Seicento 900 - czujnik temperatury |
Autor |
Wiadomość |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-02-2016, 12:42
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
mati napisał/a: | A co do tych dodatkowych włączników wentylatora w 900 to moim zdaniem lekka przesada. Wystarczy raz na jakiś czas odpiąć kostkę przy chłodnicy i wsadzić drucik. Mamy wtedy skontrolowany czy działa i przegoniony. | Babrać się pod zderzakiem, kaleczyć palce i narażać się na oparzenie tym drucikiem? Faktycznie perspektywa świetna
Sebastian_M26 napisał/a: | Albo poświęcić parę kropel benzyny, nagrzać silnik i raz w miesiącu włączyć wentylator. | A jak się nie włączy to zbierać płyn z placu ?
Kombinujecie jak koń pod górę. Masz kasę jeden z drugim to kupujesz wiatrak nowy i po temacie na next 10lat. A jak żal trochę kasy wydać bo lepiej ją przypalić czy co tam kto woli, to montujesz jakiś patent wskazujący.
Ale nie kontrolkę równolegle w wiatrak bo gowno ona da jeśli wiatrak stoi zatarty a na stykach dalej ma napięcie efekt: lampka świeci a chłodzenia nima i płyn pod autem. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-02-2016, 12:42
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
mati napisał/a: | A co do tych dodatkowych włączników wentylatora w 900 to moim zdaniem lekka przesada. Wystarczy raz na jakiś czas odpiąć kostkę przy chłodnicy i wsadzić drucik. Mamy wtedy skontrolowany czy działa i przegoniony. | Babrać się pod zderzakiem, kaleczyć palce i narażać się na oparzenie tym drucikiem? Faktycznie perspektywa świetna
Sebastian_M26 napisał/a: | Albo poświęcić parę kropel benzyny, nagrzać silnik i raz w miesiącu włączyć wentylator. | A jak się nie włączy to zbierać płyn z placu ?
Kombinujecie jak koń pod górę. Masz kasę jeden z drugim to kupujesz wiatrak nowy i po temacie na next 10lat. A jak żal trochę kasy wydać bo lepiej ją przypalić czy co tam kto woli, to montujesz jakiś patent wskazujący.
Ale nie kontrolkę równolegle w wiatrak bo gowno ona da jeśli wiatrak stoi zatarty a na stykach dalej ma napięcie efekt: lampka świeci a chłodzenia nima i płyn pod autem. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
krzysiek609
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 15 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 15-02-2016, 21:54
Bolid: Seicento 900 |
|
|
wojtek12321 napisał/a: | krzysiek609 napisał/a: | Kolego, a masz gdzieś może jakiegoś gotowca jak zrobić tą kontrolkę włączonego wentylatora? |
Przecież w 900 taka kontrolka to tylko dwużyłowy kabelek, i oprawka z żaróweczką potrzebna. Jednym końcem kabelka podpiąć się równolegle pod obydwa styki silnika przy chłodnicy a na drugim końcu kabelka podpiąc kontrolkę, gdy "pójdzie" prąd na silnik po załączeniu czujnika w chłodnicy to silnik zacznie pracować i jednocześnie załączy się żaróweczka. |
Kolego o ile dobrze Cię rozumiem to twój pomysł jest kompletnie do niczego. Połączenie równoległe w przeciwieństwie do szeregowego ma to do siebie, że kilka odbiorników połączonych do źródła zasilania będzie działać niezależnie i nawet jak jeden z nich będzie spalony to ten sprawny zadziała, tak samo będzie i w tym momencie. Termowłącznik w momencie osiągnięcia odpowiedniej temperatury załączy się i puści napięcie na styki wentylatora i tej żaróweczki którą proponujesz podłączyć równolegle do silnika wentylatora. Żaróweczka może w tym przypadku poinformować cię o uszkodzonym termowłączniku i o niczym więcej. W momencie gdy termowłącznik będzie sprawny i puści napięcie na styki wentylatora, a sam wiatrak będzie spalony to i tak w kabinie zapali Ci się żaróweczka i bedziesz myślał że wiatrak się kręci. |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 15-02-2016, 22:53
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
No fakt, mój błąd, Z pośpiechu nie pomyślałem o tym, ale szeregowe połączenie też może nie być dobre bo żaróweczka może się spalić/zadziałać jak bezpiecznik, a wentyl potrzebuje dość spory prąd więc żaróweczka może nie "wytrzymać" przepływającego prądu... |
|
|
|
 |
krzysiek609
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 15 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 16-02-2016, 00:20
Bolid: Seicento 900 |
|
|
wojtek12321 napisał/a: | No fakt, mój błąd, Z pośpiechu nie pomyślałem o tym, ale szeregowe połączenie też może nie być dobre bo żaróweczka może się spalić/zadziałać jak bezpiecznik, a wentyl potrzebuje dość spory prąd więc żaróweczka może nie "wytrzymać" przepływającego prądu... |
Kolego wielka "piątka" dla Ciebie, nic tak nie cenię w życiu jak ludzi potrafiących przyznać się do błędu. Łączmy więc siły i wymyślmy coś wspólnie. |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 16-02-2016, 00:36
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
krzysiek609 napisał/a: | Łączmy więc siły i wymyślmy coś wspólnie. |
Tak myśląć dalej to pomyślałem że taka "równoległa" żaróweczka też by mogła spełniać jakąs rolę. Jak wiadomo to kontrolka przegrzania silnika (czujnik w głowicy) załącza się (chyba, bo dokładnie to nie pamiętam) w temperaturze około 116 stopni C, a kontrolka ta podpięta pod silnik wentyla/czujnik w chłodnicy wskazywała by temperaturę coś koło 96-97 stopni C, bo przy takiej się chyba załącza, więć ewidentnie informowała by że zbliżamy się so "niebezpiecznej granicy". |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 16-02-2016, 12:10
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
Cytat: | Babrać się pod zderzakiem, kaleczyć palce i narażać się na oparzenie tym drucikiem? Faktycznie perspektywa świetna
|
Ale bredzisz, dostęp jest dobry, a z kanału to Ci mogę to w białej koszuli zrobić. |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-02-2016, 12:42
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Masz warsztat z kanałem to rób, nawet remont skrzyni w garniaku po sumie wielkanocnej.
W normalnych warunkach przeciętnego blokowiska stoisz pod krawężnikiem i możesz w nosie pogrzebać a nie za wtyczką z chłodnicy i do tego z jakimś spinaczem w łapie w ramach zworki
O ile przy zderzaku sportinga jeszcze rękę wciśniesz, to stare, typowe zdesie z 900 miały przelot tylko stroną chłodnicy i łapy nie wsadzisz nigdzie. Od góry bez rozbierania czegokolwiek nie siegnuesz wtyku. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 16-02-2016, 14:33
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
krzysiek609 napisał/a: | wojtek12321 napisał/a: | krzysiek609 napisał/a: | Kolego, a masz gdzieś może jakiegoś gotowca jak zrobić tą kontrolkę włączonego wentylatora? |
Przecież w 900 taka kontrolka to tylko dwużyłowy kabelek, i oprawka z żaróweczką potrzebna. Jednym końcem kabelka podpiąć się równolegle pod obydwa styki silnika przy chłodnicy a na drugim końcu kabelka podpiąc kontrolkę, gdy "pójdzie" prąd na silnik po załączeniu czujnika w chłodnicy to silnik zacznie pracować i jednocześnie załączy się żaróweczka. |
Kolego o ile dobrze Cię rozumiem to twój pomysł jest kompletnie do niczego. Połączenie równoległe w przeciwieństwie do szeregowego ma to do siebie, że kilka odbiorników połączonych do źródła zasilania będzie działać niezależnie i nawet jak jeden z nich będzie spalony to ten sprawny zadziała, tak samo będzie i w tym momencie. Termowłącznik w momencie osiągnięcia odpowiedniej temperatury załączy się i puści napięcie na styki wentylatora i tej żaróweczki którą proponujesz podłączyć równolegle do silnika wentylatora. Żaróweczka może w tym przypadku poinformować cię o uszkodzonym termowłączniku i o niczym więcej. W momencie gdy termowłącznik będzie sprawny i puści napięcie na styki wentylatora, a sam wiatrak będzie spalony to i tak w kabinie zapali Ci się żaróweczka i bedziesz myślał że wiatrak się kręci. |
Wystarczy podłączyć dwie diody LED z rezystorami 1kΩ - jedną równolegle do silnika, drugą równolegle do włącznika. Powinny się zapalać na przemian. Jedna wskazuje na załączenie termowłącznika, druga obecność napięcia na silniku. Jeśli świecą obydwie - przerwa w silniku, jeśli żadna - spalony bezpiecznik. Proste jak budowa cepa, ale komu się chce grzebać z tym.
http://zapodaj.net/e297d1d405e79.jpg.html |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-02-2016, 18:48
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
ul7855 napisał/a: | Wystarczy podłączyć dwie diody LED z rezystorami 1kΩ - jedną równolegle do silnika, drugą równolegle do włącznika. Powinny się zapalać na przemian. Jedna wskazuje na załączenie termowłącznika, druga obecność napięcia na silniku. Jeśli świecą obydwie - przerwa w silniku, jeśli żadna - spalony bezpiecznik. Proste jak budowa cepa, ale komu się chce grzebać z tym.
http://zapodaj.net/e297d1d405e79.jpg.html | No chyba nie.
Po1 schemat masz nieprawidłowy do twojej teorii. Po2: bezpiecznik wiatrak włącznik - jeden obwód szeregowy. Równolegle wpięcie do silnika nic nie zaświeci - na obu stykach jest ten sam potencjał. Nie płynie prąd. Wiatrak stoi a dioda nie świeci. Dopiero jak włącznik zamknie obwód, dioda z silnika zaswieci. Niestey również zaświeci gdy silnik jest spalony więc kanał.
A równolegle wpięcie diody do włącznika to jego zmostkowanie. Zamknięcie obwodu silnika przez diodę i zjaranie jej w tym samym momencie jebitnym prądem. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 16-02-2016, 20:56
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Przez diodę płynie znikomy prąd 0.02A więc jest kompletnie "przezroczysta" dla instalacji. Włączony w szereg rezystor 1k stabilizuje prąd diody.
Proponuję ponowną analizę schematu.
Tłumaczę działanie dla tych co nie łapią.
1. włącznik wentylatora wyłączony:
LED włączony równolegle do włącznika świeci bo obwód prądu zamyka się przez uzwojenie wentylatora i rezystor ograniczający prąd , LED silnika nie świeci bo jest zrównoleglony małą rezystancją sprawnego silnika
2. włącznik wentylatora włączony:
LED włączony równolegle do włącznika gaśnie, bo został zwarty włącznikiem, zasilanie dostaje wentylator oraz wpięta równolegle dioda z rezystorem ograniczającym płynący przez nią prąd.
3. brak zasilania, spalony bezpiecznik np uszkodzonym silnikiem - nie świeci się nic
4. przerwa na silniku - świecą się obydwie diody bo są połączone w szereg, włączanie i wyłączanie włącznika termicznego powoduje jedynie zmianę ich jasności
5. zwarcie na silniku - powinno spowodować brak zasilania= brak świecenia jakiejkolwiek diody
Pierwsza dioda powinna mieć anodę zasilaną " po stacyjce" żeby nie świeciła się cały czas.
ufff
Może podałem komuś wędkę i ktoś sobie coś takiego zmajstruje, mi się nie chce. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-02-2016, 21:03
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Dioda ma znikomy prąd?
Podłącz tą diodę fizycznie w obwód i sprawdź co się stanie.
A schemat sobie popraw i tyle. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 16-02-2016, 22:49
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
Cytat: | to stare, typowe zdesie z 900 miały przelot tylko stroną chłodnicy i łapy nie wsadzisz nigdzie. |
Ha ha ha.
Cytat: | W normalnych warunkach przeciętnego blokowiska stoisz pod krawężnikiem i możesz |
...ciągnąć kable do włączników i kontrolek
X rat sorry ale jak czytam twoje posty to mi się Kononowicz przypomina - wszystko źle tylko moje dobre. |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-02-2016, 11:41
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Panie mati, piszę na podstawie własnych doświadczeń z ponad 15lat użytkowania kartonu zwanego dalej seicentem Nie chcesz to nie czytaj masz opcję ignoruj to sE załącz na mnie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Magikrealista
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 368 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-02-2016, 16:17
Bolid: Ceed 1.4 DOHC |
|
|
Fakt faktem u mnie wtyczke od wiatraka można bez problemu wyciągnąć i spiąć nie wiem jak u was |
_________________
 |
|
|
|
 |
|