Najlepszy olej półsyntetyczny. |
Autor |
Wiadomość |
endriu
Nałogowiec

Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 113 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 14-03-2016, 14:47
Bolid: seicento |
|
|
a ja zapytam tak przy okazji, jaka jest różnica miedzy:
Shell Helix HX6 10w40 a Shell Helix HX7 10w40 ?
oraz co teoretycznie da przejście np z Shell Helix Ultra 5w40 na Shell Helix HX7 5w40?
Ogólnie zawsze mnie zastanawia co daje przejście z 5w40 na 10w40 (lub ogólnie syntetyk na półsyntetyk) Że niby gęstszy i lepiej doszczelni? W sumie to chyba w temp roboczej oba oleje są tak samo rzadkie? A w minusowej na niekorzyść półsyntetyku? Skoro coś się dzieje na pełnym syntetyku czyli możliwie najlepszym oleju, to powinno się to naprawić, a nie zalewać w sumie gorszym olejem, bo to tylko przyspieszy zużycie silnika, dobrze myślę czy się mylę? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-03-2016, 17:32
|
|
|
endriu napisał/a: | a ja zapytam tak przy okazji, jaka jest różnica miedzy:
Shell Helix HX6 10w40 a Shell Helix HX7 10w40 ?
oraz co teoretycznie da przejście np z Shell Helix Ultra 5w40 na Shell Helix HX7 5w40?
Ogólnie zawsze mnie zastanawia co daje przejście z 5w40 na 10w40 (lub ogólnie syntetyk na półsyntetyk) Że niby gęstszy i lepiej doszczelni? W sumie to chyba w temp roboczej oba oleje są tak samo rzadkie? A w minusowej na niekorzyść półsyntetyku? Skoro coś się dzieje na pełnym syntetyku czyli możliwie najlepszym oleju, to powinno się to naprawić, a nie zalewać w sumie gorszym olejem, bo to tylko przyspieszy zużycie silnika, dobrze myślę czy się mylę? |
Różnica pomiędzy 10w40 HX6 A HX7 polega na procentowym składzie oleju bazowego i pakiecie dodatków.HX6 to olej z przewaga bazy GR 2 z niewielkim dodatkiem GTL natomiast HX7 posiada przewagę bazy HC (VHVI) Z 40% dodatkiem GTL - wniosek z tego taki że HX7 to lepszy jakościowo olej a pakiet dodatków z "infineum" stawia go na równi z olejami serii Ultra.HX6 jest idealnym pośrednikiem przy próbie przejścia z 15w40 na coś lepszego poprzez mniejsze właściwości myjące od HX7.Przejście z Ultra 5w40 na HX7 5w40 to jedynie zamiana lepszego produktu na gorszy,więc jeżeli powodem jest cena to polecam przejście w tą stronę - http://lejolej.pl/pl/p/SP...SMCF-5W40-4L/97
Przejście z 5w40 na 10w40 nie ma najmniejszego sensu ponieważ lepkość obu olei w temperaturze roboczej jest identyczna więc jak występuje zwiększony pobór to przechodzimy na 5w50 ponieważ tutaj przy większym wyeksploatowaniu silnika grubszy film olejowy oraz większa odporność na ścinanie skompensuje zużyte pierścienie i nadmierny luz na łożyskach głównych. |
|
|
|
 |
endriu
Nałogowiec

Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 113 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 14-03-2016, 23:31
Bolid: seicento |
|
|
dzięki za wyczerpującą odpowiedz, która w sumie chyba potwierdza moje słowa, moje pytania były czysto teoretyczne przy okazji wątku.
W swoich autach używam tylko 5w40 i w sumie nie zamierzam przechodzić na inne oleje, ale w przyszłości przy okazji zmiany auta, człowiek nie wie co go czeka.
Ogólnie zauważyłem na forach i w sumie w życiu tez, ze jak ktoś wspomina o braniu oleju (syntetyka) to odpowiedz pada zmień olej na gęstszy = przejdź na półsyntetyk = 10w40 |
|
|
|
 |
talar88
Nałogowiec

Dołączył: 03 Wrz 2015 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-03-2016, 17:21
Bolid: seicento s 1.1 MPI |
|
|
ja jednak cieszę sie że nie zapodałem czegoś rzadszego z większa ilościa czyszczacych środków bo u mnie to wygląda tak
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2016, 19:10
|
|
|
talar88 napisał/a: | ja jednak cieszę sie że nie zapodałem czegoś rzadszego z większa ilościa czyszczacych środków bo u mnie to wygląda tak
Obrazek |
Po tym co obecnie zalałeś będzie tylko gorzej
tak to wygląda na Shell Ultra 5w40:
 |
|
|
|
 |
talar88
Nałogowiec

