Przekaźnik świateł w Seicento |
Autor |
Wiadomość |
aleps26
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 45 Skąd: Strumień
|
Wysłany: 22-01-2016, 17:10 Przekaźnik świateł w Seicento
Bolid: FIAT SEICENTO SPORTING |
|
|
Witam
Mam zamiar zabrać się w końcu za montaż przekaźnika lecz mam kilka niejasności...
Posługuje się schematem akurat z T4 ale zasada taka sama:
SCHEMAT
styk 30 - plus z akumulatora
styk 86 - masa
styk 85 - kabel idący z przełącznika
styk 87 - kabel idący do skrzynki centralnej
Okej... ale zastanawia mnie jedna rzecz bo w takim połączniu światła będą świecić nawet po wyciagnięciu kluczyka?
Wypadało by zamiast "+12V z acc" zapodać mu +12V ale postacyjce jak jest seryjnie prawda?
I pytanie co i jak z tym plusem śwaiteł po stacujce? Gdzie ten kabel idzie seryjnie że śwaitłą tak działają? Jaki kolor?
Oraz pytania dodatkowe:
- 1 przekźnik na 1 śwaitła mijania? Czy 1 na 2 świateł mijania?
- jeżeli 1 przekaźnik na 2 światła mijania czy warto założyć też jeszcze jeden przekaźnik na śwaitła drogowe?
Może ktoś posiada jakiś manual bo ja nic nie odnalazłem |
_________________ "...Szukając używanego Sportinga, można trafić na auta z rajdową przeszłością, które jeżeli nie miały solidnej klatki bezpieczeństwa, mogą mieć problemy z geometrią..." |
Ostatnio zmieniony przez aleps26 22-01-2016, 19:00, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-01-2016, 17:27
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Podstawowe pytanie po co ten przekaźnik chcesz rzeźbić i metry kabli pchać w auto?
Jeśli z powodu topiących się kostek to jest o wiele łatwiejsz i tanszy sposób. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 22-01-2016, 17:46
Bolid: Seicento 900 |
|
|
jeśli porówna oporność starych i nowych, być może grubszych kabli bo sam bym trochę grubsze dał, to będzie wiadomo po co |
|
|
|
 |
aleps26
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 45 Skąd: Strumień
|
Wysłany: 22-01-2016, 18:54
Bolid: FIAT SEICENTO SPORTING |
|
|
A bardziej po to aby wyeliminować spadki napięcia które mogą dochodzić nawet do 2V na tej instalacji. A jak wiadomo światła w SC nie są rewelką.... widziałem jak duża różnica jest na przekaźnikach założonych w CC a bez nich i daltego mam zamiar to ogarnąć. |
_________________ "...Szukając używanego Sportinga, można trafić na auta z rajdową przeszłością, które jeżeli nie miały solidnej klatki bezpieczeństwa, mogą mieć problemy z geometrią..." |
|
|
|
 |
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 22-01-2016, 20:29
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Ja miałem zamontowane 2 [drogowe i mijania] bezpośrednio za skrzynka bezpieczników
Kabel 8 mm2 prosto z aku
Bez paniki zasilanie żarówek i tak szło przez bezpieczniki |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 22-01-2016, 21:57
Bolid: Seicento 900 |
|
|
spadki napięcia biorą się z oporu starych kabli |
|
|
|
 |
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 22-01-2016, 22:35
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Na fabrycznej instalacji miałem spadek napięcia aku żarówka jedyne 1,5V po tuningu poprawiło się do 0,4V
czyli ładowanie miałem 13,8 - 1,5 =12,3V na zarówce |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-01-2016, 09:45
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Wystarczy kabelek masowy każdej H4 odciąć od instalacji, dolutować końcówkę oczkową i skręcić do pkt masowych budy. Są po obu str komory blisko lamp. I nie ma żadnych spadków. Nie ma grzania, nie topią się kostki nawet chińskie.
Wynika to z prostej budowy wiązki w aucie i podstawowych zasad elektrotechniki. Jaki jest opór przewodu przy jego znacznej długości, do tego ten marny drut łączy się w wiązce z innymi podobnymi i dopiero kolejnym metrem jest doprowadzony do pkt masowego budy. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 23-01-2016, 16:06
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Na kablu masowym u mnie spadku nie było natomiast na plusowym j.w |
|
|
|
 |
onore
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2014 Posty: 29 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 23-01-2016, 20:35 Przekaźnik świateł w Seicento
Bolid: SC Active 1.1 MPI 2003' LPG |
|
|
U mnie spadek napięcia na obwodzie + świateł mijania był ponad 2V i żarówki nie świeciły, tylko się żarzyły. Założyłem 2 przekaźniki maksymalnie skracając przewody. Różnica jest diametralna. Obwodu świateł drogowych nie sprawdzałem, ale nie jest źle. Poza tym rzadko używam.
Za to wystąpił inny problem. Rozkleiłem reflektory i zabrałem się za czyszczenie odbłyśników. Niestety po 13 latach użytkowania podczas delikatnego mycia w miejscach najbliżej żarówki zapewne z powodu przegrzania po prostu odbłyśnik schodzi . Przymierzam się do zakupu nowych TYCa - podobno najlepiej wykonane.
Na razie założyłem dzienne LEDowe, żeby oszczędzić nie tylko prąd, ale i odbłyśniki.
EDIT: Na prośbę kolegi załączam zdjęcie przekaźników:
 |
_________________ SC Active 1.1 MPI 2003' LPG: Tomasetto AT09/STAG4 QBox Basic/Hana H2000. |
Ostatnio zmieniony przez onore 23-01-2016, 21:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-01-2016, 21:04
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Z czasem 'lustro' wypali się i go nie ma po prostu. A ogólnie jest to napylona warstwa metaliczna i nie wolno tego trzeć żadną szmatką czy gąbką bo w momencie zacznie schodzić. To jest takie bardzo delikatna materia.
Na pewno lepszy nowy tyc niż zużyte carello. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
onore
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2014 Posty: 29 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 23-01-2016, 21:22 Regeneracja odbłyśników
Bolid: SC Active 1.1 MPI 2003' LPG |
|
|
Lustro można regenerować i rewelacyjnie robi to firma regeneracja-hc.com (potwierdzone na forach innych aut przez wielu użytkowników). Dzwoniłem do nich, ale w SC z uwagi na łamiące zaczepy nie podejmuje się . |
_________________ SC Active 1.1 MPI 2003' LPG: Tomasetto AT09/STAG4 QBox Basic/Hana H2000. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-01-2016, 22:29
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Wolałbym raz na 2lata tyca kupić nowego niż babrać się regeneracją tej kupy jaką jest lampa seya |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 23-01-2016, 22:43
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Miałem tyca wg mnie lepiej wykonane względem depo z ustawieniem na stacji nie było najmniejszego problemu
Względem starych ta jak byś jechał cc 700 a przesiadł się 1,2 |
|
|
|
 |
DanFal
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 50 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-01-2016, 15:33
Bolid: seicento 900 |
|
|
ostatnio wymieniłem lampy na zamiennik TYC. U mnie odbłyśnik też się powypalał. Może nie jest to kolosalna różnica ale jednak lepiej świecą nowe zamienniki. Osobiście polecam bo regeneracja tania nie jest a zamienniki 150 zł za komplet. |
|
|
|
 |
|