FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z 1.4 16v
Autor Wiadomość
Brodziu 
nówka sztuka ;)


Wiek: 34
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Warszawa / Bydgoszcz
Wysłany: 17-07-2015, 17:46   problem z 1.4 16v
   Bolid: SCS 1.4 16v


Witam, jestem na wyjeździe i mam pewien dziwny problem z 1.4 16v na osprzęcie z P1.
Generalnie występuje to różnie, na ciepłym i zimnym silniku. Podczas jazdy lub na jałowym biegu zaczyna palić nierówno jakby nie na wszystkie gary. Potrafi zgasnąć i jest problem z odpaleniem. Z butem w podłodze udaje się to po kilku razach. Czasem w tych "lepszych" momentach pali na wszystkie gary, ale gazując chodzi jak po gruzie.
Kiedyś problem występował, ale że auto więcej stoi niż jeździ to po całej zimie zrobiliśmy adaptacje i jakieś drobne naprawy i przez ponad 1000km było dobrze. Cewki, kable, świece, pompa paliwa były wcześniej podmieniane/wymieniane i na pewno to nie to.
Macie jakieś pomysły? jedyna rzecz chyba której nie podmienialiśmy to map sensor i regulator ciśnienia paliwa...
Podczas usterki nie wywala marchewa.
 
 
kaczy15 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 378
Skąd: Białogard
Wysłany: 17-07-2015, 22:20   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1


Miałem podobny problem zobaczy czujnik położenia wału ,u mnie się odkręcił i był za daleko od koła co napędza pasek :wink:
 
 
Brodziu 
nówka sztuka ;)


Wiek: 34
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Warszawa / Bydgoszcz
Wysłany: 22-07-2015, 17:47   
   Bolid: SCS 1.4 16v


CPW w normie... Niestety usterka trwa caly czas.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-07-2015, 23:06   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Rozbierz listwę paliwa i sprawdź czy wtryski nie są mocno zapchane.
Baki w tych autach są blaszane i rdzewieją na potengę zwłaszcza jak auto stoi długo i ma mało paliwa.
U siebie miałem tyle rdzy że silnik mimo odpalenia i w miarę normalnej jazdy przez ~10km, zaczął przerywać a po chwili 'wyłączył' dwa gary, 1 i 3.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Brodziu 
nówka sztuka ;)


Wiek: 34
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Warszawa / Bydgoszcz
Wysłany: 07-08-2015, 16:48   
   Bolid: SCS 1.4 16v


przelece cały układ paliwowy. Generalnie po przygazowaniu chodzi jak po gruzie, przy 6000rpm potrafi strzelić w wydech. Ogarnę nowy filtr paliwa, przejże bak (chociaż nowy) i w razie czego dysponuje drugim kompletem wtrysków.
 
 
Brodziu 
nówka sztuka ;)


Wiek: 34
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Warszawa / Bydgoszcz
Wysłany: 11-09-2015, 10:04   
   Bolid: SCS 1.4 16v


problem rozwiązany. Syf w paliwie :)
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-09-2015, 13:00   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


normalne w tych padłach :|
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 29-03-2016, 23:14   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Żeby nie zakładać nowego tematu dopiszę tutaj:

pacjent 1.4 16V na mm z 1.2 16V

przy każdej próbie odpalenia zalewa świece, był problem z czujnikiem położenia wału(rzeźbione mocowanie), ale jest poprawiona. Iskra jest idealna przy wykręconych świecach, kompresja 15bar po równo, rozrząd OK. Nie da się go odpalić, bo od razu się zalewa. Ktoś coś? Miał taki przypadek???

zanim padł całkiem tracił moc, ale po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu chodził normalnie. Za którymś razem padł i dupa. ECU jest dobre, podkładaliśmy z mojego 1.2. Wyjąłem listwę wtryskową z tego 1.4 i nie łączył jeden wtrysk, coś jest ułamana końcówka tam gdzie się wpina wtyczka. Ale jak się ruszy to wtryski dają wszystkie po równo. Tylko, że dostaje końską dawkę paliwa i od razu zalewa świece. Co z tym fantem dalej??? komp czysty od błędów i wskazania czujników przy wyłączonym silniku są OK

przyczyna zalewania świec???
_________________
Moje Seicento
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-03-2016, 09:41   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Skoro wszystko dobre na kompie to zostaje sam układ paliwowy. Za duże wtryski, padnięty reg ciśnienia na listwie itd.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 30-03-2016, 21:40   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Wtryski seria z 1.2, wcześniej silnik chodził na nich bez problemu. Regulator sprawdzimy, wczoraj już czasu zabrakło. Ew. mam jeszcze listę boschowską z niebieskimi wtryskami, one mają z tego co pamiętam dużo mniejszą wydajność od tych z P1. Jak podejdzie to spróbuje na niej odpalić, chociaż na próbę, bo do jazdy nie bardzo się nadają, bo nie ma regulatora. Jeszcze w tym tyg. będziemy działać dalej.
Buda jest po kompleksowej blacharce i lakierowaniu, wszystko jest na tip top zrobione, a przez ten silnik samochód ciągle stoi. Wychodzą teraz skutki rzeźby, które porobił ktoś kiedyś przy tym silniku :/
_________________
Moje Seicento
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 30-03-2016, 21:50   
   Bolid: 1E 187


regulator/wtryski do podmiany
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-03-2016, 22:09   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


ir3n3usz napisał/a:
Wtryski seria z 1.2, wcześniej silnik chodził na nich bez problemu. Regulator sprawdzimy, wczoraj już czasu zabrakło. Ew. mam jeszcze listę boschowską z niebieskimi wtryskami, one mają z tego co pamiętam dużo mniejszą wydajność od tych z P1. Jak podejdzie to spróbuje na niej odpalić, chociaż na próbę, bo do jazdy nie bardzo się nadają, bo nie ma regulatora. Jeszcze w tym tyg. będziemy działać dalej.
Buda jest po kompleksowej blacharce i lakierowaniu, wszystko jest na tip top zrobione, a przez ten silnik samochód ciągle stoi. Wychodzą teraz skutki rzeźby, które porobił ktoś kiedyś przy tym silniku :/
Wszystko masz sprawdzone? Silnik jest pewny? Nie stukal nie kopcił? Jaka kompresja ? Rozrząd przeglądnięty? Może klin na małym kółku złamany lub pęknięty?
To że komputer nie wyrzuca błędu nie znaczy że elektryka jest sprawna: czujki, druty, połączenia wtyczek i pinów.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 30-03-2016, 23:17   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Rozrząd sprawdzałem jest ok (wał korb. z wałkiem wydechowym i pierwszy tłok leci w dól), jeszcze sprawdzę dla pewności wałek po stronie dolotu, ale raczej jest dobrze, bo ma po równo 15 bar kompresji. Stan silnika oceniam na bardzo dobry. Nie brał grama oleju i z mocą nie było problemu. Klin jakby był ścięty to by rozjechały się fazy rozrządu, a są idealnie. Błędów nie ma, ale także wskazania z czujników przy wyłączonym silniku są OK. Ciśnienie w kolektorze równe atmosferycznemu, czujniki temp. wody i powietrza ok, położenie przepustnicy ok. Zakręciłem silnikiem z wyjętą listwą wtryskową i pierwszy moment to podają jakby dawkę rozruchową, wszystkie leją razem przez ułamek sekundy a potem leją w półsekwencji, ale wydaje mi się że tego paliwa jest zdecydowanie za dużo. Tak na pewno jest bo zalewa świece.

Przed zdjęciem kolektora i listwy kręciłem silnikiem z wykręconymi świecami i z komór spalania wydobywała się mgiełka paliwa dość duża, nigdy nie spotkałem się z tym, żeby przez otwory od świec tłoki wyrzucały paliwo przy kręceniu rozrusznikiem. Trzeba zbadać samą listwę i regulator ciśnienia. kończą mi się pomysły już :/ W razie czego mamy drugą wiązkę elektryczną od 1.1 SPI dziewicę, W samochodzie siedzi skracana od P1 1.2 16V.
_________________
Moje Seicento
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-03-2016, 09:44   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Wiązka do ogarnięcia. Nie trzeba szukać niedlubanej pod warunkiem że obecna nie wygląda jak kupa złomu.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 31-03-2016, 09:47   
   Bolid: Sei, Subaru STI


Dawka rozruchowa zależy tylko od temperatury silnika CLT. Sprawdź czy przy kręceniu silnikiem (najlepiej zrób log) wskaźnik nie pokazuje dziwactw. Jeśli pokazuje -40'C przy kręceniu rozrusznikiem to na 100% tu jest problem. Dla pewności podmień czujnik CLT i wtedy sprawdź.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum