Jaką spawarkę wybrać do dłubania przy seju |
Autor |
Wiadomość |
barkor
spamer team

Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-03-2016, 22:40 Jaką spawarkę wybrać do dłubania przy seju
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Witam,
Pytanie do tych co mają spawarki lub mieli z nimi styczność.
Od dawna przymierzam się do kupna, bo to jedna z tych rzeczy, która bardzo by się przydała, jest wiele rzeczy, które mógłbym samodzielnie ogarnąć dzięki temu przy seju.
Zaznaczam, że nie umiem spawać i musiałbym się najpierw nauczyć (więc i spawarka powinna być w miarę do ogarnięcia przez laika).
Spawarki używałbym do takich rzeczy jak pospawanie wydechu, zrobienie jakiejś rozpórki, wspawanie wzmocnień czy dodatkowych mocowań (np. na płytę pod silnik) i inne tego typu robótki przy samochodzie i nie tylko.
Jeśli chodzi o budżet to nie chciałbym wydać na spawarkę, którą będę używał sporadycznie jakiejś fortuny. Powiedzmy, że mógłbym przeznaczyć na ten cel najlepiej do 1500zł, ale jeśli mógłbym kupić coś naprawdę dobrego i trwałego to gotowy jestem wydać do 2tys.
Pewnie najlepszą opcją będzie migomat, tylko czy da się kupić coś dobrego w tych pieniądzach? A co ze spawarką inwerterową, jest znacznie tańsza, zajmuje mało miejsca, tylko czy da się nią pospawać np wydech? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 04-03-2016, 23:41
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Migomat o tyle dobry że bardzo prosty w użyciu.
Nauczysz się spawać w parę minut co przy iwertorze będziesz smarakał
Migomatem spawy masz ładniejsze oraz wytrzymalsze
Jeśli chcesz spawać blachy to raczej tylko mig inwertorem będziesz przepalał.
Z tańszych polecają bestery sherman |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 05-03-2016, 08:06
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
MIG/MAG, TIG, czy MMA też wykonywane są w technologii inwertorowej Jest po prostu elektronika zamiast starego typu transformatora. Płynniejsza regulacja i więcej regulowanych parametrów prócz prądu/ posuwu drutu jak w starszych wersjach.
w tych pieniądzach to tylko jakiś migomat np Besterka właśnie, bo inwertery w tej półce cenowej pewnie najlepszej jakości nie są. Będziesz miał regulacje amperażu i posuwu drutu do takich rzeczy powinno wystarczyć. Proste spoiny nauczysz się robić bo przejechaniu kilku ścięgów na jakiejś blasze. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-03-2016, 15:53
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
OK, dzięki, czyli trzeba szukać migomatu.
A jaki amperaż? Bo te najtańsze mają np 130-150A. Czy to nie za mało? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 05-03-2016, 17:17
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Licz ok 40-45A na 1mm blachy. Szukać tak żeby miały prąd max ok 200A tak żeby sprawność była odpowiednia, żeby nie wyłączał się po minucie spawania ciągłego.
Nie polecam najtańszego shitu bo możesz się szybko zniechęcić tymi smarkami.
Patrz żeby regulacja pradu była w miare płynna np od 30A bo gdybyś kiedyś chciał robić blacharke to na wyższym prądzie mógłby być problem. Później pewnie będziesz używał pradu z przedziału 100-150A więc warto kupić coś o większym prądzie maksymalnym.
TIG pewnie byłby bardziej estetyczny i miły dla oka, spoiny czyste, brak odprysków, płynna regulacja wszelkich parametrów. Jednakże jedną butlę argonu musiałbyś zużyć na to, by nauczyć się spawać takie pierdółki, bo to jednak trochę cięższa sztuka niż CO2. Dodatkowy atut to możliwość spawania np wydechów bez dodatku drutu, wychodzą trwałe i estetyczne spoiny. TIG daje możliwości ale także zwiększa koszty. (sam spawam TIGiem w robocie.)
Ogółem do amatorskich prac Bester MIG/MAG byłby dobry. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 05-03-2016, 20:44
Bolid: Seicento 900 |
|
|
trzeba też pamiętać żeby do takiego migomaciku nie dać drutu 1mm no i jeszcze butla dochodzi |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-03-2016, 21:56
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
sebekle napisał/a: | trzeba też pamiętać żeby do takiego migomaciku nie dać drutu 1mm no i jeszcze butla dochodzi |
A od czego zależy grubość drutu i jaka najlepsza do prac przy samochodzie? Są na allegro gotowe zestawy migomat ze wszystkim co potrzebne do spawania, drut zazwyczaj też jest w takim zestawie tylko z tego co widziałem dodają drut 0,8mm ewentualnie właśnie 1mm. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 05-03-2016, 23:30
Bolid: Seicento 900 |
|
|
im cieńsza blacha i mniejszy prąd tym cieńszy drut. 0.6 to takie maksimum to jakichś reparaturek choć i tak łatwo dziury porobić. |
|
|
|
 |
|