znikający płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
ethan
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 1 Skąd: G?
|
Wysłany: 05-02-2016, 20:48 znikający płyn chłodniczy
Bolid: sei |
|
|
Witam
Jako, że na samochodach nie znam się w ogóle, a samochód służy mi tylko do przemieszczania się z punktu A do punktu B mam pytanie.
Od jakiegoś czasu znika mi płyn z chłodnicy. Nie ma nigdzie plam tłustych, odpowietrzany był. Problem w tym że na dzień robię ok 200km i po przejechaniu takiej odległości, płynu w chłodnicy nie ma. Raz mi się zdarzyło nawet że zaświeciła się kontrolka od płynu że go nie ma. Co też zaobserwowałem to po przejechaniu np 100km i zgaszeniu samochodu coś bulgocze, tak choćby płyn się gdzieś przelewał.
Samochód w gazie, rocznik 2005, 1.1 MPI
dzięki za wszelką pomoc |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 05-02-2016, 21:18 Re: znikający płyn chłodniczy
Bolid: seicento 899 |
|
|
Pozbywasz się płynu w czasie jazdy więc plam możesz nie widzieć. Najlepiej zalej go płynem i odpal na kilka minut, jaki masz stan oleju w silniku, podniósł się ? Na odpalonym silniku płyn bulgocze w zbiorniczku wyrównawczym ? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-02-2016, 21:34 Re: znikający płyn chłodniczy
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
ethan napisał/a: | Raz mi się zdarzyło nawet że zaświeciła się kontrolka od płynu że go nie ma.
|
Nie ma w seicento kontrolki od poziomu płynu chłodniczego. Zapewne chodzi Ci o kontrolkę przegrzania silnika. Nie trudno przegrzać silnik jak się jeździ bez płynu chłodniczego, stąd pewnie to bulgotanie.
Jeśli faktycznie nie ma wycieków płynu to znaczy, że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i płyn dostaje się do cylindrów.
Jeśli codziennie jeździsz ze znikającym płynem i dochodzi do przegrzewania silnika to niedługo będziesz mógł go oddać na złom.
Jedź jak najszybciej do mechanika i niech zdiagnozuje czy to faktycznie uszczelka pod głowicą. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-02-2016, 10:47
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Generalnie dałeś dość mało informacji i ciężko stwierdzić czy w kilku miejscach się poci układ, czy masz jakąś jedną dziurę, czy może uszczelka głowicy puszcza.
Jeśli płynu ubywa [też nie wiemy ile], a po zgaszeniu układ bulgocze, to z pewnością masz nieszczelność. Podczas jazdy płyn wyciska a ukł się zapowietrza i później bulgocze.
W pierwszej kolejności pooglądaj węże przy wszystkich łączeniach, opaskach, czy gdzieś nie ma białego nalotu czyli pozostałości po odparowanym płynie. Również na styku termostatu z głowicą bo tam jest tylko lipna uszczelka papierowa.
Względnie zostaje podciekająca chłodnica [stara lub po przejściach] lub pompa wody na rozrządzie która też potrafi rozszczelnić się bez względu na przebieg.
A w zależności w jakich okolicznościach ubywa płynu można delikatnie obstawiać jakiś gębszy problem. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Waldek Morawiec
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Gru 2015 Posty: 2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-02-2016, 14:21
Bolid: seicento |
|
|
Wsadzić karton pod silnik na noc i rano sprawdzić jakie pojawia się plamy.
A oring sprawdziles, metalowa rurawyjscie z pompy wody pod kolektory. Zacznij od dupereli- opaski na wezach. |
|
|
|
 |
|