Dołączył: 03 Wrz 2015 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-03-2016, 19:22
Bolid: seicento s 1.1 MPI |
|
|
może być gorze? hehe a tak srio to boję sie troche zalać rzadszy bo co jak wypłucze ten syf i zapcha to co nie powinno?? dlatego coś na pełen syntetyk nie chce przechodzić... |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2016, 20:13
|
|
|
talar88 napisał/a: | może być gorze? hehe a tak srio to boję sie troche zalać rzadszy bo co jak wypłucze ten syf i zapcha to co nie powinno?? dlatego coś na pełen syntetyk nie chce przechodzić... |
Nie ma tragedii ale następną wymianę zrób na Shell HX7 10w40 stąd już blisko do Ultra 5w40 bez powikłań |
|
|
|
 |
talar88
Nałogowiec

Dołączył: 03 Wrz 2015 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-03-2016, 20:19
Bolid: seicento s 1.1 MPI |
|
|
tak zrobię |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 26-03-2016, 20:32
Bolid: Seicento 900 |
|
|
a taki castrol jeszcze parę tygodni temu był dobry |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
|
|
|
 |
talar88
Nałogowiec

Dołączył: 03 Wrz 2015 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-03-2016, 07:04
Bolid: seicento s 1.1 MPI |
|
|
jeżeli chodzi o mnie to żadne uswiadomienie bo nie wierzę do puki nie zobaczę a że nie zobaczyłem to poprostu zmieniam na takie jakie uważam za słuszne, nie zamykam sie na opinie... |
|
|
|
 |
armat
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 3 Skąd: POZ
|
Wysłany: 13-04-2016, 11:47
Bolid: Fiat 126p '77 594ccm |
|
|
to jeszcze ja mam pytanie - Seicento 1.1 2003r. licznikowo 163 tys. km, ok. 70tys. km z instalacją gazową.
co można polecić do tego silnika? poprzednio zalany Castrolem 10w40 między wymianami bez dolewek, tzn. od poziomu max, do poziomu w połowie między max a min. Jak stwierdził mechanik, silnik bierze po rozruchu troszkę oleju kiedy jest zimny - widać delikatne dymienie. Chociaż poziom po 10 tysiącach km mnie uspokoił. Chętnie zastosowałbym Shell HX7 10w40, ale wolałbym zacząć krok wcześniej, między Castrolem a HX7, HX6 będzie do tego odpowiedni? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2016, 13:44
|
|
|
armat napisał/a: | to jeszcze ja mam pytanie - Seicento 1.1 2003r. licznikowo 163 tys. km, ok. 70tys. km z instalacją gazową.
co można polecić do tego silnika? poprzednio zalany Castrolem 10w40 między wymianami bez dolewek, tzn. od poziomu max, do poziomu w połowie między max a min. Jak stwierdził mechanik, silnik bierze po rozruchu troszkę oleju kiedy jest zimny - widać delikatne dymienie. Chociaż poziom po 10 tysiącach km mnie uspokoił. Chętnie zastosowałbym Shell HX7 10w40, ale wolałbym zacząć krok wcześniej, między Castrolem a HX7, HX6 będzie do tego odpowiedni? |
Pomiń półśrodki bo szkoda czasu i zalej Valvoline Maxlife 5w40 - http://www.najlepszeoleje...SYNTHETIC-4L/10 |
|
|
|
 |
armat
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 3 Skąd: POZ
|
Wysłany: 14-04-2016, 07:29
Bolid: Fiat 126p '77 594ccm |
|
|
rotax24, liczyłem na Twój głos
Twoja sugestia, przeczytany opis... przekonałem się. Myślę że dam znać, jak się spisuje u mnie |
|
|
|
 |
pemeczk
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 27 Skąd: Bolszewo
|
Wysłany: 15-04-2016, 00:10
Bolid: Seicento FUN |
|
|
Kurczę. Przeczytałem ten temat od deski do deski, wszystkie wasze opinie i zdjęcia i jestem bardzo zaniepokojony zdjęciem dodanym przel Talara.
Kupiłem Sejka 900 jakis miesiac temu (przebieg autentyczny 115tys) i niestety zdaje mi się że jeździł na mineralu. W każdym razie gdy spojrzeć przez korek wlewu oleju to jest czarno.
Ja po kupnie zalałem go półsyntetycznym Lotosem 10W40 (swoją drogą chętnie poczytam opinie @Rotax24 na temat lotosów) i teraz mam problem bo chciałbym zmienić na coś lepszego. Silnik generalnie suchy, oleju nie bierze praktycznie wcale. Wolałbym jednak żeby było to coś tańszego bo wymieniam olej 3 razy w ciągu roku i trochę po kieszeni to jednak bije.
Zaciekawił mnie olej firmy SPECOL, ale nie wiem czy do (jak sądze zasyfiałego silnika) moge lać odrazu specola syntetycznego? Może jakaś płukanka? Albo jakiś olej przejściowy? |
|
|
|
 |
|