FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.2 sportowe wałki & mody
Autor Wiadomość
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 22-02-2016, 23:05   1.2 sportowe wałki & mody
   Bolid: Seicento 1.4 16v


Jest chęć zbudowania w miarę żwawej szesnastki n/a bez pakowania sie w itb.

Mody żadnych fajerwerków
Wydech 4-2-1 reszta Novitec, Układ dolotowy Węglarski, Wałki, ECU zewnętrzne


Jakie wałki dobrać? Aby auto dawało rade nie tylko na torze ale i na odcinkach.
Gdzie i ile pod to podciąć tłoki?


Do jakiej mocy starczają seryjne wtryski.
Co jeszcze zrobić aby coś jeszcze ugrać?
_________________

 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-02-2016, 01:00   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Głowica-niewiele, ale pomaga-porting i poszerzenie kanałów ssących,wydechowych, większe zawory-Parandowski.
Wałki-ze Świątkami R259 bym nie ryzykował, sporo było zonków, a jeden kolega dobrze przygotowany silnik zezłomował-Świątek po długiej walce oddał tylko za wałki.
Poza tym w 1.2.16v ciągną tylko górą.
Polecam to co rok temu składaliśmy;
głowica obrobiona na większych zaworach, kolektor 4-2-1 ss+ dwa przeloty fi 45 rura.
Wałeki takie-
http://www.catcams.com/engines/camshaft-setup.aspx
gdzie nie musisz zmieniać jeszcze sprężyn itd, frezy pogłębione o 3mm, tam gdzie ori są w tłoku 16v.
Po zestrojeniu i wypatroszeniu robił b. niskie 15s/400 na Yoko i 6speed, co ważne miał dół jakiś tam, fakt, że zabawa zaczynała się od 4 tys i z racji hydrauliki i kosztów, wykastrowany był do 7400 odcinka- 113km/131nm seryjne czy z dolotami wydechami,kolektorami 1.4.16v nie miało szans.
Zamach jeszcze był o 1,6kg lżejszy.
Do tego przepustnica 1.6 marea i seryjne wtryski PI 1.2.16v.-AFR był do końca prawidłowy.
W 1.4.16v ten sam zestaw, tylko na fi 50 w budzie cc ma najlepszy czas N/A na 400m i wypluł chyba 132km/136nm/wtryski seria.
Jedzi w cywilu i KJs-ach do dziś.
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-02-2016, 10:30   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Paweł, a tak z czystej ciekawości, jaki wyjdzie realny koszt tych przeróbek?
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 23-02-2016, 10:59   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


Takie graty czekają na montaż:
Układ wydechowy kompletny jest zbudowany.
Dolot jest Węglar + przepustnica 1.6 ( pewnie na koncu alu cześć kolektora ssącego sie powiększy pod głowice)
Zamach jasna rzecz jakieś 4kg, (na fidanze alu się nie szarpiemy)
skrzynia 13/64 ale 14 felgi (dlatego może zamach się zrobi jeszcze lżejszy)
Ecu det III


1. No i ten kiepski odlew Głowica. Jest sens to rozwalać? A może wsadzić głowiczke z 1.4 jest coś większa?
W przeróbkę na mechanike nie wchodzę.

2. Dół wyważać ? Pchać się w koszta?


3.Żeby coś więcej zakręcić mocniejsze śruby na korby starczą?


Dołu strasznego nie trzeba jeśli bedzie prawie max moment przez 3tyś :)


1.4 na tym samym setupie wygenerował 20km więcej?
_________________

 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 23-02-2016, 16:01   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Paweł1984 napisał/a:

W 1.4.16v ten sam zestaw, tylko na fi 50 w budzie cc ma najlepszy czas N/A na 400m i wypluł chyba 132km/136nm/wtryski seria.
Jedzi w cywilu i KJs-ach do dziś.


to cento wykręciło 14,358-400m ??

masz jakiś namiar na niego tzn. filmy, foty... :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-02-2016, 16:14   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Mam na właściciela 5km ode mnie :-)
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-02-2016, 16:27   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


wfm17 napisał/a:
Takie graty czekają na montaż:
Układ wydechowy kompletny jest zbudowany.
Dolot jest Węglar + przepustnica 1.6 ( pewnie na koncu alu cześć kolektora ssącego sie powiększy pod głowice)
Zamach jasna rzecz jakieś 4kg, (na fidanze alu się nie szarpiemy)
skrzynia 13/64 ale 14 felgi (dlatego może zamach się zrobi jeszcze lżejszy)
Ecu det III


1. No i ten kiepski odlew Głowica. Jest sens to rozwalać? A może wsadzić głowiczke z 1.4 jest coś większa?
W przeróbkę na mechanike nie wchodzę.

2. Dół wyważać ? Pchać się w koszta?
4kg zamach w 16v to bardzo mało już.

Głowiczka nic Ci nie da- odlew w 16v jest całkiem dobrze wykonany można poprawić tylko bench flow poprzez porting, większe zawory.
Dół jeżeli ten zamach wyważony to wszystko z nim ok- nie ma potrzeby.
Wałek z linku sport nie wymaga jak widzisz wymiany na mechanikę.


3.Żeby coś więcej zakręcić mocniejsze śruby na korby starczą?
Zakręcisz na hedraulice bezpiecznie do 7200-7400obr dalej to już ryzyko, śruby starczą z nawiązką.


Dołu strasznego nie trzeba jeśli bedzie prawie max moment przez 3tyś :)
Na wałku sportowym i 16v raczej nie możliwe, przy 4tys zazwyczaj wychodzi.
Liczy się przebieg, jak przy 3tys. będziesz miał 10-12nm mniej a moment będzie szedł liniowo i równo z mocą to o to chodzi.


1.4 na tym samym setupie wygenerował 20km więcej?

Tak, tylko set-up chyba troszkę inny i obróbka i wydech i silnik i strojenie.
Na wyższe partie obrotów kolektor ssący z Mito który jest krótszy lepiej się sprawdza zazwyczaj tak na marginiesie jeszcze.
Koszt przeróbek-wałki, zawory, paski, zamach, wydech, kolektor koło 4-4,5tys +-500 z czego wiele w tym głowica robione samemu.
 
 
 
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 23-02-2016, 18:25   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


Koszta całkiem przyzwoite.

Światek zaproponował te wałki.
http://sklepswiatek.pl/fi...-in-p-3635.html
http://sklepswiatek.pl/fi...-ex-p-3636.html


Jest jeszcze rewar-Halczyńskiego, Henrich
_________________

 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-02-2016, 20:42   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


wfm17 napisał/a:
Koszta całkiem przyzwoite.

Światek zaproponował te wałki.
http://sklepswiatek.pl/fi...-in-p-3635.html
http://sklepswiatek.pl/fi...-ex-p-3636.html


Jest jeszcze rewar-Halczyńskiego, Henrich

Bo wiele było zrobione i robione samemu.
Co do Świątka to opinii raczej nie zmienię przez długi czas, Rewar nie mam pojęcia jakie ma doświadczenie z 16v, a Heinrich to już wogóle charakterystyka losowa.
Dwóch tak samo wyglądających wałków raczej nie spotkasz w żadnej z tych firm to może służyć za porównanie Jak tłumik końcowy węglarski i remus- taka jest różnica w wałkach które Ci podałem i ww. + oczywiście cena:-)
Mniejszy wzios lepiej służy też hydro i pracy na wysokich obrotach, niż większe wziosy kosztem współotwarcia- http://www.catcams.com/pr...CAMSETUP_id=470
 
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 28-02-2016, 08:10   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


Catcams nie ma w ofercie wałków do 1,4 16V wkladacie te z 1,2? Kiedyś się orientowalem koszt to około 4 tys?
Dobrze pamiętam?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-02-2016, 22:37   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


KrisDG napisał/a:
Catcams nie ma w ofercie wałków do 1,4 16V wkladacie te z 1,2? Kiedyś się orientowalem koszt to około 4 tys?
Dobrze pamiętam?
2x tak z tym, że bardziej koło 3500zł:-)
 
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 04-03-2016, 14:10   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


Warto dopłacać 1500zł względem świątkowych ?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-03-2016, 16:32   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


KrisDG napisał/a:
Warto dopłacać 1500zł względem świątkowych ?

Jak się w to bawisz to albo grubo, albo wcale, w tym przypadku albo taniej i niepewnie, albo drogo i cool.
Wałki cat cum są pancerne i powtarzalne, przy dobry strojeniu dają lepsze wyniki niż R259 Świątka.
Już pisałem- warto wstawiać wydech np. węglarkiego na 4 lata max czy warto wstawić raz wydech np. supersprinta- to gdzieś ten level porównania.
Sam mam w spi kicikici i jest to przy dobrym strojeniu najlepszy wałek jaki miałem do zastosowań ulica, kjs, po bułki.
Do 259 Świątka nie ma najmniejszego porównania.
 
 
 
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 13-04-2016, 13:07   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


A co sądzicie o ssącym z t-jeta ?
_________________

 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-04-2016, 00:40   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Któtszy+ krótszy dolot=lepsza nieco góra kosztem dołu warto jak masz wałki nie seryjne i stojony na ecumasterze.
Jak wałki seria i elektronika mm, szkoda zabawy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum