FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
skrzynie po raz kolejny
Autor Wiadomość
stoprocent 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 45
Skąd: Olsztyn,pieczewo
Wysłany: 04-07-2007, 22:24   skrzynie po raz kolejny
   Bolid: one point one turbo


siema moze mi ktos powiedziec jak to jest z ta skrzynie do 1.1 z R pod 5 ??? ta skrzynia jest od 900 ??? ? w jakim modelu wychodzila?? jakie ma przelozenie ?
_________________

 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-07-2007, 22:32   
   Bolid: seicento


do silnika 899 za duzego wyboru nie mamy
skrzynia c.526.5.10 ->przelozenia poszczegolnych biegow
1->3.909
2->2.050
3->1.344
4->0.977
5->0.837
R->3.727
Przelozenie glowne 4.071(14/57)

Dla silnika 1,1 i 1,2
skrzynia c.526.5.10.06 (montowana w S)
1->3.909
2->2.050
3->1.344
4->0.977
5->0.837
R->3.727
Przelozenie glowne 3.562
Skrzynia c.514.5 (montowana w S z podciaganym wstecznym)
1->3.909
2->2.158
3->1.345
4->0.974
5->0.766
R->3.818
Przelozenie glowne 3.562(16/57)

Skrzynia c.514.5.13 (SCS)
1->3.909
2->2.158
3->1.480
4->1.121
5->0.829
R->3.818
Przelozenie glowne 3.867 (15/58)

Skrzynia biegow palio/abarth
1->3.909
2->2.158
3->1.480
4->1.121
5->0.897
R->3.818
przelozenie glowne 4.017(14/57)

skrzynki z SCS i z palio mozna rozroznic przeliczajac ilosc zebow na mechanizmie roznicowym
Powered by WaWeR

skrzynka z CC 900
1->3.909
2->2.056
3->1.344
4->0.987
5->0.837/0.780*
R->3.727
*od sierpnia 1994r.
Przelozenie glowne 4.071
Powered by Piotrek_CC

skrzynka punto mk1 1.1 szescio biegowa*

skrzynka punto 2 sporting/stilo szescio biegowa
1->3,545
2->2,157
3->1,480
4->1,121
5->0,902
6->0,744
R->3,818
Przelozenie glowne 4,923 (14/57)

lancia y 1.2 16v mpi 85km 97r
1-3,909
2-2,158
3-1,480
4-1,121
5-0,897
r-3,818
glowne 3,733 (15/56)

caly pozostaly miszmasz

punto 2 60/80km mpi
1-3,909
2-2,158
3-1,480
4-1,121
5-0,897
r-3,818
glownie3,438(16/55)

punto 1 1.1 taka sama jak ccs/scs

punto 1 1.2 60km spi
taka sama jak 1.1 tyle ze przelozenie glowne jest 3,563 (57/16)

punto 1 1.2 75km mpi
taka jak 1.1, przelozenie glowne 3,733(56/15)

punto1 1.2 16v mpi 85km

pierwsze cztery biegi tak jak w pozostalych
5->0,902
a w sportingu 5->0,897
glowne4,071(57/14)


cargopilot napisał/a:

Witam,
W związku z tym, że większość operuje na starym zestawieniu skrzyń biegów z Centomanii, w którym wydaje mi się że jest parę błędów postanowiłem trochę to poprawić i uporządkować.
Jeżeli zobaczycie, że się gdzieś machnąłem proszę o korektę. Informacje brałem głównie z książek typu "Sam naprawiam...." WKŁ.
Enjoy :grin:

CINQUECENTO
- silnik: 700cm
oznaczenie skrzyni: C.515.4.05
przełożenie główne: 4,33 (39/09)
1- 3,25
2- 2,05
3- 1,312
4- 0,872
5- X

- silnik: 900cm
oznaczenie skrzyni: C.501.5.10
przełożenie główne: 4,071 (57/14)
1- 3,909
2- 2,056
3- 1,344
4- 0,978
5- 0,837 (do VII.94) 0,78(od VII.94)

- silnik: 1100cm „SPORTING”
oznaczenie skrzyni: C.514.5.13
przełożenie główne: 3,867 (58/15)
1- 3,909
2- 2,157
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,829

