1.2 sportowe wałki & mody |
Autor |
Wiadomość |
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 22-02-2016, 23:05 1.2 sportowe wałki & mody
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
Jest chęć zbudowania w miarę żwawej szesnastki n/a bez pakowania sie w itb.
Mody żadnych fajerwerków
Wydech 4-2-1 reszta Novitec, Układ dolotowy Węglarski, Wałki, ECU zewnętrzne
Jakie wałki dobrać? Aby auto dawało rade nie tylko na torze ale i na odcinkach.
Gdzie i ile pod to podciąć tłoki?
Do jakiej mocy starczają seryjne wtryski.
Co jeszcze zrobić aby coś jeszcze ugrać? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-02-2016, 01:00
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Głowica-niewiele, ale pomaga-porting i poszerzenie kanałów ssących,wydechowych, większe zawory-Parandowski.
Wałki-ze Świątkami R259 bym nie ryzykował, sporo było zonków, a jeden kolega dobrze przygotowany silnik zezłomował-Świątek po długiej walce oddał tylko za wałki.
Poza tym w 1.2.16v ciągną tylko górą.
Polecam to co rok temu składaliśmy;
głowica obrobiona na większych zaworach, kolektor 4-2-1 ss+ dwa przeloty fi 45 rura.
Wałeki takie-
http://www.catcams.com/engines/camshaft-setup.aspx
gdzie nie musisz zmieniać jeszcze sprężyn itd, frezy pogłębione o 3mm, tam gdzie ori są w tłoku 16v.
Po zestrojeniu i wypatroszeniu robił b. niskie 15s/400 na Yoko i 6speed, co ważne miał dół jakiś tam, fakt, że zabawa zaczynała się od 4 tys i z racji hydrauliki i kosztów, wykastrowany był do 7400 odcinka- 113km/131nm seryjne czy z dolotami wydechami,kolektorami 1.4.16v nie miało szans.
Zamach jeszcze był o 1,6kg lżejszy.
Do tego przepustnica 1.6 marea i seryjne wtryski PI 1.2.16v.-AFR był do końca prawidłowy.
W 1.4.16v ten sam zestaw, tylko na fi 50 w budzie cc ma najlepszy czas N/A na 400m i wypluł chyba 132km/136nm/wtryski seria.
Jedzi w cywilu i KJs-ach do dziś. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-02-2016, 10:30
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Paweł, a tak z czystej ciekawości, jaki wyjdzie realny koszt tych przeróbek? |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 23-02-2016, 10:59
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
Takie graty czekają na montaż:
Układ wydechowy kompletny jest zbudowany.
Dolot jest Węglar + przepustnica 1.6 ( pewnie na koncu alu cześć kolektora ssącego sie powiększy pod głowice)
Zamach jasna rzecz jakieś 4kg, (na fidanze alu się nie szarpiemy)
skrzynia 13/64 ale 14 felgi (dlatego może zamach się zrobi jeszcze lżejszy)
Ecu det III
1. No i ten kiepski odlew Głowica. Jest sens to rozwalać? A może wsadzić głowiczke z 1.4 jest coś większa?
W przeróbkę na mechanike nie wchodzę.
2. Dół wyważać ? Pchać się w koszta?
3.Żeby coś więcej zakręcić mocniejsze śruby na korby starczą?
Dołu strasznego nie trzeba jeśli bedzie prawie max moment przez 3tyś
1.4 na tym samym setupie wygenerował 20km więcej? |
_________________
 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 23-02-2016, 16:01
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Paweł1984 napisał/a: |
W 1.4.16v ten sam zestaw, tylko na fi 50 w budzie cc ma najlepszy czas N/A na 400m i wypluł chyba 132km/136nm/wtryski seria.
Jedzi w cywilu i KJs-ach do dziś. |
to cento wykręciło 14,358-400m ??
masz jakiś namiar na niego tzn. filmy, foty... |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-02-2016, 16:14
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Mam na właściciela 5km ode mnie |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-02-2016, 16:27
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
wfm17 napisał/a: | Takie graty czekają na montaż:
Układ wydechowy kompletny jest zbudowany.
Dolot jest Węglar + przepustnica 1.6 ( pewnie na koncu alu cześć kolektora ssącego sie powiększy pod głowice)
Zamach jasna rzecz jakieś 4kg, (na fidanze alu się nie szarpiemy)
skrzynia 13/64 ale 14 felgi (dlatego może zamach się zrobi jeszcze lżejszy)
Ecu det III
1. No i ten kiepski odlew Głowica. Jest sens to rozwalać? A może wsadzić głowiczke z 1.4 jest coś większa?
W przeróbkę na mechanike nie wchodzę.
2. Dół wyważać ? Pchać się w koszta?
4kg zamach w 16v to bardzo mało już.
Głowiczka nic Ci nie da- odlew w 16v jest całkiem dobrze wykonany można poprawić tylko bench flow poprzez porting, większe zawory.
Dół jeżeli ten zamach wyważony to wszystko z nim ok- nie ma potrzeby.
Wałek z linku sport nie wymaga jak widzisz wymiany na mechanikę.
3.Żeby coś więcej zakręcić mocniejsze śruby na korby starczą?
Zakręcisz na hedraulice bezpiecznie do 7200-7400obr dalej to już ryzyko, śruby starczą z nawiązką.
Dołu strasznego nie trzeba jeśli bedzie prawie max moment przez 3tyś
Na wałku sportowym i 16v raczej nie możliwe, przy 4tys zazwyczaj wychodzi.
Liczy się przebieg, jak przy 3tys. będziesz miał 10-12nm mniej a moment będzie szedł liniowo i równo z mocą to o to chodzi.
1.4 na tym samym setupie wygenerował 20km więcej? |
Tak, tylko set-up chyba troszkę inny i obróbka i wydech i silnik i strojenie.
Na wyższe partie obrotów kolektor ssący z Mito który jest krótszy lepiej się sprawdza zazwyczaj tak na marginiesie jeszcze.
Koszt przeróbek-wałki, zawory, paski, zamach, wydech, kolektor koło 4-4,5tys +-500 z czego wiele w tym głowica robione samemu. |
|
|
|
 |
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-02-2016, 20:42
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Bo wiele było zrobione i robione samemu.
Co do Świątka to opinii raczej nie zmienię przez długi czas, Rewar nie mam pojęcia jakie ma doświadczenie z 16v, a Heinrich to już wogóle charakterystyka losowa.
Dwóch tak samo wyglądających wałków raczej nie spotkasz w żadnej z tych firm to może służyć za porównanie Jak tłumik końcowy węglarski i remus- taka jest różnica w wałkach które Ci podałem i ww. + oczywiście cena:-)
Mniejszy wzios lepiej służy też hydro i pracy na wysokich obrotach, niż większe wziosy kosztem współotwarcia- http://www.catcams.com/pr...CAMSETUP_id=470 |
|
|
|
 |
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 28-02-2016, 08:10
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
Catcams nie ma w ofercie wałków do 1,4 16V wkladacie te z 1,2? Kiedyś się orientowalem koszt to około 4 tys?
Dobrze pamiętam? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-02-2016, 22:37
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
KrisDG napisał/a: | Catcams nie ma w ofercie wałków do 1,4 16V wkladacie te z 1,2? Kiedyś się orientowalem koszt to około 4 tys?
Dobrze pamiętam? | 2x tak z tym, że bardziej koło 3500zł:-) |
|
|
|
 |
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 04-03-2016, 14:10
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
Warto dopłacać 1500zł względem świątkowych ? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-03-2016, 16:32
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
KrisDG napisał/a: | Warto dopłacać 1500zł względem świątkowych ? |
Jak się w to bawisz to albo grubo, albo wcale, w tym przypadku albo taniej i niepewnie, albo drogo i cool.
Wałki cat cum są pancerne i powtarzalne, przy dobry strojeniu dają lepsze wyniki niż R259 Świątka.
Już pisałem- warto wstawiać wydech np. węglarkiego na 4 lata max czy warto wstawić raz wydech np. supersprinta- to gdzieś ten level porównania.
Sam mam w spi kicikici i jest to przy dobrym strojeniu najlepszy wałek jaki miałem do zastosowań ulica, kjs, po bułki.
Do 259 Świątka nie ma najmniejszego porównania. |
|
|
|
 |
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 13-04-2016, 13:07
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
A co sądzicie o ssącym z t-jeta ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-04-2016, 00:40
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Któtszy+ krótszy dolot=lepsza nieco góra kosztem dołu warto jak masz wałki nie seryjne i stojony na ecumasterze.
Jak wałki seria i elektronika mm, szkoda zabawy. |
|
|
|
 |
|