odpala ale ciężko mu obrócić |
Autor |
Wiadomość |
piotr13
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 107 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 29-12-2015, 23:10 odpala ale ciężko mu obrócić
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
jak w temacie:) przy -5 stopni juz ledwo obróci. trzy razy obróci tłokiem z wielkim trudem a później kręci jak trzeba i odpala. boję sie ze pewego ranka nie ogarnie. aku trzyma. sprawdzany 12.6V. olej półsyntetyk tegoroczny.
co sądzicię? |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2015, 16:57
|
|
|
piotr13 napisał/a: | aku trzyma. sprawdzany 12.6V | napięcie spoczynkowe ok ale pod obciążeniem może być padlina
jaki to półsyntetyk ? oczywiście w -5°C to na 20w50 zapali bez problemu. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-12-2015, 18:51 Re: odpala ale ciężko mu obrócić
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
piotr13 napisał/a: | jak w temacie:) przy -5 stopni juz ledwo obróci. trzy razy obróci tłokiem z wielkim trudem a później kręci jak trzeba i odpala. boję sie ze pewego ranka nie ogarnie. aku trzyma. sprawdzany 12.6V. olej półsyntetyk tegoroczny.
co sądzicię? |
Rozrusznik |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 30-12-2015, 19:00
Bolid: Seicento 900 |
|
|
sprzęgiełko w bendixie może już nie trzyma? no chyba że nie ma tam takiego ale jak aku się okaże dobre to bym kable i rozrusznik sprawdził |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 30-12-2015, 20:09
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
U mnie to samo ,ale mój akumulator ma już 9 lat ,daje wtedy obciążenie (światła drogowe)na parę sekund co podgrzewa elektrolit i odpalam auto bez problemu..... |
|
|
|
 |
piotr13
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 107 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 30-12-2015, 21:09
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
pod obciazeniem 10.6 albo 10.8. to jest ok chyba. olej chyba 15w40 ale pewny nie jestem.
a jak mrozu nie ma t pali za drugim obrotem normalnie to chyba nie rozrusznik. nie wiem |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2015, 21:35
|
|
|
piotr13 napisał/a: | olej chyba 15w40 ale pewny nie jestem | a to pełny syntetyk a nie półsyntetyk |
|
|
|
 |
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-12-2015, 09:08
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
Zużyte tuleje wirnika rozrusznika!!!! |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-12-2015, 18:13
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
piotr13 napisał/a: | pod obciazeniem 10.6 albo 10.8. to jest ok chyba. | A widzisz, mpi już może w ogóle nie odpalić przy takim napięciu 'obciążeniowym', bo komp tego nie puści.
Naładuj aku porządnie. A jak nie pomoże to faktycznie zostaje tylko regeneracja rozrusznika. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 02-01-2016, 20:31
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
X-raT napisał/a: | A widzisz, mpi już może w ogóle nie odpalić przy takim napięciu 'obciążeniowym', bo komp tego nie puści. |
To jakie powinno być prawidłowe napięcie pod obciążeniem? Bo u mnie, co prawda nie w seju a w astrze, też jest w tych okolicach, a dokładnie 10,5V i czytałem, że takie napięcie jest OK. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-01-2016, 14:21
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Im wyższe tym lepsze. U mnie w saabie silnik nie kręci już przy 10,5V, a seicento 1.2 pali przy niecałych 10V. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 03-01-2016, 14:26
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
rotax24 napisał/a: | piotr13 napisał/a: | olej chyba 15w40 ale pewny nie jestem | a to pełny syntetyk a nie półsyntetyk |
Mineralny, nie wprowadzaj ludzi w błąd
Jeżeli akumulator zdrowy to przejrzeć masę silnika lub rozrusznik do roboty |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2016, 15:14
|
|
|
Łuka napisał/a: | Mineralny, nie wprowadzaj ludzi w błąd | no co ty nie powiesz może przeczytaj cały wątek to pojmiesz ironię i skąd ten wpis - ale fajnie że uświadomiłeś wszystkich
ps.a wiesz że olej 15w może być pełnym syntetykiem ? dopuszczasz takie czary |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-01-2016, 15:25
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Rotax mi tez astra na poczatku ledwo kreci w tych mrozach ale zaskakuje za pierwszym:-) moze to ten polsyntetyk shella bo jak jest cieply to na dotyk a jak odpali juz to na poczatku czuc jak trzesie silnikiem bo olej gesty:-) |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2016, 15:29
|
|
|
biznesik napisał/a: | Rotax mi tez astra na poczatku ledwo kreci w tych mrozach ale zaskakuje za pierwszym:-) moze to ten polsyntetyk shella bo jak jest cieply to na dotyk a jak odpali juz to na poczatku czuc jak trzesie silnikiem bo olej gesty:-) |
ale cudem cię przekonałem do 10w40 bo chciałeś lać 15w40 a 5w40 w ogóle odrzuciłeś
ps.a wiesz że wydajność akumulatora spada wraz z obniżeniem temperatury otoczenia ? |
|
|
|
 |
|