SEICENTO
- silnik: 900cm
oznaczenie skrzyni: C.526.5.10
przełożenie główne: 4,071 (57/14)
1- 3,909
2- 2,050
3- 1,344
4- 0,977
5- 0,837
- silnik: 1100cm (wciskany wsteczny?)
oznaczenie skrzyni: C.526.5.10.06
przełożenie główne: 3,562 (57/16)
1- 3,909
2- 2,050
3- 1,344
4- 0,977
5- 0,837
- silnik: 1100cm (podciągany wsteczny?)
oznaczenie skrzyni: C.514.5
przełożenie główne: 3,562 (57/16)
1- 3,909
2- 2,158
3- 1,345
4- 0,974
5- 0,766
- silnik: 1100cm („SPORTING”?)
oznaczenie skrzyni: C.514.5.13
przełożenie główne: 3,867 (58/15)
1- 3,909
2- 2,158
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,829
- silnik: 1100cm („ABARTH”?)
oznaczenie skrzyni: ?
przełożenie główne: 4,071 (57/14)
1- 3,909
2- 2,158
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,897

PUNTO I
- silnik: 1100cm SPI (55KM) -5b
oznaczenie skrzyni: C.514.510
przełożenie główne: 3,564 (57/16)
1- 3,909
2- 2,157
3- 1,435
4- 0,974
5- 0,808
- silnik: 1100cm SPI (55KM) – 6b
oznaczenie skrzyni: C.514.610
przełożenie główne: 4,924 (64/13)
1- 3,545
2- 2,157
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,902
6- 0,744
- silnik: 1200 SPI (60KM)
oznaczenie skrzyni: C.514.510
przełożenie główne: 3,564 (57/16)
1- 3,909
2- 2,157
3- 1,435
4- 0,974
5- 0,808
- silnik: 1200cm MPI (75KM)
oznaczenie skrzyni: C.514.513
przełożenie główne: 3,733 (56/15)
1- 3,909
2- 2,157
3- 1,435
4- 0,974
5- 0,808


PUNTO II

- silnik: 1200cm 8V (60KM), 1200cm 16V (80KM)
oznaczenie skrzyni: C.514.5
przełożenie główne: 3,4375 (55/16)
1- 3,909
2- 2,158
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,897
- silnik: 1200cm 16V (80KM) -6b
oznaczenie skrzyni: C.514.6
przełożenie główne: 4,0714 (57/14)
1- 3,5448
2- 2,158
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,9211
6- 0,766

SIENA/PALIO WEEKEND (do 2002r.)

- silnik: 1200cm 8V MPI (75KM)
oznaczenie skrzyni: C.513.5.13
przełożenie główne: 4,067 (57/14?)
1- 3,909
2- 2,238
3- 1,520
4- 1,156
5- 0,946

ALBEA/ NOWY PALIO WEEKEND (po 2002r.)

- silnik: 1200cm 16V MPI (80KM)
oznaczenie skrzyni: C.514.R
przełożenie główne: 3,867 (58/15)
1- 3,909
2- 2,158
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,829

STILO
- silnik: 1200cm 16V (80KM)
oznaczenie skrzyni: C.514
przełożenie główne: 4,073 (57/14?)
1- 3,909
2- 2,158
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,897
6- 0,766

BRAVO/BRAVA

- silnik: 1200cm 16V (80KM)
oznaczenie skrzyni: C.514.5.13
przełożenie główne: 3,887 (58/15)
1- 3,909
2- 2,158
3- 1,345 (BRAVO), 1,480 (BRAVA)
4- 0,974 (BRAVO), 1,121 (BRAVA)
5- 0,829 (BRAVO), 0,891 (BRAVA)
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-07-2007, 20:48   
   Bolid: Audi


tak się zastanawiam nad wsadzeniem skrzyni od sportinga lub 6-biegowej, niestety nie miałem możliwości pojeździć sportingem lub sc z 6 bieg. skrzynią i nie mam porównania do mojej S-kowej skrzyni, mogę poprosić o jakieś opinie?
_________________

 
 
SiDoR 
Nadworny Mechanik
AngelInADevil'sSuit


Pomógł: 111 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 900
Skąd: Miasto Europa
Wysłany: 23-07-2007, 21:13   
   Bolid: SIGNUM Z20NET '03, VB Caravan X16XEL '99


jerzyk ja nie wiem czy jest sens mieć 6 w seju bo 5 wychodzi wtedy jako bezpośredni a 6 jako nadbieg, wiec tylko wiecej wachlowania gałką, elastyki silnika i tak nie zmienimy wiec ja nie widze sensu, jak ktoś ma inne opinie to poprosze może zmienie zdanie
_________________
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-07-2007, 22:12   
   Bolid: Audi


bardziej chodzi mi o porównanie S-kowej skrzyni ze sportingową lub S-kowej z 6 biegową
_________________

 
 
rogo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 8
Skąd: Polska
Wysłany: 23-07-2007, 22:19   
   Bolid: sejo


jerzyk napisał/a:
bardziej chodzi mi o porównanie S-kowej skrzyni ze sportingową lub S-kowej z 6 biegową


Jataman zapodał przecie wszystkie przełożenia, sporting, Abarth moim zdaniem dobre do seryjnego 1,1 lub lekko dłubniętego, szczególnie Abarth do mocnych silników trochę za krótki, chyba, że się śmiga tylko po mieście (u mnie mogę piątkę zapinać spokojnie przy ok. 50 km/h i auto jedzie do odcinki)
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-07-2007, 22:21   
   Bolid: Audi


może się źle wyraziłem, nie chodzi mi o dane techniczne, tylko o wrażenia z jazdy, a konkretnie czy jest sens przesiąść sie ze skrzyni S kowej na sportingową. Czy są jakieś odczuwalne różnice w przyśpieszeniach (taki a'la tuning, zamiast grzebać w silniku może wymienić skrzynię)
_________________

 
 
rogo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 8
Skąd: Polska
Wysłany: 23-07-2007, 22:24   
   Bolid: sejo


jerzyk napisał/a:
może się źle wyraziłem, nie chodzi mi o dane techniczne, tylko o wrażenia z jazdy, a konkretnie czy jest sens przesiąść sie ze skrzyni S kowej na sportingową. Czy są jakieś odczuwalne różnice w przyśpieszeniach (taki a'la tuning)


masz chyba 1,1 SPI, więc na sportasiowej będzie trochę lepiej się zbierał
 
 
SiDoR 
Nadworny Mechanik
AngelInADevil'sSuit


Pomógł: 111 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 900
Skąd: Miasto Europa
Wysłany: 23-07-2007, 22:25   
   Bolid: SIGNUM Z20NET '03, VB Caravan X16XEL '99


według mnie przejście z eski na sporta da troszeczke i bedzie to lekki tiun ale rakiedy z 900 wkładająć skrzynke od sporta się niezrobi, to oisze jako mechanik

a jako użytkownik seja nie wiem bo na skrzyniach od sporta nie śmigałem
_________________
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
rogo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 8
Skąd: Polska
Wysłany: 23-07-2007, 22:29   
   Bolid: sejo


SiDoR napisał/a:
według mnie przejście z eski na sporta da troszeczke i bedzie to lekki tiun ale rakiedy z 900 wkładająć skrzynke od sporta się niezrobi, to oisze jako mechanik

a jako użytkownik seja nie wiem bo na skrzyniach od sporta nie śmigałem


ja się nie znam, ale chyba raczej do 900-sety skrzynki sportasia nie da się wsadzić :?:
_________________
Sejo 1,2 16V
 
 
SiDoR 
Nadworny Mechanik
AngelInADevil'sSuit


Pomógł: 111 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 900
Skąd: Miasto Europa
Wysłany: 23-07-2007, 22:40   
   Bolid: SIGNUM Z20NET '03, VB Caravan X16XEL '99


rogo napisał/a:
ja się nie znam, ale chyba raczej do 900-sety skrzynki sportasia nie da się wsadzić


chyba się da, ale pewności też nie mam
_________________
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Pomógł: 76 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 23-07-2007, 22:43   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


no nie róbcie jaj, jerzyk ma przecież 1.1 :)
_________________

 
 
rogo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 8
Skąd: Polska
Wysłany: 23-07-2007, 22:46   
   Bolid: sejo


Ciacho napisał/a:
no nie róbcie jaj, jerzyk ma przecież 1.1 :)


ja wiem, to SiDor coś zaczął pisać o 900-setach :lol:
_________________
Sejo 1,2 16V
 
 
SiDoR 
Nadworny Mechanik
AngelInADevil'sSuit


Pomógł: 111 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 900
Skąd: Miasto Europa
Wysłany: 23-07-2007, 22:46   
   Bolid: SIGNUM Z20NET '03, VB Caravan X16XEL '99


Ciacho napisał/a:
no nie róbcie jaj, jerzyk ma przecież 1.1


ja wiem, że On ma 1.1 ale ja mam 0.9 i też coś o tym myśle
_________________
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-07-2007, 23:57   
   Bolid: Audi


to może prościej zapytam: warto wsadzić skrzynię sportingową zamiast S-kowej i liczyc na poprawe osiągów, biorąc pod uwagę koszt skrzyni 300-500 zł (montaż gratis :wink: )
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum