Glebienie auta i jazda na glebie - kilka pytań. |
Autor |
Wiadomość |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 01-02-2016, 13:39 Glebienie auta i jazda na glebie - kilka pytań.
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Siema. Jako że w moim sejku siadły amorki (już wszystkie), przy okazji wymiany zamierzam go obniżyć. Wiem że potrzebuje amorków o skróconym skoku, wiem co i jak lecz pojawia się problem... Znalazłem kpl -70/-50 (brzmi ciekawie, nie cięte) i nie wiem czy da się na tym jeździć po naszych drogach... Twardo musi być, ale chodzi o wysokość od gleby... Silnik 900, koło ze sportinga 5,5Ji opona 165/55r13 takze zbyt wysoka też nie jest...
Kolejne pytanie jest co z tylnymi nadkolami? Zdaje sobie sprawę że przy każdej glebie nawet -40 musiałbym demontować ale czy nie da rady ich zachować w jakiś sposób? Zależy mi na tym bo rocznie robię nim po 30 000km po różnych drogach i wiadomo kamienie itp a zimą sól... To dobrze nie wróży.
Liczę że ktoś mi pomoże się z tym uporać bo jeszcze w tym tygodniu musze się zdecydować co robić, dlatego pierwszy raz od dawna powracam tutaj |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 01-02-2016, 14:08
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Powinny spokojnie wejść na 13 5,5J plastikowe nadkola
Ew. będziesz musiał dać cienkie dystanse
Mts akurat jest dość miękkim zawieszeniem poprawa raczej an plus w porównaniu do serii |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 01-02-2016, 14:35
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Prawdopodobnie amorki PZM-1 to są że twardo to nawet lepiej ale kwestia z tymi nadkolami... Od strony rantu by mogło trzeć, bo miałem okazję już sprawdzić i nie wiem właśnie jak rozwiązać ten problem.... No i czy na drodze się nie zawieszę na -70/-50? |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 01-02-2016, 14:44
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Jeśli nie chcesz stracić wiele z funkcjonalności samochodu to obniżenie max -40. Ja przy eibachu -35 i oponach 175/50/13 ocierałem podłogą na progach zwalniających. Nie chcę wiedzieć co by było na -70... |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 01-02-2016, 16:35
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
założyłem w sobotę cały kit czyli amory + springi MTS -7/5 + dodatkowo silnik 1.4 16v + 6speed co troszkę waży i alu 14" 185/55/14 i żadnych problemów pomimo że miska aluminiowa i niziutko leży, zawias bardzo komfortowy w porównaniu ze wszystkimi innymi które miałem |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 01-02-2016, 16:52
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
saper94 napisał/a: | Prawdopodobnie amorki PZM-1 to są że twardo to nawet lepiej ale kwestia z tymi nadkolami... Od strony rantu by mogło trzeć, bo miałem okazję już sprawdzić i nie wiem właśnie jak rozwiązać ten problem.... No i czy na drodze się nie zawieszę na -70/-50? |
PZM to jest BETON i nie ma na nim żadnego komfortu. Jak nie chcesz żeby buda się zjechała górą to musisz mieć rozpórkę. Widziałem SC gdzie kielichy górą zeszły się 8mm po dłużej jeździe na pzmach. Poza tym górna rozpórką przy obniżonym zawiasie robi zajebistą robotę, poprawia się znacznie precyzja prowadzenia.
Jeśli chcesz sprawdzić tył, to wyciągnij sprężyny i posadź go na odbojach, zobaczysz czy się mieści.
Miałem -70 na MTS z przodu i PZM tył, po roku jazdy jak wróciłem do serii to cały czas słyszę jak coś trzeszczy, brzęczy itp. itd. Buda nie ma lekko na takim zawiasie... |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 01-02-2016, 17:46
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Tył będzie tarł... Już sprawdzałem na letnim kole jakiś czas temu- przy ostrych wychyleniach jak podjeżdżałem gdzieś.
To że pzm-1 beton jest to ja doskonale wiem i o to mi chodzi, nie nawidzę strasznie miękkich zawieszeń, lubię czuć auto jak je prowadzę
Rozpórka to kwestia czasu podobnie jak reszta tylko samochodu potrzebuje sprawnego na teraz a nie dopiero na wiosnę
Z tym że ba 14 auto będzie stało wyżej niż u mnie na 13 a chodzi też żeby to nie szurało
Koniec końców ostatecznie rezygnuje z gleby, szczególnie jak dziś mierzyłem i BMW kolegi by siedziało o połowę wyżej przy -70/-50 a nim już nawet nie liczymy ile razy podłoga po progu jechała czy u mnie na podjeździe sie zawiesił...
Kupię serię i zrobię gwint - ważne żeby sezon polatał |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-02-2016, 03:10
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Zawieszenie - PZM-1 + sprężyny Ta-Technix -60/-40
Koła - Abarth 14" z oponami 185/55/14
Na tyle dystans 5mm i nic nie tarło. Z tyłu przez jakiś czas jeździły nawet plastikowe nadkola, ale lewe się połamało po przywaleniu w szykanę na SuperOes'ie więc je wywaliłem. |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
|