 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
1.2.8v seria porównanie wydechów N/A czyli jak popsuć moment |
Autor |
Wiadomość |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-11-2015, 00:39 1.2.8v seria porównanie wydechów N/A czyli jak popsuć moment
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Z okazji wolnej soboty ;
Pacjent-1.2.8v -dolot yanek,plan głowicy po awarii UPG 0,5mm
-wydech,,drut''-seryjny 4-2-1+ dwururka punto-dospawana rura fi 42 i końcowy kant 125p
-74,5km 6120obr/107nm 3895obr
Wydech-,,sportowy'' przelot-kolektor GSG w taśmie+do końcowego fi45 i końcowy przelot-
75,6km/6420/102nm/4210obr-hałas bezcenny
Wydech wg. wyliczeń GSG+ Węglarski+ kat metalowy(sc sporting)+ rura fi 45mm+ komora kompensacyjna i przelotowy końcowy z elementami dynamizującymi-średnio głośny do 4 tys.
77,8km/6135obr/ 111,6nm/2995obr
0-100km/h średnia z 3ch prób-g-tech pro
1-10,24s.
2-11,43s
3 9,88s
Skrzynia sporting(punto I). 155/65/13 zimówki barum.
Wszyskie wydechy sprawdzałem pod kątem wpływu na charakterystykę, trwałości/jakości wykonania nie ocenia-na dwie zimy bez dziur |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30-11-2015, 17:48
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Bardzo ciekawe porównanie, wychodzi na to, że można wydać grubą kasę na wydech i pogorszyć sprawę (środkowa opcja).
Możesz coś więcej napisać o tym wydechu, który dał najwięcej?
Co to jest komora kompensacyjna?
Co to są elementy dynamizujące?
No i jak widać katalizator nie jest taki zły |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-11-2015, 20:56
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
http://magsport.republika.pl/wydechy.html
Komora kompensacyjna to rodzaj zwężki i tłumika-strumienicy, montuje się to w miejscu środkowego, pod warunkiem, że końcowy masz przelotowy.
Zasada działania jest jak w komorze kompensacyjnej dolotu Węglarskiego-z mniejszej średnicy tworzy się ciśnienie, które drugą częścią jest wypuszczane z większą prędkością- jak widać ma to wpływ faktycznie na moment, w dolocie wiedziałem, że ma w wydechu dopóki nie obadałem nie chciałem się wypowiadać.
http://www.racingforum.pl...php?t78030.html
Wydech nie w moim stylu bo spawany, ale-kolektor z wyjściem 45mm Górny+ dalej plecionka z wv i do tego zaciśnięty + pasta kat. sc sporting(jest metalowy) dalej rury stalowe od węglarskiego fi 45mm+ komora i tłumik przelotowy-rurę przy kat. gość musiał skrócić 10 czy 15cm bo węglarski przewiduje ten układ przy seryjnym miejscu kat.
Całość pomalowana ale po zimie to wszysko będzie rdzewiało do sportu czy tak za 450zł kiedyś ten układ był na allegro, bo ktoś się nie wywiązał.Możesz zadzwonić do węglarskiego, jak ma chwilę wszystko Ci opowie-co i jak.
Fakt faktem można mieć hiper super układ z kwasówki, za 3000tys zł z kolektorem, bo i ja szukałem wiecznego wydechu i pogorszyć odczuwalnie to tylko moment.
Moj wydech to kol SS+ kat metalowy+ fi 42 z nierdzewki i końcowy dedykowany sebring-3/4 tej ceny bo tłumi sebringa ma specjalne wgięcie pod pracujący amor-gość myślał, że 5 letni i z wgięciem nikt nie kupi i puścił za śmieszną cenę, rura z nierdzewki to 300zł, kat był i jest sprawny, a ss-nie pytaj o cenę, ale jakość i prostota montarzu wynagradza to-w moim spi 78km to jest optimum-odlokował bym go jakimś przelotem, może doszło by z 1,5km, ale z 96 nm zostało by z 90-dużo konfiguracji próbowałem:-) aż za-założenie było wieczny wydech i dający optimum.
