problem z 1.4 16v |
Autor |
Wiadomość |
Brodziu
nówka sztuka ;)

Wiek: 34 Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa / Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-07-2015, 17:46 problem z 1.4 16v
Bolid: SCS 1.4 16v |
|
|
Witam, jestem na wyjeździe i mam pewien dziwny problem z 1.4 16v na osprzęcie z P1.
Generalnie występuje to różnie, na ciepłym i zimnym silniku. Podczas jazdy lub na jałowym biegu zaczyna palić nierówno jakby nie na wszystkie gary. Potrafi zgasnąć i jest problem z odpaleniem. Z butem w podłodze udaje się to po kilku razach. Czasem w tych "lepszych" momentach pali na wszystkie gary, ale gazując chodzi jak po gruzie.
Kiedyś problem występował, ale że auto więcej stoi niż jeździ to po całej zimie zrobiliśmy adaptacje i jakieś drobne naprawy i przez ponad 1000km było dobrze. Cewki, kable, świece, pompa paliwa były wcześniej podmieniane/wymieniane i na pewno to nie to.
Macie jakieś pomysły? jedyna rzecz chyba której nie podmienialiśmy to map sensor i regulator ciśnienia paliwa...
Podczas usterki nie wywala marchewa. |
|
|
|
 |
kaczy15
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 378 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 17-07-2015, 22:20
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Miałem podobny problem zobaczy czujnik położenia wału ,u mnie się odkręcił i był za daleko od koła co napędza pasek |
|
|
|
 |
Brodziu
nówka sztuka ;)

Wiek: 34 Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa / Bydgoszcz
|
Wysłany: 22-07-2015, 17:47
Bolid: SCS 1.4 16v |
|
|
CPW w normie... Niestety usterka trwa caly czas. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-07-2015, 23:06
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Rozbierz listwę paliwa i sprawdź czy wtryski nie są mocno zapchane.
Baki w tych autach są blaszane i rdzewieją na potengę zwłaszcza jak auto stoi długo i ma mało paliwa.
U siebie miałem tyle rdzy że silnik mimo odpalenia i w miarę normalnej jazdy przez ~10km, zaczął przerywać a po chwili 'wyłączył' dwa gary, 1 i 3. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Brodziu
nówka sztuka ;)

Wiek: 34 Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa / Bydgoszcz
|
Wysłany: 07-08-2015, 16:48
Bolid: SCS 1.4 16v |
|
|
przelece cały układ paliwowy. Generalnie po przygazowaniu chodzi jak po gruzie, przy 6000rpm potrafi strzelić w wydech. Ogarnę nowy filtr paliwa, przejże bak (chociaż nowy) i w razie czego dysponuje drugim kompletem wtrysków. |
|
|
|
 |
Brodziu
nówka sztuka ;)

Wiek: 34 Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa / Bydgoszcz
|
Wysłany: 11-09-2015, 10:04
Bolid: SCS 1.4 16v |
|
|
problem rozwiązany. Syf w paliwie |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-09-2015, 13:00
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
normalne w tych padłach |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29-03-2016, 23:14
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Żeby nie zakładać nowego tematu dopiszę tutaj:
pacjent 1.4 16V na mm z 1.2 16V
przy każdej próbie odpalenia zalewa świece, był problem z czujnikiem położenia wału(rzeźbione mocowanie), ale jest poprawiona. Iskra jest idealna przy wykręconych świecach, kompresja 15bar po równo, rozrząd OK. Nie da się go odpalić, bo od razu się zalewa. Ktoś coś? Miał taki przypadek???
zanim padł całkiem tracił moc, ale po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu chodził normalnie. Za którymś razem padł i dupa. ECU jest dobre, podkładaliśmy z mojego 1.2. Wyjąłem listwę wtryskową z tego 1.4 i nie łączył jeden wtrysk, coś jest ułamana końcówka tam gdzie się wpina wtyczka. Ale jak się ruszy to wtryski dają wszystkie po równo. Tylko, że dostaje końską dawkę paliwa i od razu zalewa świece. Co z tym fantem dalej??? komp czysty od błędów i wskazania czujników przy wyłączonym silniku są OK
przyczyna zalewania świec??? |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-03-2016, 09:41
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Skoro wszystko dobre na kompie to zostaje sam układ paliwowy. Za duże wtryski, padnięty reg ciśnienia na listwie itd. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-03-2016, 21:40
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Wtryski seria z 1.2, wcześniej silnik chodził na nich bez problemu. Regulator sprawdzimy, wczoraj już czasu zabrakło. Ew. mam jeszcze listę boschowską z niebieskimi wtryskami, one mają z tego co pamiętam dużo mniejszą wydajność od tych z P1. Jak podejdzie to spróbuje na niej odpalić, chociaż na próbę, bo do jazdy nie bardzo się nadają, bo nie ma regulatora. Jeszcze w tym tyg. będziemy działać dalej.
Buda jest po kompleksowej blacharce i lakierowaniu, wszystko jest na tip top zrobione, a przez ten silnik samochód ciągle stoi. Wychodzą teraz skutki rzeźby, które porobił ktoś kiedyś przy tym silniku |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 30-03-2016, 21:50
Bolid: 1E 187 |
|
|
regulator/wtryski do podmiany |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-03-2016, 22:09
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Wtryski seria z 1.2, wcześniej silnik chodził na nich bez problemu. Regulator sprawdzimy, wczoraj już czasu zabrakło. Ew. mam jeszcze listę boschowską z niebieskimi wtryskami, one mają z tego co pamiętam dużo mniejszą wydajność od tych z P1. Jak podejdzie to spróbuje na niej odpalić, chociaż na próbę, bo do jazdy nie bardzo się nadają, bo nie ma regulatora. Jeszcze w tym tyg. będziemy działać dalej.
Buda jest po kompleksowej blacharce i lakierowaniu, wszystko jest na tip top zrobione, a przez ten silnik samochód ciągle stoi. Wychodzą teraz skutki rzeźby, które porobił ktoś kiedyś przy tym silniku | Wszystko masz sprawdzone? Silnik jest pewny? Nie stukal nie kopcił? Jaka kompresja ? Rozrząd przeglądnięty? Może klin na małym kółku złamany lub pęknięty?
To że komputer nie wyrzuca błędu nie znaczy że elektryka jest sprawna: czujki, druty, połączenia wtyczek i pinów. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-03-2016, 23:17
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Rozrząd sprawdzałem jest ok (wał korb. z wałkiem wydechowym i pierwszy tłok leci w dól), jeszcze sprawdzę dla pewności wałek po stronie dolotu, ale raczej jest dobrze, bo ma po równo 15 bar kompresji. Stan silnika oceniam na bardzo dobry. Nie brał grama oleju i z mocą nie było problemu. Klin jakby był ścięty to by rozjechały się fazy rozrządu, a są idealnie. Błędów nie ma, ale także wskazania z czujników przy wyłączonym silniku są OK. Ciśnienie w kolektorze równe atmosferycznemu, czujniki temp. wody i powietrza ok, położenie przepustnicy ok. Zakręciłem silnikiem z wyjętą listwą wtryskową i pierwszy moment to podają jakby dawkę rozruchową, wszystkie leją razem przez ułamek sekundy a potem leją w półsekwencji, ale wydaje mi się że tego paliwa jest zdecydowanie za dużo. Tak na pewno jest bo zalewa świece.
Przed zdjęciem kolektora i listwy kręciłem silnikiem z wykręconymi świecami i z komór spalania wydobywała się mgiełka paliwa dość duża, nigdy nie spotkałem się z tym, żeby przez otwory od świec tłoki wyrzucały paliwo przy kręceniu rozrusznikiem. Trzeba zbadać samą listwę i regulator ciśnienia. kończą mi się pomysły już W razie czego mamy drugą wiązkę elektryczną od 1.1 SPI dziewicę, W samochodzie siedzi skracana od P1 1.2 16V. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-03-2016, 09:44
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Wiązka do ogarnięcia. Nie trzeba szukać niedlubanej pod warunkiem że obecna nie wygląda jak kupa złomu. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 31-03-2016, 09:47
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
Dawka rozruchowa zależy tylko od temperatury silnika CLT. Sprawdź czy przy kręceniu silnikiem (najlepiej zrób log) wskaźnik nie pokazuje dziwactw. Jeśli pokazuje -40'C przy kręceniu rozrusznikiem to na 100% tu jest problem. Dla pewności podmień czujnik CLT i wtedy sprawdź. |
|
|
|
 |
|