Kolektor 4 - 2 - 1 i liczenie wydechu. |
Autor |
Wiadomość |
piotrus123
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Sty 2016 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-01-2016, 23:32 Kolektor 4 - 2 - 1 i liczenie wydechu.
Bolid: Seicento VAN |
|
|
Witam !.
Od kilku dni noszę się z zamiarem usprawnienia mojego pojazdu jakim jest Seicento 1.1 Mpi Przeglądam internet, czytam. Jako iż uwielbiam robić różnego rodzaju przeróbki chciałem sobie zrobić liczony wydech do seja aby uzyskać tzw. "działanie falowe"
Moje pytanie brzmi czy jest sens robić liczony wydech przy kompletnie seryjnym silniku ?
* Moje pytanie, czy ktoś pomógł by mi obliczyć wydech pod seryjne 1.1 ?
* Ewentualnie jakiś link do wzorcowego projektu
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-01-2016, 00:25
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Wedlug mnie mija sie to calkowicie z celem. Fabryczny wydech jest tak zaprojektowany zeby byl dosc uniwersalny tzn zeby dzialania falowe o ktorych piszesz przypadaly na predkosc obrotowa najczesciej uzywana czyli miedzy 2-4 tys obrotow czyli zeby wtedy byl najwiekszy moment obr. jesli bys chcial sobie wyliczyc na wyzsze obroty to moze byc tak ze przyrost mocy bedzie znikomy a samochodem bedzie sie trochegorzej jezdzic |
|
|
|
 |
piotrus123
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Sty 2016 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-01-2016, 00:33
Bolid: Seicento VAN |
|
|
Co masz na myśli mówiąc że będzie się gorzej jeździć? |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-01-2016, 10:18 Re: Kolektor 4 - 2 - 1 i liczenie wydechu.
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
piotrus123 napisał/a: | Moje pytanie brzmi czy jest sens robić liczony wydech przy kompletnie seryjnym silniku ? | Nie ma najmniejszego. To zrobili w fabryce i jej nie psuj, bo poprawić na pewno nie poprawisz. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 15-01-2016, 14:41
Bolid: Seicento |
|
|
miałem wydech od weglara w 1.1 mpi seryjny silnik......zero poprawy dynamiki czy cus.....po 4 latach wręcz spadła.....( wydech ogółem sie posypał ) zmieniłem na serie.....auto od razu dostało skrzydeł......chcesz więcej dynamiki to wywal siedzenia , kolo zapasowe i co tam jeszcze jeździ w bagażniku a zobaczysz jak te xx KG robi duza różnicę... |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaco_84_bb
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-01-2016, 17:29
Bolid: seicento 1.4 8v +mody |
|
|
Na 4/2/1 użyteczny zakres momętu obrotowego pójdzie w górę czyli jak silnik zaczyna się teraz zbierać od 2500 to po zmianie zacznie dopiero od 3500-4000 tyś czyli uzyskasz pogorszenie dynamiki silnika. |
_________________ Naprawa i budowa elementów kompozytowych.
 |
|
|
|
 |
piotrus123
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Sty 2016 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-01-2016, 17:48
Bolid: Seicento VAN |
|
|
Czyli wszystko jasne Przy seryjnym silniku szkoda sobie zawracać głowy |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-01-2016, 22:18
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Wydechem tak, seryny ,,gorący dolot) z dużą puchą nad silnikiem aż się prosi o zmianę na dedykowany dolot dexcraft/węglaski.
Zmiana wydechu w serii mpi na wydech z kolektorem 4-2-1 to sporo pracy i brak efektów-na samym 4-2-1 w zakresie 2-3 jest w mpi za ubogo |
|
|
|
 |
|