Węglarski robi to głównie do sportu to nie ściska jak urwiesz tłumik na KJS-e. |
|
|
|
 |
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 01-12-2015, 19:09
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
Dobre porównanie.
Jak widać w wolnossaku łatwo niuty zgubić przez wydech. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 01-12-2015, 19:50
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
To w sc sporting były katalizatory metalowe a w pozostałych ceramiczne? W czym ten metalowy jest lepszy od ceramicznych i czemu akurat w sportingu jest metalowy skoro parametry silnika są te same co w zwykłych 1.1?
I jeszcze jedno pytanie przy okazji katalizatorów to czemu w niektórych rajdówkach katalizator daje się na końcu tak że nawet widać jak się świeci? W czym tkwi zaleta takiego rozwiązania zamiast standardowo umieszczonego katalizatora zaraz za kolektorem wydechowym lub zintegrowanego z kolektorem jak w 1.1mpi? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 01-12-2015, 20:42 Re: 1.2.8v seria porównanie wydechów N/A czyli jak popsuć mo
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Z okazji wolnej soboty ;
Pacjent-1.2.8v -dolot yanek,plan głowicy po awarii UPG 0,5mm
-wydech,,drut''-seryjny 4-2-1+ dwururka punto-dospawana rura fi 42 i końcowy kant 125p
-74,5km 6120obr/107nm 3895obr
Wydech-,,sportowy'' przelot-kolektor GSG w taśmie+do końcowego fi45 i końcowy przelot-
75,6km/6420/102nm/4210obr-hałas bezcenny
Wydech wg. wyliczeń GSG+ Węglarski+ kat metalowy(sc sporting)+ rura fi 45mm+ komora kompensacyjna i przelotowy końcowy z elementami dynamizującymi-średnio głośny do 4 tys.
77,8km/6135obr/ 111,6nm/2995obr
0-100km/h średnia z 3ch prób-g-tech pro
1-10,24s.
2-11,43s
3 9,88s
Skrzynia sporting(punto I). 155/65/13 zimówki barum.
Wszyskie wydechy sprawdzałem pod kątem wpływu na charakterystykę, trwałości/jakości wykonania nie ocenia-na dwie zimy bez dziur |
doświadczyłem na własnej skórze porównania seryjnej dwu-rurki z rurowym 4-2-1, reszta od stabilizatora były takie same. Za kolektor 4-2-1 dałem przysłowiowe grosze w porownaniu do GSG, a efekt mnie zamurował na drodze i hamowni. OK 1KM różnicy - dokładnie to co u Ciebie |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 01-12-2015, 20:46
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
barkor napisał/a: | To w sc sporting były katalizatory metalowe a w pozostałych ceramiczne? W czym ten metalowy jest lepszy od ceramicznych i czemu akurat w sportingu jest metalowy skoro parametry silnika są te same co w zwykłych 1.1?
I jeszcze jedno pytanie przy okazji katalizatorów to czemu w niektórych rajdówkach katalizator daje się na końcu tak że nawet widać jak się świeci? W czym tkwi zaleta takiego rozwiązania zamiast standardowo umieszczonego katalizatora zaraz za kolektorem wydechowym lub zintegrowanego z kolektorem jak w 1.1mpi? |
Jeśli regulamin wymaga kata to dają go na końcu bo gościu z BK widzi go jak na dłoni i nie musi nurkować pod auto |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-12-2015, 00:32
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
barkor napisał/a: | To w sc sporting były katalizatory metalowe a w pozostałych ceramiczne? W czym ten metalowy jest lepszy od ceramicznych i czemu akurat w sportingu jest metalowy skoro parametry silnika są te same co w zwykłych 1.1?
I jeszcze jedno pytanie przy okazji katalizatorów to czemu w niektórych rajdówkach katalizator daje się na końcu tak że nawet widać jak się świeci? W czym tkwi zaleta takiego rozwiązania zamiast standardowo umieszczonego katalizatora zaraz za kolektorem wydechowym lub zintegrowanego z kolektorem jak w 1.1mpi? |
Pierwsze roczniki scs i ccs miały seryjnie metalowe, tak jak przekrój rur fi 38 zamiast fi 35 i inny końcowy. Później to jest już jak popadnie, chociaż dużo importu sc ma metalowe.
Metalowy z zasady stawia mniejsze opory i jest dużo trwalszy, a wtedy jeszcze kierowano się logiką i wiadomo, że scs/ccs mógł być ostrzej ekspoatowany, później byle to sprzedać.
Różnica w kat sc/scs jest jeżeli oba sprawne praktycznie nie zauważalna ja mam z prawie 200tys i po oderwaniu osłon środek jest ok, gdzie ceramiczny przy tym EGT(temp. spalin) by już dawno padł/podobnie jak z gwałtownym wjazdem w kałuże z nagrzanym ceramicznym.
W rajdach itd EGT jest tak wyjechane, że po pierwsze kat uniwersalny metalowy za kolektorem by mógł się zapalić, po drugie kwestia tzw. zwężki w wydechu, co przy przelotach jest kożystne dla momentu/hałasu i trzecia rzecz to co pisał Kolega na BK gość się nie chce schylać, domyślać czy to kat czy puszka, wada czasami potrafi przytopić zderzak, ale w sporcie to mało istotne.
Do Kolegi - jeżeli zmieniłeś pseudo 4-2-1 na liczone 4-2-1 z odpowiednią średnicą i zejściem rur(dla 1.2.8v 35mm to taka zmiana mocy nie dodaje, optymalizuje trochę lepiej opuszczanie spalin i ma kożystniejszy wpływ na moment w wyższym zakresie akurat w przypadku sc- jak byś zmienił z seryjnego żeliwniaka na dedykowany 4-2-1 ss to główna różnica w przypadku mocno dłubanego sinika już jest bardziej wyczywalna-obniża się temp.,spaliny nie tłuką się, a zysk mocy jest 3,3km w 1.1spi dłubanym z tym, że moment idzie wyżej w górnej partiii obrotów czyli efektywniej jest w porównaniu moc/moment i poprawia się kultura pracy na wolnych i po rozgrzaniu przy mocno pojechanym zapłonie sie strzela w wydech jak na żeliwniaku.
Dla odmiany-zintegrowany w MPI z kolektorem to już euro3-5(panda 1.2 69) i tu ekologia i ekonomia-im bliżej głowicy tym szybciej zacznie się nagrzewać i pracować + dodatkowo jest to ekonomia bo nie potrzeba środkowego tłumika-ten kolektor kat. jest jak tłumik, jedyna wada jeżeli chcesz coś podkręcić to spory opór stawia spalinom-min. dlatego MPI są na wałku o mniejszym współotwarciu i praktycznie seryjne powyżej 5200obr nie ma co kręcić-tu gdzieś ma max moc 1.1/1.2 8v no i zaleta idzie lepiej od dołu-znowu ekologia.
Dosyć dokuczliwe jest to w euro 4 gdzie nie zmieniając wkładu spaliny idą przez więcej szczelin-tu przy modach jak ja robiłem czapkę dolot,wałek nie wychodziło dobrze-dopiero zmiana na 4-2-1 przyniosła efekty. Pomijam komp. żelowy, bo bez osłon pada on w Pandach np. od temp. |
|
|
|
 |
frutek1990
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 232 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 09-12-2015, 12:19
Bolid: SC 1.1MPI '06 |
|
|
jest jakaś alternatywa dla kata w MPI ? jak rozwiązać dwie sondy ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 09-12-2015, 13:43
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
frutek1990 napisał/a: | jest jakaś alternatywa dla kata w MPI ? jak rozwiązać dwie sondy ? |
Chyba wszystkie nowsze samochody mają dwie sondy przed i za katalizatorem, więc problem jest znany i ma rozwiązanie. Jeśli chcesz np zamontować kolektor 4-2-1 to druga sonda lambda będzie zgłaszała błąd i będzie się palić check engine. Sonda za katalizatorem służy tylko do diagnostyki sprawności katalizatora i nie ma wpływu na dobór składu mieszanki przez sterownik silnika. Można więc w ogóle nie montować drugiej sondy i jeździć ze świecącym się check engine, lub wspawuje się tulejkę dystansową tak żeby drugą sondę oddalić od strumienia spalin i wówczas check nie będzie się świecił. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|