Fiat Sc 900 uszczwlka pod glowica |
Autor |
Wiadomość |
tomek_1998
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 20 Skąd: Łowiczek
|
Wysłany: 16-03-2016, 20:56 Fiat Sc 900 uszczwlka pod glowica
Bolid: Sc 900 SX |
|
|
Witam. Ostatnio w swoim bolidzie mialem wymieniana uszczelke pod glowica - skonczyla sie. Po wymianie na niej pojawil mi sie na olej po przejechaniu ok 200km. Mechanik stwierdzil ze wina uszczelki i wymienil na nowa. Ale na nowej zaczyna tez pojawiac sie olej - dystans podobny. Gdzie szukac przyczyny. Wadliwa uszczelka czy cos innego. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 16-03-2016, 21:08
Bolid: seicento 899 |
|
|
Głowica była planowana ? |
|
|
|
 |
tomek_1998
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 20 Skąd: Łowiczek
|
Wysłany: 16-03-2016, 21:17
Bolid: Sc 900 SX |
|
|
Mowil ze planowal, czy to sa objawy nieplanowania glowicy (a mnie nabil w bambuko). |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 16-03-2016, 21:25
Bolid: seicento 899 |
|
|
Zawalił może z dokręceniem śrub albo brak planowania, niemożliwe żeby po dwóch wymianach ciekło. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-03-2016, 22:15
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Może głowica pęknięta, przy okazji planowania głowica powinna być sprawdzona na szczelność. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
tomek_1998
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 20 Skąd: Łowiczek
|
Wysłany: 23-03-2016, 21:11
Bolid: Sc 900 SX |
|
|
Witam. Dzisiaj przy ogledzinach zauwarzylem ze swiece 2 i3 sa mokre jakby od oleju. Na tlokach tez widac jakby olejowy nagar. Glowicy dowiedzialem sie ze nieplanowal. Na uszczelce pojawia sie w malym stopniu jakby olej. Oleju ubywa ok 200 / 200 km to chyba troche duzo. Uszczelniacze zaworow byly wymieniane na nowe. Mechanik mowil ze powierzchnia bloku ma wzery i to moze byc przyczyna wyciekow oleju. A moje pytanie czy jezeli olej prsedostwje sie na zewnatrz to moze przedostawac sie na tloki. Moze ktos pomoze dobra rada. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-03-2016, 21:57
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Oddałeś do Mietka to takie są Polskie realia...... |
|
|
|
 |
tomek_1998
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 20 Skąd: Łowiczek
|
Wysłany: 29-03-2016, 10:22
Bolid: Sc 900 SX |
|
|
Witam wczoraj zauważyłem że po odkręceniu korka oleju widać dym i czuć spalinami - nieważne czy na biegu jałowym czy po dodaniu gazu. Jak wyciągnę bagnet to na jałowym jest oki ale po dodaniu gazy trochę kopci. Oleju ubywa, płyn w normie. Planuję sam rozebrać i planować głowice z sprawdzeniem szczelności. Proszę o radę. A może silnik się kończy i szukać nowego. Autko ma przejechane 195tys. 1998r, na gazie 12 lat a ile km niewiem |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-03-2016, 17:42
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
To nie głowica tylko pierścienie. Jak do tego znika olej to faktycznie jedyne rozsądne wyjście to zmiana silnika na zdrowszy. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
tomek_1998
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 20 Skąd: Łowiczek
|
Wysłany: 29-03-2016, 21:12
Bolid: Sc 900 SX |
|
|
Wyjalem glowice uszczelniacze sa stare wrzery na glowicy czyli niebyla planowana na tlokach 2 nagar. Jednym slowem wymienili tylko uszczelke |
|
|
|
 |
tomek_1998
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 20 Skąd: Łowiczek
|
Wysłany: 09-04-2016, 11:07
Bolid: Sc 900 SX |
|
|
Witam dzisiaj po przetrzymaniu na ok 4km wyzszych obrotow autko zaczelo kopcic na niebiesko i z kazda chwila ilosc spalin niebieskich sie powiekszala, w rurze wydechowej tez pojawil sie swierzy olej. Po dotarciu do domku ilosc plynu przybylo wezyk prze termostacie zaczol sie pocic a moze nawet napekl, ilosc oleju ubylo. wtrysk w oleju i troche oleju pod wtryskiem. Na moje malo fachowe oko silnik pada i pozostaje szukanie nowego. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-04-2016, 22:31
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Porazka.
Wyjałeś głowicę i co? Przykręciłeś ją na oko, grzechotką? Na tej samej uszczelce?
Jak tak nie dziwne że szlak ją trafił i olej puścił |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
tomek_1998
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 20 Skąd: Łowiczek
|
Wysłany: 10-04-2016, 17:03
Bolid: Sc 900 SX |
|
|
Nówka uszczelka, nowe uszczelniacze, sprawdzanie szczelności i planowanie głowicy , dokręcanie kluczem dynamometrycznym, wymiana oleju. Pokrywa też dostała nową uszczelkę, wszystko książkowo. Robię do siebie a nie na handel. Autko ma jeździć a nie stać na kołkach. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-04-2016, 17:25
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Kolego przeczytałem twoje wpisy od góry tematu. Czyli mam rozumieć że teraz Ty sam w końcu wymieniłeś tą uszczelkę i oddałeś głowicę na szczelność i plan?
Jeśli tak i nadal silnik spala olej to albo pierścienie są zniszczone albo pęknięty tłok, co już się zdarzało w 900. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
tomek_1998
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 20 Skąd: Łowiczek
|
Wysłany: 10-04-2016, 18:09
Bolid: Sc 900 SX |
|
|
Tak to zrobilem. Ale mam znowu objawy szczkodzena uszczelki pod glowica - zwiekszenie cisnienia w zbiorniczu wyrownawczym. W poniedzialek zrzuce glowice to bede wiedzial wiecej. A pierscienie i tlok niemowie ze nie tego jeszcze nierozbieralem. |
|
|
|
 |
|