FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Glebienie auta i jazda na glebie - kilka pytań.
Autor Wiadomość
saper94 
spamer team
motórzysta


Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 01-02-2016, 13:39   Glebienie auta i jazda na glebie - kilka pytań.
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Siema. Jako że w moim sejku siadły amorki (już wszystkie), przy okazji wymiany zamierzam go obniżyć. Wiem że potrzebuje amorków o skróconym skoku, wiem co i jak lecz pojawia się problem... Znalazłem kpl -70/-50 (brzmi ciekawie, nie cięte) i nie wiem czy da się na tym jeździć po naszych drogach... Twardo musi być, ale chodzi o wysokość od gleby... Silnik 900, koło ze sportinga 5,5Ji opona 165/55r13 takze zbyt wysoka też nie jest...

Kolejne pytanie jest co z tylnymi nadkolami? Zdaje sobie sprawę że przy każdej glebie nawet -40 musiałbym demontować ale czy nie da rady ich zachować w jakiś sposób? Zależy mi na tym bo rocznie robię nim po 30 000km po różnych drogach i wiadomo kamienie itp a zimą sól... To dobrze nie wróży.

Liczę że ktoś mi pomoże się z tym uporać bo jeszcze w tym tygodniu musze się zdecydować co robić, dlatego pierwszy raz od dawna powracam tutaj :P
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 01-02-2016, 14:08   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Powinny spokojnie wejść na 13 5,5J plastikowe nadkola
Ew. będziesz musiał dać cienkie dystanse
Mts akurat jest dość miękkim zawieszeniem poprawa raczej an plus w porównaniu do serii
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 01-02-2016, 14:35   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Prawdopodobnie amorki PZM-1 to są ;) że twardo to nawet lepiej ale kwestia z tymi nadkolami... Od strony rantu by mogło trzeć, bo miałem okazję już sprawdzić i nie wiem właśnie jak rozwiązać ten problem.... No i czy na drodze się nie zawieszę na -70/-50?
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
barkor 
spamer team


Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 01-02-2016, 14:44   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Jeśli nie chcesz stracić wiele z funkcjonalności samochodu to obniżenie max -40. Ja przy eibachu -35 i oponach 175/50/13 ocierałem podłogą na progach zwalniających. Nie chcę wiedzieć co by było na -70...
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 01-02-2016, 16:35   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


założyłem w sobotę cały kit czyli amory + springi MTS -7/5 + dodatkowo silnik 1.4 16v + 6speed co troszkę waży i alu 14" 185/55/14 i żadnych problemów pomimo że miska aluminiowa i niziutko leży, zawias bardzo komfortowy w porównaniu ze wszystkimi innymi które miałem :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 01-02-2016, 16:52   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


saper94 napisał/a:
Prawdopodobnie amorki PZM-1 to są ;) że twardo to nawet lepiej ale kwestia z tymi nadkolami... Od strony rantu by mogło trzeć, bo miałem okazję już sprawdzić i nie wiem właśnie jak rozwiązać ten problem.... No i czy na drodze się nie zawieszę na -70/-50?


PZM to jest BETON i nie ma na nim żadnego komfortu. Jak nie chcesz żeby buda się zjechała górą to musisz mieć rozpórkę. Widziałem SC gdzie kielichy górą zeszły się 8mm po dłużej jeździe na pzmach. Poza tym górna rozpórką przy obniżonym zawiasie robi zajebistą robotę, poprawia się znacznie precyzja prowadzenia.

Jeśli chcesz sprawdzić tył, to wyciągnij sprężyny i posadź go na odbojach, zobaczysz czy się mieści.

Miałem -70 na MTS z przodu i PZM tył, po roku jazdy jak wróciłem do serii to cały czas słyszę jak coś trzeszczy, brzęczy itp. itd. Buda nie ma lekko na takim zawiasie...
_________________
Moje Seicento
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 01-02-2016, 17:46   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Tył będzie tarł... Już sprawdzałem na letnim kole jakiś czas temu- przy ostrych wychyleniach jak podjeżdżałem gdzieś.

To że pzm-1 beton jest to ja doskonale wiem i o to mi chodzi, nie nawidzę strasznie miękkich zawieszeń, lubię czuć auto jak je prowadzę ;)

Rozpórka to kwestia czasu podobnie jak reszta tylko samochodu potrzebuje sprawnego na teraz a nie dopiero na wiosnę ;)


Z tym że ba 14 auto będzie stało wyżej niż u mnie na 13 a chodzi też żeby to nie szurało



Koniec końców ostatecznie rezygnuje z gleby, szczególnie jak dziś mierzyłem i BMW kolegi by siedziało o połowę wyżej przy -70/-50 a nim już nawet nie liczymy ile razy podłoga po progu jechała czy u mnie na podjeździe sie zawiesił...
Kupię serię i zrobię gwint - ważne żeby sezon polatał ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-02-2016, 03:10   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v




Zawieszenie - PZM-1 + sprężyny Ta-Technix -60/-40

Koła - Abarth 14" z oponami 185/55/14

Na tyle dystans 5mm i nic nie tarło. Z tyłu przez jakiś czas jeździły nawet plastikowe nadkola, ale lewe się połamało po przywaleniu w szykanę na SuperOes'ie więc je wywaliłem.
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum