FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwnie szarpie przy pewnych obrotach bez wzgledu na bieg.
Autor Wiadomość
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 14-01-2016, 10:40   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Na środkowym pinie masz mieć napięcia 0-5V w zależności jak ciśniesz gaz.
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=365007
 
 
qbasasa 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Beł
Wysłany: 14-01-2016, 17:18   
   Bolid: Seicento


Dzięki,
Sprawdziłem szczeliny i nie ma tragedii:
O ile dobrze pamiętam dla zaworów wydechowych jest to 0,45 a dla ssących 0,35?

Od lewej do prawej:
1w. 0,3 [-0,15]
2s. 0,3 [-0,05]
3w. 0,3 [-0,15]
4s. 0,35 [ok]
5s. 0,25 [-0,10]
6w. 0,4 [-0,05]
7s. 0,3 [-0,05]
8w. 0,4 [-0,05]

Nie bawiłem się szczelinomierzem z zakresami co 0,02 od motocykla tylko chwyciłem "ogólniejszy" co 0,05 stąd taka dokładność.
Za pomiar potencjometru jeszcze się nie zabralem.
ale jak sprawdzalem krokowca i włąśnie przepustnice 3 miesiace temu to dzialal ;p

O! właśnie mam odkrycie, mój komputer od gazu jest podłączony do sondy λ za katalizatorem, może by tak przepiąć ją na sondę przed katalizatorem?
_________________

 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 16-01-2016, 17:50   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


qbasasa napisał/a:

O! właśnie mam odkrycie, mój komputer od gazu jest podłączony do sondy λ za katalizatorem, może by tak przepiąć ją na sondę przed katalizatorem?


Jaki masz gaz? sekwencja czy zwykły?

Jaki masz silnik MPI czy SPI?? Jaki jest sterownik tego silnika??
_________________
Moje Seicento
 
 
qbasasa 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Beł
Wysłany: 16-01-2016, 23:27   
   Bolid: Seicento


Instalacja to stag 4 eco.
Silnik MPI.
Sterownik silnika to zwykły sterownik od tego modelu.
_________________

 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 17-01-2016, 13:22   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


qbasasa napisał/a:
Instalacja to stag 4 eco.
Silnik MPI.
Sterownik silnika to zwykły sterownik od tego modelu.


Przy sekwencji sonda nie musi być w ogóle podłączona.

sterownik może i masz zwykły, ale było co najmniej dwa rodzaje.

IAW 59F i IAW 4AF

ten pierwszy jest wadliwy i psuje się w nim sterowanie cewkami i wtryskami(też miałem takie przypadek). Od razu nie pada, może wcześniej się objawiać w taki sposób jak u Ciebie.

szarpanie może też brać się z rozjechanych map przez źle wyregulowaną instalację lpg albo przez to, że w obu centralkach zrobiła się sieczka przez wypadanie zapłonów spowodowane uszkodzonym ecu

przyczyn jest kilka, ktoś ogarnięty musi się temu przyjrzeć
_________________
Moje Seicento
 
 
qbasasa 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Beł
Wysłany: 17-01-2016, 19:25   
   Bolid: Seicento


Jeżeli chodzi o mapę gazu to sprawdzam ja podczas każdej zmiany filtra gazu i od czasu do czasu czy nie rozjechała się z mapą benzynki.
Już długo nie była zmieniania wczesnej działała dobrze.

Jeszcze nie próbowałem robić na nowo adaptacji sterownika silnika jak już ustawie zawory na tip top to skasuje i zrobię.
Niestety płytki będę miał dopiero we wtorek.

Potem pojeżdżę na benzynce i sprawdzę jak się mapa benzynki ma do starej mapy gazu. Przy okazji dowiem się czy regulacja płytek coś zmieni w pracy silnika...
"Komputer" silnika to:
_________________

 
 
qbasasa 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Beł
Wysłany: 19-01-2016, 22:12   
   Bolid: Seicento


Czy da sie jakoś sunąć zapamiętany immobiliser z komputera i dodać nowy?

Mam tutaj namyśli to w jaki sposób zrobić zamiane komputera po kupieniu takiego ze znanego serwisu aukcyjnego ale który jest wyjęty z auta z immobilizerem?
_________________

 
 
qbasasa 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Beł
Wysłany: 21-01-2016, 10:20   
   Bolid: Seicento


Ustawilem zawory, jezdzi lepiej ale czasami jak docisne mocno gaz i tak lubi sie przydlawic w pewnym jednym ustalonym momencie.... to co zmieniac komputer czy kable zaplonowe? Cewki patrzylem sa ok nawet zmienilem 1 tak O.
_________________

 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 23-01-2016, 09:17   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Powiem ci tak - to sejczento, musisz przymknąć oko na pewne niuanse inaczej wymienisz pół samochodu a i tak będzie to samo.
Ja wyregulowałem zawory, check engine znikł, ale mimo to jeden gar trochę buja na wolnych obrotach, mimo zmian osprzętu, ogrzewanie jest symboliczne, niedawno wymieniane amory znowu tłuką i tak dalej i tak dalej. Nie mam już siły do tego bolidu. :wink:
Niestety ale jakościowo do niemieckich i japońskich to przepaść.
Ale tanio jeździ jedyny plus. :))
 
 
qbasasa 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Beł
Wysłany: 29-01-2016, 13:53   
   Bolid: Seicento


Heh moze to i prawda.
Ale jest progres teraz juz na benzin chodzi ladnie a na lpg czasami szarpie przy rozgrzanym silniku, jak jest nie rozgrzany to jest git. :)

Czy moze to byc wina tego ze mam sonde Lambda nie odpieta/podpieta do sterownika gazu?
_________________

 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 29-01-2016, 15:12   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Według mnie powinna być podpięta. I do tego jeszcze musi być sprawna.
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 30-01-2016, 01:41   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


ul7855 napisał/a:
Według mnie powinna być podpięta. I do tego jeszcze musi być sprawna.


przy sekwencji nie ma to żadnego znacznia, może być w ogóle nie podłączona
_________________
Moje Seicento
 
 
qbasasa 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Beł
Wysłany: 30-01-2016, 08:21   
   Bolid: Seicento


czyli to nie wina sondy a pewnie cos sie kaszani z gazem...
albo nie wiem z czym do diaska!
_________________

 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 30-01-2016, 16:26   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Dziękuję opatrzności że trafił mi się cienias z instalką drugiej generacji - prosta jak cep i idzie wszystko prosto podregulować.
Niestety ale chyba będziesz musiał podjechać do gazownika. :twisted:
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 30-01-2016, 17:07   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


ul7855 napisał/a:
Dziękuję opatrzności że trafił mi się cienias z instalką drugiej generacji - prosta jak cep i idzie wszystko prosto podregulować.
Niestety ale chyba będziesz musiał podjechać do gazownika. :twisted:


może i prosta, ale tutaj sonda musi być podłączona :-P :-P

ja też mam drugą generację, ale wolałbym sekwencję. Zawsze będą straty mocy na zwykłym gazie, a jak ktoś pisze że nie ma tzn. że już na benzynie też stracił moc :P Bo nie działa prawidłowo autoadaptacja, mikser od gazu zmniejsza przypływ przez przepustnicę.
_________________
Moje Seicento
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum