Lekkie podrasowanie poczciwej dziewięćsetki |
Autor |
Wiadomość |
Tailor93
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-03-2016, 23:30 Lekkie podrasowanie poczciwej dziewięćsetki
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Witam, od razu zaznaczam że w moim przypadku odpada swap silnika na większy (ubezpieczenie... dopiero zaczynam jeździć samochodem na swoje konto, a nie rodziców), i nie spodziewam się wielkiego przypływu mocy. Chodzi o to że chciałbym wykrzesać troszkę więcej z tego silniczka, jednakże nie za wielkim kosztem, i tu pytanie co mogę zrobić w tym kierunku?
Więc tak, samochód kupiłem z już wyciętym katalizatorem, i chyba trochę dziurawym tłumikiem końcowym. Mam możliwość włożyć do auta cały, seryjny wydech w dobrym stanie z katalizatorem. Przekładać, zostawić tak jak jest czy w ogóle zrobić coś innego?
Dalej dolot, nie mam rury łączącej obudowę filtra z kolektorem wydechowym, lepiej dokupić tą rurę, czy korzystając z okazji doprowadzić do obudowy filtra zimne powietrze ze zderzaka? Czy może najlepiej całkowicie wymienić dolot na dedykowany z filtrem stożkowym?
Opony mam 145/70 R13, dobrym wyborem będą 155/65R13 czy brać inne?
I tutaj kończą mi się pomysły za co jeszcze można się brać tak żeby nie zbankrutować, dlatego zwracam się do was z pytaniem co jeszcze mógłbym zrobić żeby poprawić reakcje na gaz |
|
|
|
|
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10-03-2016, 09:06
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
1. Na początek spasuj wszystkie kolektory i uszczelki razem.
Po 2 przeportuj przepustnice/wtryskiwacz - da się tam zebrać sporo materiału.
3. Przerób fabryczną puchę powietrza i doprowadź do niej zimne powietrze, zaślep fabryczną klapkę recyrkulacji ciepłego powietrza.
To w sumie na tyle jeśli chodzi o tuning 900 tanim kosztem. Katalizatora nie zakładaj. Uszczelnij wydech i to wszystko co można zrobić w wersji light.
Nie spodziewaj się też wielkich przyrostów. IMO max 15% i trochę lepszy przebieg. |
|
|
|
|
Tailor93
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-03-2016, 09:35
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Czyli calego dolotu ze stożkiem nie opłaca się robić? A zamiast tylnego tłumika można dać przelotowy czy w p połączeniu z brakiem katalizatora ogłuchnę w środku? |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-03-2016, 16:15
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Jeżeli doprowadzenie serii do serii da 15% przyrostu czy nawet 10% mocy bo momentu nigdy to będziesz najlepszy w Polsce.
Obstawiam, 1-3km więcej niż seria lub w granicach błedu pomiaru.:-)
Brak kata i przelot to poza hałasem spadek kilku nm i 900-cetka głośno jadocostojąca.
Tanio się nie da tu podnieść parametrów, w miarę tanio możesz utrzymać serię.
Kolega Czuczu wydał z 5-7 lat temu wartość dobrze utrzymanej 900 jak nie więcej i wyszło mu 58km 70nm i typowo wyścigową charakterystyką max ps przy 7000tys.:-)
Sam z dolotem abartha, z dokładną obróką głowicy, wydechem od kata z większym o 4mm fi i końcowym z nierdzewki w 900 z przebiegiem 67tys. km wyciągnąłem 49,8km/71nm zachowując normalny przebieg momentu i hydraulikę-ale 11lat temu:-) |
|
|
|
|
Tailor93
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-03-2016, 18:05
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
To ładować fabryczny wydech z katalizatorem i potem nic przy nim nie kombinować? Bo są rozbieżne opinie, jedni piszą że brak kata zabiera parę nm, inni że poprawia reakcję na gaz, jak w końcu jest z tym wydechem? Tłumik przelotowy też odpuścić, nawet jeśli miałbym już zamontowany katalizator?
No i co z tym dolotem, warto wsadzić dedykowany ze stożkiem czy tutaj żadne z tych modyfikacji dolotu i wydechu nie ma najmniejszego sensu i nie odczuje żadnej różnicy i zostawić calkowitą serię? Lubie kombinować z autem ale jednak nie chcę ładować kasy na próżno dla samego wyglądu. |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10-03-2016, 20:46
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Tailor93 napisał/a: | To ładować fabryczny wydech z katalizatorem i potem nic przy nim nie kombinować? Bo są rozbieżne opinie, jedni piszą że brak kata zabiera parę nm, inni że poprawia reakcję na gaz, jak w końcu jest z tym wydechem? Tłumik przelotowy też odpuścić, nawet jeśli miałbym już zamontowany katalizator?
No i co z tym dolotem, warto wsadzić dedykowany ze stożkiem czy tutaj żadne z tych modyfikacji dolotu i wydechu nie ma najmniejszego sensu i nie odczuje żadnej różnicy i zostawić calkowitą serię? Lubie kombinować z autem ale jednak nie chcę ładować kasy na próżno dla samego wyglądu. |
Opinie nie są rozbieżne bo reakcja na gaz a moment obrotowy to dwie różne rzeczy. Wiadomo, każdy chce coś pomodzić przy swoim pierwszym samochodzie, mimo że to może nie mieć głębszego sensu. A modzenie 900setki nie ma żadnego sensu. Zamontuj sobie ten dedykowany filtr stożkowy czy jakikolwiek inny i coś tam reakcja na gaz powinna się poprawić, ale na poprawę osiągów nie ma co specjalnie liczyć. Dodatkowo stożek zapewne da fajny pomruk, więc pewnie będzie usatysfakcjonowany z przeróbki.
W seicento jest tyle innych rzeczy do ulepszania, że nie ma co się bawić z silnikiem 900 dopóki nie uzbierasz pieniędzy na swapa (lub nie zmienisz samochodu na hondę vw czy inny pojazd któremu bliżej do prawdziwego samochodu:)) Możesz na początek zająć się zawieszeniem, choćby tylko wsadzić na początek stabilizator przedni z 1.1 (pod tym względem warto jednak usunąć katalizator bo stabilizator będzie o niego zawadzał). |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
Tailor93
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-03-2016, 23:44
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Swap odpada nie tyle ze względu na koszty (bo jakoś dałbym radę załatwić po znajomości 1.2 z rozbitka po kosztach) tylko z względu na ubezpieczenie OC, w świetle prawa jestem początkującym kierowcą chociaż jeździłem od 3 lat autem rodziców. Na razie zrobię mu ten stozek, a potem sie zastanowię czy zamontować wydech z katalizatorem czy wspomniany przez ciebie stabilizator. Z tego co widzę na youtube, ludzie wsadzają mu tłumik końcowy z fiata 125p
Edit: Który zestaw byłby lepszy?
1.http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6038894052
2.http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6046365516
Jakoś przemawia do mnie ten drugi ale wolę jednak zapytać |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11-03-2016, 00:53
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Brałbym właśnie ten drugi zestaw, ma wyjście na odmę więc można sobie podłączyć tak jak to jest seryjnie zamiast jakichś dodatkowych filterków i montuje się go do seryjnej puszki a nie jakiejś dziwnej chyba gumowej, ale widziałem seje również z tym pierwszym dolotem. Chociaż tak naprawdę ten sam efekt uzyska się kupując sam najtańszy stożek za 40zł i kibel rurę z praktikera:)
Ja mam 1.2 a w dowodzie nadal 900, więc OC nie jest problemem dopóki nie zechce się zmieniać danych w dowodzie.
Tłumik od 125p sam mam, ale oprócz rajdowego pierdzenia nic nie da, pytanie czy chcesz mieć głośny wydech, bo na osiągi to nie wpłynie. Sam stożek sprawi, że będzie trochę głośniej po wciśnięciu gazu |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-03-2016, 00:56
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
http://www.dexcraft.pl/ho...to-yankowy.html
Z wydechu możesz usunąć kata, ale bardziej bym go nie oddykał w serii.(oczywiście w świetle prawa nie możesz bo na skp łapówa).
Stożek jacky za 45zł wystarczy- nie syfi sprawdzałem.-kolejna kwestia zderzak 900-kowy-jak taki masz to po prawej nie ma wlotu na zimne powietrze-trzeba zrobić, ale bez przesady ze 3 okienka, bo bardziej będzie łapał syf spod kół.
Końcowy jakiś dedykowany komorowy mu daj.
Samochód to nie tylko silnik-możesz sobie zrobić zawias i heble i to co na silniku 900-kowym nie wyciśniesz po prostej nadrobisz w zakrętach-ale sama zmiana na chińskie sprężyny nic nie da-tu już trzeba kompleksowo,bez luzów, bez korozji+ dobra opona-nawet 155/65/13.
Tłuki ze 125 oprócz ryku nie daje nic- a kosztuje grosze, a ludzie i tak jak by mogli i pasował by to wstawiali by od trabanta-bo jeszcze tańszy. |
|
|
|
|
Tailor93
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 11-03-2016, 14:49
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Barkor, a mechanik sie nie czepia na przegladzie że jest co innego w dowodzie, a co innego pod maską? ;d |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11-03-2016, 15:23
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
No właśnie nie czepiał się, w ogóle nie zwracał uwagi na silnik i to już dwa lata pod rząd i dwóch różnych diagnostów na tej samej stacji mi robiło przegląd i na silnik w ogóle nie patrzyli. Oczywiście nie na wszystkich stacjach może pójść tak gładko, ale generalnie silnik to część zamienna obecnie dlatego nie za bardzo diagności zawracają sobie tym głowę. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 11-03-2016, 18:42
Bolid: Seicento 900 |
|
|
nikt się nie czepi dopóki nie będziesz uczestniczył w wypadku. przy kolizji może jeszcze przejść |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11-03-2016, 20:39
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
sebekle napisał/a: | nikt się nie czepi dopóki nie będziesz uczestniczył w wypadku. przy kolizji może jeszcze przejść |
Dokładnie, to jest minus nie zmieniania danych w dowodzie, że mogą być problemy w razie wypadku. Ubezpieczyciel może się wypiąć i trzeba będzie płacić za szkody z własnej kieszeni. Nie słyszałem jeszcze o takim przypadku, ale trzeba się liczyć z taką ewentualnością. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
Tailor93
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14-03-2016, 18:01
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Hmm no cóż, wracając do tematu, jesli zamiast kata wsadzilbym tłumik? Powinien stawiać mniejsze opory, nie powinni sie czepiać przy przeglądzie, a jeśli wstawię na końcu przelotówkę to dźwięk chyba powinien być w sam raz |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-03-2016, 14:32
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Tailor93 napisał/a: | Hmm no cóż, wracając do tematu, jesli zamiast kata wsadzilbym tłumik? Powinien stawiać mniejsze opory, nie powinni sie czepiać przy przeglądzie, a jeśli wstawię na końcu przelotówkę to dźwięk chyba powinien być w sam raz |
Dzwięk jak dupa pojęcie względne, przegląd przejdzie jak pod analizator nie zostanie podłączony. |
|
|
|
|
|