Błędy SC 1.4 16v |
Autor |
Wiadomość |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 13-02-2016, 11:33 Błędy SC 1.4 16v
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Witam.
Pacjent po swapie z 1.2 8v na 1.4 16v. Przy pierwszym porannym odpaleniu obroty falują 1000~ 1800. Przepustnica 1.6 16v z błędami w sterowniku na przepustnicy 1.2 16v to samo.(obroty troche inaczej ale faluje). Po wykasowaniu błędów przed pierwszym odpaleniem obroty idą do 1800 spadają i Ok 1100~1300 falują. Do temp 70 jest coraz lepiej potem trzyma 1100 lub 700:((
Inne pytanie czujnik położenia wału z 1.4 16 wraz z kołkiem różni sie od 1.2 8v z kołkiem???
image.jpg
|
|
Plik ściągnięto 35 raz(y) 1,26 MB |
|
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
|
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-02-2016, 12:17
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Czujnik bez różnicy.
Kółka mają tą samą średnicę, ilość zębów i szerokość szczeliny, ale punkcik zaczepienia na kole wału nie jest w tym samym miejscu. Wtedy całe koło jest 'kopnięte' i nie można dojść do ładu z zapłonem.
A takie czytanie błędów jest o D. rozbić. Albo widzisz jak zmienia się w czasie temperatura czy skok krokowca, ale niestety wiesz że nic nie wiesz. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 13-02-2016, 12:28
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
X-raT napisał/a: | Czujnik bez różnicy.
Kółka mają tą samą średnicę, ilość zębów i szerokość szczeliny, ale punkcik zaczepienia na kole wału nie jest w tym samym miejscu. Wtedy całe koło jest 'kopnięte' i nie można dojść do ładu z zapłonem.
A takie czytanie błędów jest o D. rozbić. Albo widzisz jak zmienia się w czasie temperatura czy skok krokowca, ale niestety wiesz że nic nie wiesz. |
Ok. Sprawdzę:) |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
|
|
|
|
|
proshotter
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 13-02-2016, 12:48
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Sprawdź czy masz szczelny dolot, czy nie łapie gdzie lewego powietrza...
Miałem taki sam problem i u mnie była nieszczelność na połączeniu w wężyka z serwem. |
_________________ Sc 1.4 16v
YT
|
|
|
|
|
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 19-02-2016, 08:25
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Czy ktos sprawdzał kat wyprzedzenia zapłonu przy 1.4 po swapie?? (Bez strojenia) |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
|
|
|
|
|
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 19-02-2016, 08:28
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Na jalowym
image.jpg
|
|
Plik ściągnięto 32 raz(y) 1,63 MB |
|
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
|
|
|
|
|
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-02-2016, 19:50
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Ale czego ty nie wiesz?
Tu masz schemat/opis:
http://www.centomania.com...ale/ccinek4.jpg
http://www.centomania.com...ale/ccinek3.jpg
Już jaśniej się nie da. Sprawdź gdzie kable idą u ciebie z tej wtyczki i przelutuj jak trzeba.
Osobiście nie widzę żadnej możliwości pomylenia krokowca z mapem 16v, bo 1 są inne wtyczki, 2 fizycznie są od siebie oddalone w wiązce o pół metra. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 19-02-2016, 20:01
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Ale czego Ty nie wiesz??hmm.. nie chodzi mi o wtyczki - sprawdzone ...Tylko o odczyt z kompa.. |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
|
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-02-2016, 20:21
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Aha, przepraszam.
Ja czytałem to co wkleiłeś ale fotka mi się nie otworzy z ak więc nie wiem jakie błędy masz. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 19-02-2016, 20:30
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Jazda auta spokojnie po miescie temp trzyma tak 75-80 st. i po przyjezdzie przy Odpalonym wg IAW Scan 2:(chwila zanim podłączenie kompa)
- obroty silnika (oscyluja) ~1200-1400
- czas wtrysku 0,30ms
- wyprzedzenie zaplonu 38,00 st
- ciśnienie w kol. dolotowym 239 hPa
- temp. powietrza 25 st
- temp wody 68 st
- kat otw. przepustnicy 14,38 st
- napiecie aku 14,07 V
- korekta sondy lambda 1
- napięcie sondy lambda 59,78 mV
- pozycja silnika krokowego 47 kroków
- wzmocnienie członu całkującego reg. silnika krokowego "-8"
- ------II-------------- proporcjonalnego reg. silnika "-29"
- korekta dawki paliwa 0
- obroty biegu jałowego 936 rpm |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
|
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-02-2016, 20:36
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
A te błędy? |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 19-02-2016, 20:40
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
sonda lambda stan [p][z]
czujnik temp powietrza - zwarcie do VCC - [p][z]
silnik krokowy biegu jałowego - zwarcie do GND/P... [p][z]
Czujnik MAP - zwarcie do GND/P..[p][z]
po wykasowaniu pojawiaja sie gdy podopne kompa..:(( |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
|
|
|
|
|
|