FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Błędy SC 1.4 16v
Autor Wiadomość
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 13-02-2016, 11:33   Błędy SC 1.4 16v
   Bolid: Abarth 1.1


Witam.
Pacjent po swapie z 1.2 8v na 1.4 16v. Przy pierwszym porannym odpaleniu obroty falują 1000~ 1800. Przepustnica 1.6 16v z błędami w sterowniku na przepustnicy 1.2 16v to samo.(obroty troche inaczej ale faluje). Po wykasowaniu błędów przed pierwszym odpaleniem obroty idą do 1800 spadają i Ok 1100~1300 falują. Do temp 70 jest coraz lepiej potem trzyma 1100 lub 700:((
Inne pytanie czujnik położenia wału z 1.4 16 wraz z kołkiem różni sie od 1.2 8v z kołkiem???

image.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 1,26 MB

_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-02-2016, 12:17   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Czujnik bez różnicy.
Kółka mają tą samą średnicę, ilość zębów i szerokość szczeliny, ale punkcik zaczepienia na kole wału nie jest w tym samym miejscu. Wtedy całe koło jest 'kopnięte' i nie można dojść do ładu z zapłonem.
A takie czytanie błędów jest o D. rozbić. Albo widzisz jak zmienia się w czasie temperatura czy skok krokowca, ale niestety wiesz że nic nie wiesz.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 13-02-2016, 12:28   
   Bolid: Abarth 1.1


X-raT napisał/a:
Czujnik bez różnicy.
Kółka mają tą samą średnicę, ilość zębów i szerokość szczeliny, ale punkcik zaczepienia na kole wału nie jest w tym samym miejscu. Wtedy całe koło jest 'kopnięte' i nie można dojść do ładu z zapłonem.
A takie czytanie błędów jest o D. rozbić. Albo widzisz jak zmienia się w czasie temperatura czy skok krokowca, ale niestety wiesz że nic nie wiesz.


Ok. Sprawdzę:)
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 13-02-2016, 12:48   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Sprawdź czy masz szczelny dolot, czy nie łapie gdzie lewego powietrza...
Miałem taki sam problem i u mnie była nieszczelność na połączeniu w wężyka z serwem.
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 19-02-2016, 08:25   
   Bolid: Abarth 1.1


Czy ktos sprawdzał kat wyprzedzenia zapłonu przy 1.4 po swapie?? (Bez strojenia)
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 19-02-2016, 08:28   
   Bolid: Abarth 1.1


Na jalowym

image.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 1,63 MB

_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 19-02-2016, 19:35   
   Bolid: Abarth 1.1


tutaj lepiej widać..

https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/415717-b%C5%82%C4%99dy-sc-14-16v/
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-02-2016, 19:50   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Ale czego ty nie wiesz?
Tu masz schemat/opis:
http://www.centomania.com...ale/ccinek4.jpg
http://www.centomania.com...ale/ccinek3.jpg
Już jaśniej się nie da. Sprawdź gdzie kable idą u ciebie z tej wtyczki i przelutuj jak trzeba.
Osobiście nie widzę żadnej możliwości pomylenia krokowca z mapem 16v, bo 1 są inne wtyczki, 2 fizycznie są od siebie oddalone w wiązce o pół metra.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 19-02-2016, 20:01   
   Bolid: Abarth 1.1


Ale czego Ty nie wiesz??hmm.. nie chodzi mi o wtyczki - sprawdzone ...Tylko o odczyt z kompa..
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-02-2016, 20:21   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Aha, przepraszam.
Ja czytałem to co wkleiłeś ale fotka mi się nie otworzy z ak więc nie wiem jakie błędy masz.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 19-02-2016, 20:30   
   Bolid: Abarth 1.1


Jazda auta spokojnie po miescie temp trzyma tak 75-80 st. i po przyjezdzie przy Odpalonym wg IAW Scan 2:(chwila zanim podłączenie kompa)

- obroty silnika (oscyluja) ~1200-1400
- czas wtrysku 0,30ms
- wyprzedzenie zaplonu 38,00 st
- ciśnienie w kol. dolotowym 239 hPa
- temp. powietrza 25 st
- temp wody 68 st
- kat otw. przepustnicy 14,38 st
- napiecie aku 14,07 V
- korekta sondy lambda 1
- napięcie sondy lambda 59,78 mV
- pozycja silnika krokowego 47 kroków
- wzmocnienie członu całkującego reg. silnika krokowego "-8"
- ------II-------------- proporcjonalnego reg. silnika "-29"
- korekta dawki paliwa 0
- obroty biegu jałowego 936 rpm
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-02-2016, 20:36   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


A te błędy?
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 19-02-2016, 20:40   
   Bolid: Abarth 1.1


sonda lambda stan [p][z]
czujnik temp powietrza - zwarcie do VCC - [p][z]
silnik krokowy biegu jałowego - zwarcie do GND/P... [p][z]
Czujnik MAP - zwarcie do GND/P..[p][z]


po wykasowaniu pojawiaja sie gdy podopne kompa..:((
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum