FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaką spawarkę wybrać do dłubania przy seju
Autor Wiadomość
barkor 
spamer team


Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-03-2016, 22:40   Jaką spawarkę wybrać do dłubania przy seju
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Witam,
Pytanie do tych co mają spawarki lub mieli z nimi styczność.
Od dawna przymierzam się do kupna, bo to jedna z tych rzeczy, która bardzo by się przydała, jest wiele rzeczy, które mógłbym samodzielnie ogarnąć dzięki temu przy seju.
Zaznaczam, że nie umiem spawać i musiałbym się najpierw nauczyć (więc i spawarka powinna być w miarę do ogarnięcia przez laika).
Spawarki używałbym do takich rzeczy jak pospawanie wydechu, zrobienie jakiejś rozpórki, wspawanie wzmocnień czy dodatkowych mocowań (np. na płytę pod silnik) i inne tego typu robótki przy samochodzie i nie tylko.
Jeśli chodzi o budżet to nie chciałbym wydać na spawarkę, którą będę używał sporadycznie jakiejś fortuny. Powiedzmy, że mógłbym przeznaczyć na ten cel najlepiej do 1500zł, ale jeśli mógłbym kupić coś naprawdę dobrego i trwałego to gotowy jestem wydać do 2tys.
Pewnie najlepszą opcją będzie migomat, tylko czy da się kupić coś dobrego w tych pieniądzach? A co ze spawarką inwerterową, jest znacznie tańsza, zajmuje mało miejsca, tylko czy da się nią pospawać np wydech?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 04-03-2016, 23:41   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Migomat o tyle dobry że bardzo prosty w użyciu.
Nauczysz się spawać w parę minut co przy iwertorze będziesz smarakał ;)
Migomatem spawy masz ładniejsze oraz wytrzymalsze
Jeśli chcesz spawać blachy to raczej tylko mig inwertorem będziesz przepalał.
Z tańszych polecają bestery sherman
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 05-03-2016, 08:06   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


MIG/MAG, TIG, czy MMA też wykonywane są w technologii inwertorowej :) Jest po prostu elektronika zamiast starego typu transformatora. Płynniejsza regulacja i więcej regulowanych parametrów prócz prądu/ posuwu drutu jak w starszych wersjach.

w tych pieniądzach to tylko jakiś migomat np Besterka właśnie, bo inwertery w tej półce cenowej pewnie najlepszej jakości nie są. Będziesz miał regulacje amperażu i posuwu drutu do takich rzeczy powinno wystarczyć. Proste spoiny nauczysz się robić bo przejechaniu kilku ścięgów na jakiejś blasze.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
barkor 
spamer team


Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-03-2016, 15:53   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


OK, dzięki, czyli trzeba szukać migomatu.
A jaki amperaż? Bo te najtańsze mają np 130-150A. Czy to nie za mało?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
1922 
Nałogowiec


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 05-03-2016, 17:17   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Licz ok 40-45A na 1mm blachy. Szukać tak żeby miały prąd max ok 200A tak żeby sprawność była odpowiednia, żeby nie wyłączał się po minucie spawania ciągłego.

Nie polecam najtańszego shitu bo możesz się szybko zniechęcić tymi smarkami.

Patrz żeby regulacja pradu była w miare płynna np od 30A bo gdybyś kiedyś chciał robić blacharke to na wyższym prądzie mógłby być problem. Później pewnie będziesz używał pradu z przedziału 100-150A więc warto kupić coś o większym prądzie maksymalnym.

TIG pewnie byłby bardziej estetyczny i miły dla oka, spoiny czyste, brak odprysków, płynna regulacja wszelkich parametrów. Jednakże jedną butlę argonu musiałbyś zużyć na to, by nauczyć się spawać takie pierdółki, bo to jednak trochę cięższa sztuka niż CO2. Dodatkowy atut to możliwość spawania np wydechów bez dodatku drutu, wychodzą trwałe i estetyczne spoiny. TIG daje możliwości ale także zwiększa koszty. (sam spawam TIGiem w robocie.)

Ogółem do amatorskich prac Bester MIG/MAG byłby dobry.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 05-03-2016, 20:44   
   Bolid: Seicento 900


trzeba też pamiętać żeby do takiego migomaciku nie dać drutu 1mm no i jeszcze butla dochodzi
 
 
barkor 
spamer team


Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-03-2016, 21:56   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


sebekle napisał/a:
trzeba też pamiętać żeby do takiego migomaciku nie dać drutu 1mm no i jeszcze butla dochodzi

A od czego zależy grubość drutu i jaka najlepsza do prac przy samochodzie? Są na allegro gotowe zestawy migomat ze wszystkim co potrzebne do spawania, drut zazwyczaj też jest w takim zestawie tylko z tego co widziałem dodają drut 0,8mm ewentualnie właśnie 1mm.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 05-03-2016, 23:30   
   Bolid: Seicento 900


im cieńsza blacha i mniejszy prąd tym cieńszy drut. 0.6 to takie maksimum to jakichś reparaturek choć i tak łatwo dziury porobić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum