FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylator
Autor Wiadomość
Wiki 78 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Skąd: Radomsko
Wysłany: 16-11-2015, 17:02   
   Bolid: seicento 900


Wielkie dzieki BARKOR za dokładny opis co i jak
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-11-2015, 17:14   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Wiki 78 napisał/a:
Wielkie dzieki BARKOR za dokładny opis co i jak

Ciesze się, że udało Ci się rozwiązać problem :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
fitkreatywka 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 18 Lis 2015
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-11-2015, 08:48   
   Bolid: seicento sporting


bardzo pomocne
_________________
vita slim opinie
 
 
Kuba929rr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 28
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-12-2015, 16:17   
   Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003


Siema. Mam podobny problem. Posiadam sejka 1.1 MPI 2003r.
Ostatnio się zagotował (żadna kontrolka się nie zaświeciła).
Wymieniłem wentylator na nowy bo już padł i po nagrzaniu auta dalej się nie uruchamia. Po zmostkowaniu pinów od czerwonego przekaźnika przy ECU (30 i 87) wentylator rusza.
Od czego zacząć ? Naczytałęm się już różnych głupot na innych forach i mam już mętlik.
W którym miejscu szukać jakiegoś czujnika odpowiadającego za temp płynu ? I czy gdzieś jest jeszcze jakiś bezpiecznik oprócz tego czerwonego przekaźnika ?
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 19-12-2015, 21:40   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


W twoim bolidzie (mam taki sam) to komputer włącza przekaźnik a nie żaden czujnik w chłodnicy którego nie ma. :shock:
Stań w miejscu, popiłuj trochę silnik, powinien się włączyć.
Ja mam wiatrak z Audi, jak się włącza muszę radio robić głośniej hehe. :twisted:
 
 
Kuba929rr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 28
Skąd: Białystok
Wysłany: 20-12-2015, 09:15   
   Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003


No pilnowałem i prawie się zagotował.
Czyli nie ma żadnego czujnika który może podawać temp płynu ? To skąd ten komputer może wiedzieć kiedy ma uruchomić wiatrak a kiedy nie ?
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-12-2015, 10:44   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Kuba929rr napisał/a:
No pilnowałem i prawie się zagotował.
Czyli nie ma żadnego czujnika który może podawać temp płynu ? To skąd ten komputer może wiedzieć kiedy ma uruchomić wiatrak a kiedy nie ?
kolego, komp podaje sygnał na przekaźnik a ten załącza wiatrak. A po drodze jest jeszcze bezpiecznik więc sprawdź sobie co trzeba zanim zaczniesz grzebać przy czujnikach.
A przede wszystkim sprawdź czy w ogóle wiatrak działa.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Kuba929rr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 28
Skąd: Białystok
Wysłany: 20-12-2015, 11:38   
   Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003


Wiatrak wymieniłem na nowy bo nie działał. Po zmostkowaniu na przekaźniku się uruchamia normalnie.
Przekaźnik jest taki sam jak od pompy, podmieniłem żeby zobaczyć czy sprawny i jest ok.
W bezpiecznikach w desce nie ma żadnego od wiatraka .
W takim razie gdzie go szukać ?
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-12-2015, 11:50   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Zasilanie i wypalone przewody.
W tym momencie nie pamiętam, ALE albo masz zasilanie z aku na silnik wiatraka, z niego na styk '30' przekaźnika przy kompie, ze styku '87' przekaźnika na masę. Albo zasilanie idzie z aku na '30' przekaźnika, z jego '87' na silnik wiatraka a potem na masę. Banalnie sprawdzić ten układ. Najczęściej kable sie przegrzewają, śniedzieją i przepalają w okolicy silnika wiatraka i połączenia z masą.

Druga część przekaźnika czyli jego cewka [styki '85' i '86'] to zasilanie sygnałem z komputera i poączenie z masą w wiązce. Jeśli nikt tutaj nie grzebał to nie możliwe żeby było uszkodzone.

Jeśli całość jest ok to wtedy można zastanawiać się nad kwestią czy czujnik czy może komp, który w mpi jest jedną wielką porażką.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 20-12-2015, 14:12   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Kuba929
Czujnik temp. cieczy oczywiście jest wkręcony w głowicę, brak tutaj tzw. termowłącznika jak to było w dawnych autach.
Komp decyduje czy przysługuje włączenie wiatraka czy nie. Może odczytuje błędne wartości.
Myślę że w twojej sytuacji warto byłoby zacząć od sprawdzenia czujnika, multimetr w łapę, w temperaturze 20° ma mieć 2.5kΩ. To termistor NTC którego rezystancja zmienia się wraz z temperaturą.

Kolejna teoria - baaaardzo naciągana - to mało płynu, czy też czujnik nie pracujący w wodzie tylko np. w bąblu powietrza przy uszkodzonej uszczelce głowicy. Ale sam w to nie wierzę.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-12-2015, 15:44   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Czujnik nie jest w głowicy! tylko przy kolektorze ssącym. I nie jest wkręcony tylko fabrycznie wprasowany w plastikowy adapter przykręcany obok kol ssącego.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 20-12-2015, 20:10   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Dzięki za uściślenie w co jest wkręcony. Aż tak głęboko nie wnikałem. :-P
 
 
Kuba929rr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 28
Skąd: Białystok
Wysłany: 20-12-2015, 20:32   
   Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003


Właśnie bardziej dumam na tym czujnikiem. Bo jeżeli czujnik byłby sprawny to wyskoczyłaby mi kontrolka na desce ? Czy się mylę ?
BO jak wcześniej pisałem auto się zagotowało i nic nie wyskoczyło.

Uszczelka raczej odpada. Chyba że przez te "zagotowanie" się uszkodziła.
Bo przed tym zagotowaniem robiłem ogrzewanie. wymieniłem termostat i nagrzewnice, uszczelniłem wszystkie przewody gdzie mógł uciekać płyn i milion razy odpowietrzałem bo auto miało zrobić 1800 km :D I zrobiło !!!
Płynu nie ubyło aż do zagotowania :D

Wcześniej tez się wentylator nie uruchamiał ale nie było z tym problemu bo fura chodziła cały czas na dużym obiegu i się nie gotował... a po wymianie termostatu już się gotuje w korkach...
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-12-2015, 20:40   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Sprawdź druty jak pisałem powyżej a nie kombinuj z uszczelkami itd.
A check na desce wyskoczy jak czujnik w ogóle nie działa. Nie ma stanów pośrednich.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 21-12-2015, 15:47   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Wedle serwisowki za check odpowiada drugi czujnik po przeciwnej stronie silnika. Oznaczony jako "czujnik cieczy chłodzącej w zestawie wskaźników" Tamten zaś jest dla komputera.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum