalowe.
Metalowy z zasady stawia mniejsze opory i jest dużo trwalszy, a wtedy jeszcze kierowano się logiką i wiadomo, że scs/ccs mógł być ostrzej ekspoatowany, później byle to sprzedać.
Różnica w kat sc/scs jest jeżeli oba sprawne praktycznie nie zauważalna ja mam z prawie 200tys i po oderwaniu osłon środek jest ok, gdzie ceramiczny przy tym EGT(temp. spalin) by już dawno padł/podobnie jak z gwałtownym wjazdem w kałuże z nagrzanym ceramicznym.
W rajdach itd EGT jest tak wyjechane, że po pierwsze kat uniwersalny metalowy za kolektorem by mógł się zapalić, po drugie kwestia tzw. zwężki w wydechu, co przy przelotach jest kożystne dla momentu/hałasu i trzecia rzecz to co pisał Kolega na BK gość się nie chce schylać, domyślać czy to kat czy puszka, wada czasami potrafi przytopić zderzak, ale w sporcie to mało istotne. :wink:
Do Kolegi - jeżeli zmieniłeś pseudo 4-2-1 na liczone 4-2-1 z odpowiednią średnicą i zejściem rur(dla 1.2.8v 35mm to taka zmiana mocy nie dodaje, optymalizuje trochę lepiej opuszczanie spalin i ma kożystniejszy wpływ na moment w wyższym zakresie akurat w przypadku sc- jak byś zmienił z seryjnego żeliwniaka na dedykowany 4-2-1 ss to główna różnica w przypadku mocno dłubanego sinika już jest bardziej wyczywalna-obniża się temp.,spaliny nie tłuką się, a zysk mocy jest 3,3km w 1.1spi dłubanym z tym, że moment idzie wyżej w górnej partiii obrotów czyli efektywniej jest w porównaniu moc/moment i poprawia się kultura pracy na wolnych i po rozgrzaniu przy mocno pojechanym zapłonie sie strzela w wydech jak na żeliwniaku. :wink:
Dla odmiany-zintegrowany w MPI z kolektorem to już euro3-5(panda 1.2 69) i tu ekologia i ekonomia-im bliżej głowicy tym szybciej zacznie się nagrzewać i pracować + dodatkowo jest to ekonomia bo nie potrzeba środkowego tłumika-ten kolektor kat. jest jak tłumik, jedyna wada jeżeli chcesz coś podkręcić to spory opór stawia spalinom-min. dlatego MPI są na wałku o mniejszym współotwarciu i praktycznie seryjne powyżej 5200obr nie ma co kręcić-tu gdzieś ma max moc 1.1/1.2 8v no i zaleta idzie lepiej od dołu-znowu ekologia.
Dosyć dokuczliwe jest to w euro 4 gdzie nie zmieniając wkładu spaliny idą przez więcej szczelin-tu przy modach jak ja robiłem czapkę dolot,wałek nie wychodziło dobrze-dopiero zmiana na 4-2-1 przyniosła efekty. :wink: Pomijam komp. żelowy, bo bez osłon pada on w Pandach np. od temp. :wink:
 
 
 
frutek1990 
Nałogowiec


Wiek: 35
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 232
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 09-12-2015, 12:19   
   Bolid: SC 1.1MPI '06


jest jakaś alternatywa dla kata w MPI ? jak rozwiązać dwie sondy ?
_________________

 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-12-2015, 13:43   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


frutek1990 napisał/a:
jest jakaś alternatywa dla kata w MPI ? jak rozwiązać dwie sondy ?


Chyba wszystkie nowsze samochody mają dwie sondy przed i za katalizatorem, więc problem jest znany i ma rozwiązanie. Jeśli chcesz np zamontować kolektor 4-2-1 to druga sonda lambda będzie zgłaszała błąd i będzie się palić check engine. Sonda za katalizatorem służy tylko do diagnostyki sprawności katalizatora i nie ma wpływu na dobór składu mieszanki przez sterownik silnika. Można więc w ogóle nie montować drugiej sondy i jeździć ze świecącym się check engine, lub wspawuje się tulejkę dystansową tak żeby drugą sondę oddalić od strumienia spalin i wówczas check nie będzie się świecił.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum