FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zapalniczką i nawiewem
Autor Wiadomość
Mut 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2016, 17:22   Problem z zapalniczką i nawiewem
   Bolid: Seicento 900 Fun


Witam, pokonywałem dziś dłuższą trasę i po około 70km zauważyłem że zaczyna się dymić z gniazda zapalniczki. Wyjeliśmy szybko przycisk od zapalniczki ale był już tak rozgrzany że stopił się i w dłoni została tylko górna plastikowa część. Po ostygnięciu zapalniczki udało się wyjąć prawie wszystko, bo sam żarnik został w gnieździe. Po chwili zorientowałem się, że nie działa też nawiew. Wyczytałem że nawiew i zapalniczka to ten sam bezpiecznik który jak się później okazało przepalił się. Jeszcze przed przyjazdem do domu zajechałem na stację by zatankować. Po zatankowaniu samochód zapalił za drugim razem co jest dość dziwne bo odkąd 2 miesiące temu wymieniłem akumulator to palił nawet w największe mrozy za pierwszym razem. Po odpaleniu zauważyłem że przestała świecić kontrolka od świateł pozycyjnych/mijania. Inne kontrolki świecą więc to pewnie żarówka się przepaliła i gdyby przepaliła się w innym momencie to pewnie pomyślał bym że przepaliła się tak po prostu a w tej sytuacji podejrzewam że coś nie halo jest z instalacją elektryczną. Czy ktoś miał podobną sytuację, że nagle sama zagrzała się zapalniczka? Nie jestem w stanie stwierdzić czy najpierw zaczęło się dymić z zapalniczki czy przestał działać wentylator bo był włączony na drugiej prędkości i w trakcie jazdy po prostu go i tak nie słychać ;) Prawdopodobnie oddam samochód do elektromechanika ale chciałbym zasięgnąć waszych porad żeby nie dać się naciągnąć na wymianę połowy samochodu ;) Pozdrawiam.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-01-2016, 22:12   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Prawdopodobnie zaliczyłeś takie zwarcie na zapalniczce że połowa izolacji z wiązki będzie zwęglona i druty na remont.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Mut 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-01-2016, 06:21   
   Bolid: Seicento 900 Fun


Ok ale skąd wzięło się takie zwarcie skoro zapalniczka nie była włączana? Zastanawiam się czy możliwa jest wersja że np zepsuł/spalił się silnik nagrzewnicy i to on zrobił takie zwarcie? Są na jednym bezpieczniku więc to chyba było by możliwe?
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2016, 09:08   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Nie, nie na takiej wersji jak podajesz :)
I nie zgaduj tylko przeglądnij instalację kabinową zanim sey z dymem pójdzie.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 14-01-2016, 10:03   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Mut napisał/a:
Ok ale skąd wzięło się takie zwarcie skoro zapalniczka nie była włączana?

Aby zapalniczka się nagrzewała musi być wciśnięta, inaczej nie ma opcji aby spirala zapalniczki się nagrzewała. Ja wnioskuje tak: przypadkowe, nieświadome włączenie (wciśnięcie) zapalniczki, w zapalniczce "zaciął" się bimetal który wyłącza zapalniczkę i nie "odskoczyła", czyli zapalniczka uszkodzona, następnie poprzez długotrwała zasilanie zapalniczki, a prądu to ona potrzebuje duuuużo zaczeły nagrzewać się kable zasilające co doprowadziło do stopienia na nich izolacji i spowodowało zwarcie przez co spalił się bezpiecznik (i bogu dzięki bo gdyby się nie spalił to zapaliło by się całe auto).
Sprawna zapalniczka samoczynnie się nia nagrzewa gdyż w tym czasie gdy "czeka" na użycie jest podłączona tylko do minusa instalacji, czyli jest niepodłączona do obwodu, przerwa jest w gnieździe zapalniczki, dopiero jej wciśnięcie powoduje zamknięcie obwodu, następnie po nagrzaniu powinna odskoczyć i przerwać obwód, ale z powodu "niesprawności" nie odskoczyła i grzała cały czas. Jej niesprawność polegała na tym że nie "potrafiła" samoczynnie się wyłączyć a powodów takiego złego działania może być wiele, nawet to że długo nieużywana mogła się zabrudzić, przyrdzewiećitp przypadki i sprężyna nie potrafiła jej "wyrzucić i odłączyć po nagrzaniu.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2016, 10:12   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Kazanie jak na dożynkach :)) a tu oczywista rzecz że tylko i wyłącznie zapalniczka winna była
Druga rzecz, co z tego że niby bezpiecznik zadziałał jak połowa instalacji źle działa? Do tego gość cały czas jeździ tym autem bez sprawdzenia co jest wykopcone pod deską :wstyd:
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
  Wysłany: 14-01-2016, 10:15   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


X-raT napisał/a:
Kazanie jak na dożynkach :)) a tu oczywista rzecz że tylko i wyłącznie zapalniczka winna była...

Czasami tak trzeba aby "dotarło"...
 
 
Mut 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-01-2016, 10:26   
   Bolid: Seicento 900 Fun


Yyy po czym wywnioskowales ze jezdze? stalo sie to wczoraj i tyle co dojechalem do domu a dzis samochod zostal odwieziony do elektromechanika. Polecam czytac ze zrozumieniem... Zapytalem o to wszystko tylko dlatego by miec jakies pojecie co moglo sie stac, aby mechanik nie naciagnal mnie na nie wiadomo co.
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
  Wysłany: 14-01-2016, 10:40   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Mut napisał/a:
by miec jakies pojecie co moglo sie stac, aby mechanik nie naciagnal mnie na nie wiadomo co.

W tej chwili to sporo kabelków może być dość poważnie "podtopionych", przegrzanych, choć jeszcze zwarcia nie robią... :sad:
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2016, 15:20   Re: Problem z zapalniczką i nawiewem
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Panie Mut, sam pan piszesz o użytkowaniu po awarii:
Mut napisał/a:
Jeszcze przed przyjazdem do domu zajechałem na stację by zatankować. Po zatankowaniu samochód zapalił za drugim razem co jest dość dziwne .... Po odpaleniu zauważyłem że przestała świecić kontrolka od świateł pozycyjnych/mijania. Inne kontrolki świecą więc to pewnie żarówka się .... podejrzewam że coś nie halo jest z instalacją elektryczną. .... w trakcie jazdy po prostu go i tak nie słychać Prawdopodobnie oddam samochód do elektromechanika
więc jak to jest? Idzie coś z dymem w środku a Ty nie sprawdzasz zaraz czy aby na pewno jest bezpiecznie tylko jedziesz tankować itd.?
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
KrzychuB 
Nałogowiec


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 293
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14-01-2016, 15:57   
   Bolid: Seicento 900


I ja sie pytam po pytasz o opinie skoro zaraz dałeś auto do roboty ? Boisz sie że Cie skroi ? no trudno, ale opcje są dwie. Usunie tylko to awarie bez przegladania kabli to taniocha bedzie w miare, ale za jakis czas tfu tfu żebyś pożaru nie miał (przerabiałem w innym aucie i nie życze nikomu), możesz tesz poprosić o kontrole wiązki co będzie wiązało sie z czasem dodatkowym i kosztami, ale wtedy wiesz co masz :)
_________________
https://www.facebook.com/seicento900red oraz http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=369287
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 17-01-2016, 18:24   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


bezpiecznik powinien zadziałać chyba że był przewymiarowany drutem. Zapewne nadpalone żółte złącze na słupku A od strony kierowcy.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum