Wentylator |
Autor |
Wiadomość |
Wiki 78
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 23 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-11-2015, 17:02
Bolid: seicento 900 |
|
|
Wielkie dzieki BARKOR za dokładny opis co i jak |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-11-2015, 17:14
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Wiki 78 napisał/a: | Wielkie dzieki BARKOR za dokładny opis co i jak |
Ciesze się, że udało Ci się rozwiązać problem |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
fitkreatywka
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 18 Lis 2015 Posty: 1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-11-2015, 08:48
Bolid: seicento sporting |
|
|
bardzo pomocne |
_________________ vita slim opinie |
|
|
|
 |
Kuba929rr
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 28 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-12-2015, 16:17
Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003 |
|
|
Siema. Mam podobny problem. Posiadam sejka 1.1 MPI 2003r.
Ostatnio się zagotował (żadna kontrolka się nie zaświeciła).
Wymieniłem wentylator na nowy bo już padł i po nagrzaniu auta dalej się nie uruchamia. Po zmostkowaniu pinów od czerwonego przekaźnika przy ECU (30 i 87) wentylator rusza.
Od czego zacząć ? Naczytałęm się już różnych głupot na innych forach i mam już mętlik.
W którym miejscu szukać jakiegoś czujnika odpowiadającego za temp płynu ? I czy gdzieś jest jeszcze jakiś bezpiecznik oprócz tego czerwonego przekaźnika ? |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 19-12-2015, 21:40
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
W twoim bolidzie (mam taki sam) to komputer włącza przekaźnik a nie żaden czujnik w chłodnicy którego nie ma.
Stań w miejscu, popiłuj trochę silnik, powinien się włączyć.
Ja mam wiatrak z Audi, jak się włącza muszę radio robić głośniej hehe. |
|
|
|
 |
Kuba929rr
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 28 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20-12-2015, 09:15
Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003 |
|
|
No pilnowałem i prawie się zagotował.
Czyli nie ma żadnego czujnika który może podawać temp płynu ? To skąd ten komputer może wiedzieć kiedy ma uruchomić wiatrak a kiedy nie ? |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-12-2015, 10:44
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Kuba929rr napisał/a: | No pilnowałem i prawie się zagotował.
Czyli nie ma żadnego czujnika który może podawać temp płynu ? To skąd ten komputer może wiedzieć kiedy ma uruchomić wiatrak a kiedy nie ? | kolego, komp podaje sygnał na przekaźnik a ten załącza wiatrak. A po drodze jest jeszcze bezpiecznik więc sprawdź sobie co trzeba zanim zaczniesz grzebać przy czujnikach.
A przede wszystkim sprawdź czy w ogóle wiatrak działa. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Kuba929rr
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 28 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20-12-2015, 11:38
Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003 |
|
|
Wiatrak wymieniłem na nowy bo nie działał. Po zmostkowaniu na przekaźniku się uruchamia normalnie.
Przekaźnik jest taki sam jak od pompy, podmieniłem żeby zobaczyć czy sprawny i jest ok.
W bezpiecznikach w desce nie ma żadnego od wiatraka .
W takim razie gdzie go szukać ? |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-12-2015, 11:50
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Zasilanie i wypalone przewody.
W tym momencie nie pamiętam, ALE albo masz zasilanie z aku na silnik wiatraka, z niego na styk '30' przekaźnika przy kompie, ze styku '87' przekaźnika na masę. Albo zasilanie idzie z aku na '30' przekaźnika, z jego '87' na silnik wiatraka a potem na masę. Banalnie sprawdzić ten układ. Najczęściej kable sie przegrzewają, śniedzieją i przepalają w okolicy silnika wiatraka i połączenia z masą.
Druga część przekaźnika czyli jego cewka [styki '85' i '86'] to zasilanie sygnałem z komputera i poączenie z masą w wiązce. Jeśli nikt tutaj nie grzebał to nie możliwe żeby było uszkodzone.
Jeśli całość jest ok to wtedy można zastanawiać się nad kwestią czy czujnik czy może komp, który w mpi jest jedną wielką porażką. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 20-12-2015, 14:12
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Kuba929
Czujnik temp. cieczy oczywiście jest wkręcony w głowicę, brak tutaj tzw. termowłącznika jak to było w dawnych autach.
Komp decyduje czy przysługuje włączenie wiatraka czy nie. Może odczytuje błędne wartości.
Myślę że w twojej sytuacji warto byłoby zacząć od sprawdzenia czujnika, multimetr w łapę, w temperaturze 20° ma mieć 2.5kΩ. To termistor NTC którego rezystancja zmienia się wraz z temperaturą.
Kolejna teoria - baaaardzo naciągana - to mało płynu, czy też czujnik nie pracujący w wodzie tylko np. w bąblu powietrza przy uszkodzonej uszczelce głowicy. Ale sam w to nie wierzę. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-12-2015, 15:44
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Czujnik nie jest w głowicy! tylko przy kolektorze ssącym. I nie jest wkręcony tylko fabrycznie wprasowany w plastikowy adapter przykręcany obok kol ssącego. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 20-12-2015, 20:10
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Dzięki za uściślenie w co jest wkręcony. Aż tak głęboko nie wnikałem. |
|
|
|
 |
Kuba929rr
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 28 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20-12-2015, 20:32
Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003 |
|
|
Właśnie bardziej dumam na tym czujnikiem. Bo jeżeli czujnik byłby sprawny to wyskoczyłaby mi kontrolka na desce ? Czy się mylę ?
BO jak wcześniej pisałem auto się zagotowało i nic nie wyskoczyło.
Uszczelka raczej odpada. Chyba że przez te "zagotowanie" się uszkodziła.
Bo przed tym zagotowaniem robiłem ogrzewanie. wymieniłem termostat i nagrzewnice, uszczelniłem wszystkie przewody gdzie mógł uciekać płyn i milion razy odpowietrzałem bo auto miało zrobić 1800 km I zrobiło
Płynu nie ubyło aż do zagotowania
Wcześniej tez się wentylator nie uruchamiał ale nie było z tym problemu bo fura chodziła cały czas na dużym obiegu i się nie gotował... a po wymianie termostatu już się gotuje w korkach... |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-12-2015, 20:40
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Sprawdź druty jak pisałem powyżej a nie kombinuj z uszczelkami itd.
A check na desce wyskoczy jak czujnik w ogóle nie działa. Nie ma stanów pośrednich. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 21-12-2015, 15:47
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Wedle serwisowki za check odpowiada drugi czujnik po przeciwnej stronie silnika. Oznaczony jako "czujnik cieczy chłodzącej w zestawie wskaźników" Tamten zaś jest dla komputera. |
|
|
|
 |
|