Dziwnie szarpie przy pewnych obrotach bez wzgledu na bieg. |
Autor |
Wiadomość |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
 |
qbasasa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Beł
|
Wysłany: 14-01-2016, 17:18
Bolid: Seicento |
|
|
Dzięki,
Sprawdziłem szczeliny i nie ma tragedii:
O ile dobrze pamiętam dla zaworów wydechowych jest to 0,45 a dla ssących 0,35?
Od lewej do prawej:
1w. 0,3 [-0,15]
2s. 0,3 [-0,05]
3w. 0,3 [-0,15]
4s. 0,35 [ok]
5s. 0,25 [-0,10]
6w. 0,4 [-0,05]
7s. 0,3 [-0,05]
8w. 0,4 [-0,05]
Nie bawiłem się szczelinomierzem z zakresami co 0,02 od motocykla tylko chwyciłem "ogólniejszy" co 0,05 stąd taka dokładność.
Za pomiar potencjometru jeszcze się nie zabralem.
ale jak sprawdzalem krokowca i włąśnie przepustnice 3 miesiace temu to dzialal
O! właśnie mam odkrycie, mój komputer od gazu jest podłączony do sondy λ za katalizatorem, może by tak przepiąć ją na sondę przed katalizatorem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16-01-2016, 17:50
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
qbasasa napisał/a: |
O! właśnie mam odkrycie, mój komputer od gazu jest podłączony do sondy λ za katalizatorem, może by tak przepiąć ją na sondę przed katalizatorem? |
Jaki masz gaz? sekwencja czy zwykły?
Jaki masz silnik MPI czy SPI?? Jaki jest sterownik tego silnika?? |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
qbasasa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Beł
|
Wysłany: 16-01-2016, 23:27
Bolid: Seicento |
|
|
Instalacja to stag 4 eco.
Silnik MPI.
Sterownik silnika to zwykły sterownik od tego modelu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17-01-2016, 13:22
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
qbasasa napisał/a: | Instalacja to stag 4 eco.
Silnik MPI.
Sterownik silnika to zwykły sterownik od tego modelu. |
Przy sekwencji sonda nie musi być w ogóle podłączona.
sterownik może i masz zwykły, ale było co najmniej dwa rodzaje.
IAW 59F i IAW 4AF
ten pierwszy jest wadliwy i psuje się w nim sterowanie cewkami i wtryskami(też miałem takie przypadek). Od razu nie pada, może wcześniej się objawiać w taki sposób jak u Ciebie.
szarpanie może też brać się z rozjechanych map przez źle wyregulowaną instalację lpg albo przez to, że w obu centralkach zrobiła się sieczka przez wypadanie zapłonów spowodowane uszkodzonym ecu
przyczyn jest kilka, ktoś ogarnięty musi się temu przyjrzeć |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
qbasasa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Beł
|
Wysłany: 17-01-2016, 19:25
Bolid: Seicento |
|
|
Jeżeli chodzi o mapę gazu to sprawdzam ja podczas każdej zmiany filtra gazu i od czasu do czasu czy nie rozjechała się z mapą benzynki.
Już długo nie była zmieniania wczesnej działała dobrze.
Jeszcze nie próbowałem robić na nowo adaptacji sterownika silnika jak już ustawie zawory na tip top to skasuje i zrobię.
Niestety płytki będę miał dopiero we wtorek.
Potem pojeżdżę na benzynce i sprawdzę jak się mapa benzynki ma do starej mapy gazu. Przy okazji dowiem się czy regulacja płytek coś zmieni w pracy silnika...
"Komputer" silnika to:
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
qbasasa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Beł
|
Wysłany: 19-01-2016, 22:12
Bolid: Seicento |
|
|
Czy da sie jakoś sunąć zapamiętany immobiliser z komputera i dodać nowy?
Mam tutaj namyśli to w jaki sposób zrobić zamiane komputera po kupieniu takiego ze znanego serwisu aukcyjnego ale który jest wyjęty z auta z immobilizerem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
qbasasa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Beł
|
Wysłany: 21-01-2016, 10:20
Bolid: Seicento |
|
|
Ustawilem zawory, jezdzi lepiej ale czasami jak docisne mocno gaz i tak lubi sie przydlawic w pewnym jednym ustalonym momencie.... to co zmieniac komputer czy kable zaplonowe? Cewki patrzylem sa ok nawet zmienilem 1 tak O. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 23-01-2016, 09:17
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Powiem ci tak - to sejczento, musisz przymknąć oko na pewne niuanse inaczej wymienisz pół samochodu a i tak będzie to samo.
Ja wyregulowałem zawory, check engine znikł, ale mimo to jeden gar trochę buja na wolnych obrotach, mimo zmian osprzętu, ogrzewanie jest symboliczne, niedawno wymieniane amory znowu tłuką i tak dalej i tak dalej. Nie mam już siły do tego bolidu.
Niestety ale jakościowo do niemieckich i japońskich to przepaść.
Ale tanio jeździ jedyny plus. |
|
|
|
 |
qbasasa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Beł
|
Wysłany: 29-01-2016, 13:53
Bolid: Seicento |
|
|
Heh moze to i prawda.
Ale jest progres teraz juz na benzin chodzi ladnie a na lpg czasami szarpie przy rozgrzanym silniku, jak jest nie rozgrzany to jest git.
Czy moze to byc wina tego ze mam sonde Lambda nie odpieta/podpieta do sterownika gazu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 29-01-2016, 15:12
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Według mnie powinna być podpięta. I do tego jeszcze musi być sprawna. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-01-2016, 01:41
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
ul7855 napisał/a: | Według mnie powinna być podpięta. I do tego jeszcze musi być sprawna. |
przy sekwencji nie ma to żadnego znacznia, może być w ogóle nie podłączona |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
qbasasa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Beł
|
Wysłany: 30-01-2016, 08:21
Bolid: Seicento |
|
|
czyli to nie wina sondy a pewnie cos sie kaszani z gazem...
albo nie wiem z czym do diaska! |
_________________
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 30-01-2016, 16:26
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Dziękuję opatrzności że trafił mi się cienias z instalką drugiej generacji - prosta jak cep i idzie wszystko prosto podregulować.
Niestety ale chyba będziesz musiał podjechać do gazownika. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-01-2016, 17:07
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
ul7855 napisał/a: | Dziękuję opatrzności że trafił mi się cienias z instalką drugiej generacji - prosta jak cep i idzie wszystko prosto podregulować.
Niestety ale chyba będziesz musiał podjechać do gazownika. |
może i prosta, ale tutaj sonda musi być podłączona
ja też mam drugą generację, ale wolałbym sekwencję. Zawsze będą straty mocy na zwykłym gazie, a jak ktoś pisze że nie ma tzn. że już na benzynie też stracił moc Bo nie działa prawidłowo autoadaptacja, mikser od gazu zmniejsza przypływ przez przepustnicę. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|