silnik 1.2 8v 75km |
Autor |
Wiadomość |
Maro96
Nałogowiec

Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 136 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2016, 14:18
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Paweł1984 napisał/a: |
Ps. nawet jak gdzieś zakładasz strumienicę to najgorszym punktem jest zaraz za kolektorem-jest taki słynny motor, który w serii jest konstrukcją bardzo udaną występuje w e36 318ti compact 1.9.16v 140 km-tam wstawiając stumienicę za kolektorem bardzo szybko tracisz uszczelkę pod głowicą, co ciekawe bez strumienic silnik wytrzymuje palenie gumy do wystrzału na 10w40 magnatecu:-) |
Mógłbyś przybliżyć dlaczego tak się dzieje? Ja mam w 1.1 spi strumienicę łuskową w miejscu kata. Czy lepiej jak najszybciej ją przespawać w miejsce środkowego? Czy w ogóle ją wyrzucić? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-01-2016, 22:07
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Najprościej jak mogę nie wnikając zbytnio w konstrukcję wydechu, strumienica w tym i z tego co wiem kilku innych samochodach przy pewnej prędkości obrotowej powodowała częściowe cofanie spalin co skutkowało akurat tym- poprzedzone to zawsze było delikatnym przymuleniem auta na chwilę w określonych obrotach.
W serii 1.1spi nie spotkałem tego problemu ze strumienicą(pewnie z racji kolektora seryjnego) i 20 innych czynników, jak i nie spotkałem, żadnych pozytywów strumienicy łuskowej czy w miejscu katalizatora czy środkowego-bardziej negatywne skutki, które są prawie nie raz nie odczuwalne, nie raz wkurzały-stąd wiem , że strumienica nic nie dała, a kilku zabrała/ czy zmieniła charakterystykę. Tematów o strumienicach jest 100-ki chyba jeszcze w google.
Jak Ci nie przeszkadza to zostaw ją, jak przeszkadza samopoczuciu to kup tzw. zamiennik kat za 59zł z ollegro-czyli puszkę wybebeszonego kat./tłumik na wzór zamiennika katalizatora z kryzą |
|
|
|
 |
jaco_84_bb
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-01-2016, 22:19
Bolid: seicento 1.4 8v +mody |
|
|
Sa 2 szkoły zakładania strumienic europejska i amerykańska wykorzystując ruch falowy spalin jest to eu70 w us 75 cm od zawory wydechowego lub wielokrotność tej długości. |
_________________ Naprawa i budowa elementów kompozytowych.
 |
|
|
|
 |
Maro96
Nałogowiec

Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 136 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2016, 00:14
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Z taką opinią, że spaliny mogą się cofać jeszcze się nie spotkałem. Ja mam wrzuconą strumienicę raczej ze względu na imitację kata. Po wyrzuceniu kata i środkowego delikatnie lepiej wkręca się na obroty. Troszkę się silnik odmulił. Końcowy seria. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-01-2016, 10:10
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Maro96 napisał/a: | Po wyrzuceniu kata i środkowego delikatnie lepiej wkręca się na obroty. Troszkę się silnik odmulił. Końcowy seria. | Fabryczny kat z ceramiki hamuje gazy więc jego wywalenie daje trochę efektu. Ale nie strumienica która działa tylko w wąskim zakresie obr a resztę przebiegu może nawet psuć. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-01-2016, 16:54
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Nie chce mi się tłumaczyć Seria seicento może przy 5tys. ma prędkość spalin która spowoduje działanie strumienicy-ale dochodzą inne czynniki jak AFR bez eko przy tych obrotach czy kolektor seria, który wypuszcza spaliny wieloetapowo z racji budowy..... |
|
|
|
 |
|