FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Linduś
01-04-2016, 13:19
Pytania na temat montażu wskaźnika temperatury w 1.1 MPI
Autor Wiadomość
Kuba929rr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 28
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-03-2016, 16:36   Pytania na temat montażu wskaźnika temperatury w 1.1 MPI
   Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003


Siema. Naczytałem się już trochę na temat montowania wskaźnika temperatury wody w sejku, i dalej mam kilka niepewności.
Jak wyczytałem w sejku 1.1 MPI to komputer uruchamia wentylator a jest tylko jeden czujnik (chyba termisor) który podaje sygnał do kompa.
Większość osób pisze że w MPI trzeba wpinać się w przewody.

Moje główne pytanie brzmi czy serio nie ma miejsca np w bloku w które można wkręcić jakiś ori czujnik, lub tzw. rozdzielacz do którego można będzie wkręcić dodatkowy czujnik?

Jeżeli nie ma takiej opcji to w który przewód najlepiej się wpiąć z trónikiem żeby zamontować czujnik? Przy przewodzie do nagrzewnicy nie będzie żadnych przekłamań ?

Mam kupiony zestaw wskaźnik, kilka kabli + czujnik. Ale chciałbym to podłączyć na solidnym czujniku jakie stosowane są typowo w autach. Nie wiem dlaczego ale mam wątpliwości do działania takiego czujnika z kompletu.

Czekam na odpowiedź. Jak uzyskam dokładne info postaram się zrobić z tego równie dokładny opis montażu.
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-03-2016, 19:22   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Skoro się już naczytałeś na ten temat to pewnie już wiesz, że innego miejsca nie ma. Najlepiej wpinać się w wąż idący do nagrzewnicy.

Co do czujnika... To właśnie ten z zestawu powinien być najdokładniejszy... :roll:
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Kuba929rr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 28
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-03-2016, 19:31   
   Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003


Wszędzie jest coś namieszane. Jest masa info ale przez ogólny internetowy bałagan mało treściwe info. W tematach o MPI piszą o SPI i takooo

Z drugiej strony to trochę dziwne że nic się nie da zrobić w seryjnych miejscach/otworach..
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-03-2016, 20:09   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Najlepiej znaleźć gdzieś taki adapter pod wymiar węża i wpiąć go w wąż od nagrzewnicy - http://shop.mieloch.pl/cz...,vZ041790.bhtml
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Kuba929rr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 28
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-03-2016, 23:19   
   Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003


właśnie kombinowałem żeby zrobić coś na tej zasadzie.
Zastanawiam się tylko jaki przekrój ma wąż idący do nagrzewnicy
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-03-2016, 03:08   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Chyba coś koło 16mm. Może dam radę to pomierzyć.
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Kuba929rr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 28
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-03-2016, 13:23   
   Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003


Nie obejdzie się raczej bez kupna takiego adaptera. Mam stary regulator dopływu gazu co idealnie pasowałbym w przewód ale nigdzie nie mogę dostać redukcji... Ponadto czujnik ma gwint metryczny 1/8" w dodatku stożkowy....
Spróbuje jeszcze cos wymyślić żeby tańszym kosztem we własnym zakresie zrobić dobry adapter/trójnik..
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 23-03-2016, 14:31   
   Bolid: 1.1 MPI


ja zajechałem do ślusarza/tokarza, kawałek rurki gwint naspawał i gwint z czujnika przetoczył na zwykły bo ten chyba ma inny skok gwintu z zestawu auto gauge za całość zapłaciłem 25zł. potem tylko pomalowałem i śmiga już 1,5 roku.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
Kuba929rr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 28
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-03-2016, 18:00   
   Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003


No czujniki mają gwint metryczny w dodatku stożkowy...

Tylko teraz czy jest sens dalej jeździć za tokarzem, ślusarzem który się tego podejmie, czy od razu zamówić za 40 zł i mieć "podane pod nos" że tak powiem.

Z tego co zauważyłem to mały układ składa się z tych wąskich przewodów. A gotowe adaptery mają minimum 25mm... więc raczej ędzie trzeba szukać
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-03-2016, 19:15   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Podałem Tobie wyżej link gdzie są gotowe adaptery na taki wąż. Cena lekko zabija, ale są dostępne.
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Kuba929rr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 28
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-03-2016, 09:35   
   Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003


Noo właśnie..Cena...
Tak jak chodzą po 40 zł to jeszcze jest sens zapłacić ale inwestować prawie 100 zł w mały adapter w auto kupione za 700zł to tak dziwnie się kalkuluję :D

Wymyślę coś żeby było łatwo i względnie tanio. Mam nadzieje
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 24-03-2016, 14:36   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


masz MPi wiec adapter OB2 na bluetooth do tego Torque pro i w sumie za 50 PLN masz pełny zestaw do diagnostyki i monitorowania tego co naprawdę się dzieje łącznie z zapisem logów które można na spokojnie potem przeanalizować, prawda jest tak ze czujnik na takim adaptorze ni jak się ma do odczytu temp na głowicy jak ma byc wiarygodnie to trzeba wiercić głowicę tam gdzie fabryka przewidziała



widziales ten temat ? : LINK
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-03-2016, 18:54   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Wuniek napisał/a:
prawda jest tak ze czujnik na takim adaptorze ni jak się ma do odczytu temp na głowicy jak ma byc wiarygodnie to trzeba wiercić głowicę tam gdzie fabryka przewidziała
Trochę się z tym nie zgodzę. U kumpla w MPI robiliśmy na wężu idącym do nagrzewnicy, komputer podpięty pod auto wskazywał niemal taką samą temperaturę jak wskaźnik.

Jak ktoś chce mieć tylko wgląd na temperaturę, która w moim odczuciu jest w miarę wiarygodna to nie widzę większego sensu żeby specjalnie ściągać głowicę i wiercić otwór pod czujnik... :roll:
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
MichałSC 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Sie 2015
Posty: 31
Skąd: ?ląskie
Wysłany: 24-03-2016, 23:27   
   Bolid: Seicento MPI


MC Grzechu napisał/a:
Wuniek napisał/a:
prawda jest tak ze czujnik na takim adaptorze ni jak się ma do odczytu temp na głowicy jak ma byc wiarygodnie to trzeba wiercić głowicę tam gdzie fabryka przewidziała
Trochę się z tym nie zgodzę. U kumpla w MPI robiliśmy na wężu idącym do nagrzewnicy, komputer podpięty pod auto wskazywał niemal taką samą temperaturę jak wskaźnik.

Mówisz o wężu idącym do nagrzewnicy od króćca z czujnikiem temperatury?
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-03-2016, 03:37   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Tak.
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum