Zamek bagaznika |
Autor |
Wiadomość |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-02-2016, 10:43 Zamek bagaznika
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Witajcie,
Mam problem z klapą bagażnika, nie chce się zamykać, lub otwiera się w czasie jazdy.
Jest ot bardzo denerwujące, bo muszę parę ładnych razy ją do góry by zamknęła się.
Czasami muszę nieźle się natrudzić żeby ją zamknąć..
Przesuszałem zaczep w karoserii jak najbliżej zewnątrz, ale to nic nie dało.
Powkręcałem też te bolce gumowe na bokach i też nic.
Wracam zawsze kluczykiem tak by zamek był poziomo.
Nie mam innych pomysłów.
To jakaś wada konstrukcyjna jest ? Zamek do wymiany czy da się to jakoś naprawić ? |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 27-02-2016, 11:11
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Może te zaczepy w zamku ciężko się "przemieszczają" próbowałeś je troszkę przesmarować, "psiknąć" jakimś smarem, może pomoże. |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 27-02-2016, 11:32
Bolid: Seicento |
|
|
A linka ci odpuszcza...ta która jest przy fotelu??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 27-02-2016, 12:12
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
roach napisał/a: | A linka ci odpuszcza...ta która jest przy fotelu??? |
E, linka (jeżeli ją ma) to raczej to chyba "odpuszcza", bo gdy nie "odpuszcza" to często jest taki problem że jak się zamknie to otworzyć się już niechce bo ten "dynks" od linki który zwalnia zamek wchodzi w zamek z drugiej strony tego "zwalniacza" zamka i otworzyć bagażnik można tylko "od środka" "za pomocą śrubokręta", składając/lub wymontowując fotele i wczołgując się do bagażnika (przerabiane trzy dni temu). |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-02-2016, 13:59
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Nie mam linki klapa jest tylko na klucz.
Smarowałem zamek i ten uchwyt w karoserii i te prowadnice..
Zamek jak trzaskał tak trzaska. Klapę zamyka się za 10-20 razem, albo lepiej.
Nie pomaga na siłę z dociskiem, czy mocnym uderzeniem. Najlepiej delikatnie kilka razy jak podnoszę z niewielkiej odległości..
Wyglądowo wszystko niby ok.. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 27-02-2016, 15:12
Bolid: seicento 899 |
|
|
No to może nakrętki obok zamka w karoserii poluzowały i mechanizm przesuwa się. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-02-2016, 16:13 Re: Zamek bagaznika
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
dre123 napisał/a: | Wracam zawsze kluczykiem tak by zamek był poziomo. | Jak? Przecież zamek w seyu jest zatrzaskowy, przekręcasz kluczyk, puszczasz go, a on wraca do pozycji wejściowej.
Inne opcji nie ma. A skoro u ciebie jest możliwość wyjęcia klucza w każdej pozycji to bębenek zamka jest: zasyfiały, zatarty lub zużyty i bez jego wymiany nic nie pomoże. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ryan_cooper5
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 32 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 28-02-2016, 11:01
Bolid: Seicento 0.9 & Stilo 1.9 JTD |
|
|
Witam wszystkich, pozwolę podłączyć się do tematu. Bardzo dawno temu jak jeździłem sejem dołożyłem do niego własny zamek centralny z pilota. On ma także funkcję otwierania bagażnika. Czy były w seju takie zamki do których można podłączyć sterownik centralnego zamka który by odblokowywał klapę? Nie mam zamka na linkę, jedynie na kluczyk. Chciałem włożyć dodatkowo spreżyny w siłowniki, aby po otworzeniu pilotem klapy ta samoczynnie unosiła się do góry. Skoro w Stilo ciężka klapa się podnosi na sprężynach to w seju tymbardziej powinna Jeśli ktoś posiada informację czy występowały zamki sterowane elektrycznie będę wdzięczny:)
Pozdrawiam, Krystian |
_________________
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-02-2016, 11:22
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Nie występowały.
Zamek jest albo na linkę albo zwykły. Jeśli chcesz otwieranie z pilota bo masz taką opcję w swojej centralce, to dokupujesz chiński siłownik i mocujesz tak żeby działał bez żadnych usterek na zamku. Montaż wg uznania.
Co unoszenia klapy to nie wiem jak to w stilo działa. Z tego co widziałem to są tam normalne siłowniki w klapie jak w seyu czy innych autach.
W seyu zabardzo nie masz miejsca na kombinacje z klapą. Jest mocowana od zewnątrz. Żaden mechanizm nie schowa się między podsufitką a dachem. Więc jak to widzisz? |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ryan_cooper5
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 32 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 28-02-2016, 11:27
Bolid: Seicento 0.9 & Stilo 1.9 JTD |
|
|
w Stilo tego nie ma fabrycznie. Dokupujesz sprężyny które zakładasz na siłownik. Po odblokowaniu zamka pilotem sprężyny unoszą klapę a dalej podnosi ją siownik, pod warunkiem że jest sprawny Nie orientuje się ktoś czy jest tai chiński zamek pasujący do seja? |
_________________
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-02-2016, 11:40
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Aha, taka tańsza wersja audi'Q
Osobiście nie spotkałem się. Ale tak myślę że nawet jeśli, to po zamontowaniu sprężyna będzie naprężać zamek - skoro zaraz po zwolnieniu zamka klapa ma iść w górę. To musi być duża siła żeby zaczęły działać fabryczne siłowniki.
Duży opór na zamku to opcja uszkodzeń/zużycia zamka, do tego niebezpieczeństwo przypadkowego otwarcia i uderzenia czegoś lub kogoś. O otwarciu podczas jazdy nie wspominając. No i skoro klapa ma odskoczyć i otworzyć się samodzielnie to jak to zrobić ręcznie to jak to zrobić ręcznie kluczykiem i ile siły potrzeba na dotknięcie? |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ryan_cooper5
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 32 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 28-02-2016, 12:00
Bolid: Seicento 0.9 & Stilo 1.9 JTD |
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=YODLRP88Z_M filmik autorstwa kolegi z klubu tu są słabsze sprężyny żeby zębów nie wybijały, mocniejsze sprężyny i nowe siłowniki i klapa cała pójdzie w górę. A w seju już nawet nie jestem tak ciekaw tych sprężyn, jak tego czy jest jakiś chiński zamiennik zamka otwierany elektrycznie... i taką klapę strach otwierać ręcznie, w Stilo kluczykiem jedynie odblokujesz zamek klapy jak auto jest zamkniete, jak auto otwarte to otwierasz ją mikroswitchem. No cóż, dzięki za porady |
_________________
 |
|
|
|
 |
|