Przesunięty przez: Linduś 01-04-2016, 13:19 |
Pytania na temat montażu wskaźnika temperatury w 1.1 MPI |
Autor |
Wiadomość |
Kuba929rr
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 28 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-03-2016, 16:36 Pytania na temat montażu wskaźnika temperatury w 1.1 MPI
Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003 |
|
|
Siema. Naczytałem się już trochę na temat montowania wskaźnika temperatury wody w sejku, i dalej mam kilka niepewności.
Jak wyczytałem w sejku 1.1 MPI to komputer uruchamia wentylator a jest tylko jeden czujnik (chyba termisor) który podaje sygnał do kompa.
Większość osób pisze że w MPI trzeba wpinać się w przewody.
Moje główne pytanie brzmi czy serio nie ma miejsca np w bloku w które można wkręcić jakiś ori czujnik, lub tzw. rozdzielacz do którego można będzie wkręcić dodatkowy czujnik?
Jeżeli nie ma takiej opcji to w który przewód najlepiej się wpiąć z trónikiem żeby zamontować czujnik? Przy przewodzie do nagrzewnicy nie będzie żadnych przekłamań ?
Mam kupiony zestaw wskaźnik, kilka kabli + czujnik. Ale chciałbym to podłączyć na solidnym czujniku jakie stosowane są typowo w autach. Nie wiem dlaczego ale mam wątpliwości do działania takiego czujnika z kompletu.
Czekam na odpowiedź. Jak uzyskam dokładne info postaram się zrobić z tego równie dokładny opis montażu. |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-03-2016, 19:22
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Skoro się już naczytałeś na ten temat to pewnie już wiesz, że innego miejsca nie ma. Najlepiej wpinać się w wąż idący do nagrzewnicy.
Co do czujnika... To właśnie ten z zestawu powinien być najdokładniejszy... |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
Kuba929rr
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 28 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-03-2016, 19:31
Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003 |
|
|
Wszędzie jest coś namieszane. Jest masa info ale przez ogólny internetowy bałagan mało treściwe info. W tematach o MPI piszą o SPI i takooo
Z drugiej strony to trochę dziwne że nic się nie da zrobić w seryjnych miejscach/otworach.. |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-03-2016, 20:09
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Najlepiej znaleźć gdzieś taki adapter pod wymiar węża i wpiąć go w wąż od nagrzewnicy - http://shop.mieloch.pl/cz...,vZ041790.bhtml |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
Kuba929rr
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 28 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-03-2016, 23:19
Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003 |
|
|
właśnie kombinowałem żeby zrobić coś na tej zasadzie.
Zastanawiam się tylko jaki przekrój ma wąż idący do nagrzewnicy |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-03-2016, 03:08
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Chyba coś koło 16mm. Może dam radę to pomierzyć. |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
Kuba929rr
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 28 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-03-2016, 13:23
Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003 |
|
|
Nie obejdzie się raczej bez kupna takiego adaptera. Mam stary regulator dopływu gazu co idealnie pasowałbym w przewód ale nigdzie nie mogę dostać redukcji... Ponadto czujnik ma gwint metryczny 1/8" w dodatku stożkowy....
Spróbuje jeszcze cos wymyślić żeby tańszym kosztem we własnym zakresie zrobić dobry adapter/trójnik.. |
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 23-03-2016, 14:31
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
ja zajechałem do ślusarza/tokarza, kawałek rurki gwint naspawał i gwint z czujnika przetoczył na zwykły bo ten chyba ma inny skok gwintu z zestawu auto gauge za całość zapłaciłem 25zł. potem tylko pomalowałem i śmiga już 1,5 roku. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 |
|
|
|
 |
Kuba929rr
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 28 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-03-2016, 18:00
Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003 |
|
|
No czujniki mają gwint metryczny w dodatku stożkowy...
Tylko teraz czy jest sens dalej jeździć za tokarzem, ślusarzem który się tego podejmie, czy od razu zamówić za 40 zł i mieć "podane pod nos" że tak powiem.
Z tego co zauważyłem to mały układ składa się z tych wąskich przewodów. A gotowe adaptery mają minimum 25mm... więc raczej ędzie trzeba szukać |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-03-2016, 19:15
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Podałem Tobie wyżej link gdzie są gotowe adaptery na taki wąż. Cena lekko zabija, ale są dostępne. |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
Kuba929rr
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 28 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-03-2016, 09:35
Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003 |
|
|
Noo właśnie..Cena...
Tak jak chodzą po 40 zł to jeszcze jest sens zapłacić ale inwestować prawie 100 zł w mały adapter w auto kupione za 700zł to tak dziwnie się kalkuluję
Wymyślę coś żeby było łatwo i względnie tanio. Mam nadzieje |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 24-03-2016, 14:36
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
masz MPi wiec adapter OB2 na bluetooth do tego Torque pro i w sumie za 50 PLN masz pełny zestaw do diagnostyki i monitorowania tego co naprawdę się dzieje łącznie z zapisem logów które można na spokojnie potem przeanalizować, prawda jest tak ze czujnik na takim adaptorze ni jak się ma do odczytu temp na głowicy jak ma byc wiarygodnie to trzeba wiercić głowicę tam gdzie fabryka przewidziała
widziales ten temat ? : LINK |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-03-2016, 18:54
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Wuniek napisał/a: | prawda jest tak ze czujnik na takim adaptorze ni jak się ma do odczytu temp na głowicy jak ma byc wiarygodnie to trzeba wiercić głowicę tam gdzie fabryka przewidziała | Trochę się z tym nie zgodzę. U kumpla w MPI robiliśmy na wężu idącym do nagrzewnicy, komputer podpięty pod auto wskazywał niemal taką samą temperaturę jak wskaźnik.
Jak ktoś chce mieć tylko wgląd na temperaturę, która w moim odczuciu jest w miarę wiarygodna to nie widzę większego sensu żeby specjalnie ściągać głowicę i wiercić otwór pod czujnik... |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
MichałSC
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Sie 2015 Posty: 31 Skąd: ?ląskie
|
Wysłany: 24-03-2016, 23:27
Bolid: Seicento MPI |
|
|
MC Grzechu napisał/a: | Wuniek napisał/a: | prawda jest tak ze czujnik na takim adaptorze ni jak się ma do odczytu temp na głowicy jak ma byc wiarygodnie to trzeba wiercić głowicę tam gdzie fabryka przewidziała | Trochę się z tym nie zgodzę. U kumpla w MPI robiliśmy na wężu idącym do nagrzewnicy, komputer podpięty pod auto wskazywał niemal taką samą temperaturę jak wskaźnik. |
Mówisz o wężu idącym do nagrzewnicy od króćca z czujnikiem temperatury? |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-03-2016, 03:37
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Tak. |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
|