| 
		świece wyciągnięte z silnika | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 KurczaK  		  
		 
         KurczaK ma... malutki ... zapierdalacz
  
  
                  Pomógł: 75 razy Wiek: 43  Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 2950 Skąd: Kalisz 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 24-07-2007, 19:39   Świece wyciągnięte z silnika
                                 
               Bolid: Alfa Romeo Brera 210+                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witajcie   
 
 
Dziś, po ponad 40 tyś km wymieniłem po raz pierwszy świece zapłonowe.
 
(oczywiście nie własnoręcznie , bo ja się na tym nie znam    - nie komentować bo warna dam !     )
 
 
Co ciekawe, to 3 świece mają ładny kolorek/ nalocik a jedna z nich ma takie wewnętrzne fuj   
 
Drugą ciekawostką jest fakt , że 3 świece to NGK (  for fiat ) BKR5EZ, a ta jedna , to NGK R BCPR5ES
 
 
czaicie    
 
 
DALI JEDNĄ ŚWIECĘ INNĄ   
 
 
oto fotka tych trzech ładnych
 
 
 
 
..a tu ta jedna co była bleee
 
 
 
 
Teraz prośba : co oznacza ten nalot i jakie moga być konsekwencje takowej , niewłaściwej świecy   
 
 
Dzięki za wszelką pomoc.
 
 
Ps. Dodam , że auto odpalało normalnie... tyle że 145km ( licznikowe ) to była katorga dla słuchu i w ogóle więcej iść nie chciał   . Spalanie na poziomie 6.3 Litra | 
             
						
				_________________ "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" 
 
Walter Rohl
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ahamay  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 23 razy Wiek: 39  Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 128 Skąd: Zabrze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-07-2007, 19:49   
                                 
               Bolid: sc 1.4 T-jet,STILO MW jtd                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wogole dziwne ze nie bylo 4 takich samuch swiec ale po swiecy mozna sie dowiedziec w jakim stanie jest silnik im bardziej czarna zasmolona tzn ze do komory spalania dostaje sie olej .... wszystko jasne swiece powinny byc brazowawo zlotawe sygnalizuje to o najlepszym spalaniu mieszanki jesli swieca byla za zimna tak ta jedna wyglada to tylko szkoda paliwa silnik byl slabszy ... jak pojezzisz troche na nowych najlepiej wykrec wszystkie i sprawdz czy dalej jedna z nich jest taka czarna jak nie to tylko sie cieszyc....  a tak przy okazji wymieniles tez przewody zapłonowe ? | 
             
						
				_________________ 1.4 16v T-jet powered by AG
 
a na co dzień klekot JTD    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KurczaK  		  
		 
         KurczaK ma... malutki ... zapierdalacz
  
  
                  Pomógł: 75 razy Wiek: 43  Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 2950 Skąd: Kalisz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-07-2007, 19:57   
                                 
               Bolid: Alfa Romeo Brera 210+                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ahamay, nie wymieniałem ... nie ma przerywań , odpala na zimnym i mokrym bez żadnego "ale"
 
Fakt , faktem mają już 3 latka i myślę nad ich wymianą, jednak jeszcze nie teraz.
 
Pytanie tylko jakie ?! bo badziewia nie chcę !
 
 
Dodam że ta czarna świeca była najdalej od cewki zapłonowej. | 
             
						
				_________________ "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" 
 
Walter Rohl
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ROBERT sc1100  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Wiek: 50  Dołączył: 19 Maj 2006 Posty: 2 Skąd: śląsk/ tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-07-2007, 20:08   
                                 
               Bolid: seicento 1100 (2003)                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | gdy na świecy jest  biały nalotek  to  ok   a czarny  oznacza  żę coś  się dzieje nietak  z śilniczkiem tz  złe spalanie  mieszanki   a twój  problem to  złaświeca  i  dlatego  ten   jak ty to   nazwałeś  fuj  na świecy niema   się czym  martwić | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ADAMSKY  		  
		 
         Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk
  
  
                  Pomógł: 130 razy Wiek: 52  Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-07-2007, 20:32   
                                 
               Bolid: SC 1.1 SPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               juz Ci "sasiad" odpowiadam :
 
jezeli maja kolor jasnobrunatny to ok. natomiast jezeli sa bardzo jasne to mieszanka jest zbyt uboga, jezeli bardzo ciemne to mieszanka zbyt bogata, a jezeli jest na nich gruby osad to spala sie tez olej.
 
Jesli jednak jest tak jak w twoim przypadku to wina tkwi w :
 
- za zimna swieca
 
- olej dostaje sie do komory spalania (nie przydymia ?)
 
- nastepne bierz BRISKi
 
Zeby miec jakis obraz na nowych swiecach - rozgrzej fure - "przegon ja" na wysokich obrotach i wtedy sprawdz nalot na swiecach.
 
Stawiam jednak ze wina jest za zimna swieca.
 
 
pozdro | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KurczaK  		  
		 
         KurczaK ma... malutki ... zapierdalacz
  
  
                  Pomógł: 75 razy Wiek: 43  Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 2950 Skąd: Kalisz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-07-2007, 20:39   
                                 
               Bolid: Alfa Romeo Brera 210+                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ADAMSKY napisał/a: | 	 		  | (nie przydymia ?)  | 	  
 
nie, nic nie dymi   
 
 
Teraz wlazłem na stronę NGK i tak sobie czytam , że te BCPR5ES to w Sportasiach były montowane.
 
 
 	  | ADAMSKY napisał/a: | 	 		  | rozgrzej fure - "przegon ja" na wysokich obrotach i wtedy sprawdz nalot na swiecach.  | 	  
 
wykonam , jak znikną pajęczyny z baku   
 
 
Tak się zastanawiam czy teraz będzie jakaś różnica | 
             
						
				_________________ "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" 
 
Walter Rohl
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SZUBAR  		  
		 
         Bywalec
  
  
                  Pomógł: 22 razy Wiek: 50  Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 51 Skąd: KRAKÓW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-07-2007, 21:29   
                                 
               Bolid: SEICENTO 900 +LPG                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wymień przewód zapłonowy przy tym cylindrze bo ta świeca miała problem z iskrą i dlatego ją przydymiło. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 olosc11mpi  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 20 razy Wiek: 52  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 189 Skąd: Legionowo/W-wa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-07-2007, 08:41   
                                 
               Bolid: sc 1.1 MPI 2002                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ADAMSKY napisał/a: | 	 		  juz Ci "sasiad" odpowiadam :
 
jezeli maja kolor jasnobrunatny to ok. natomiast jezeli sa bardzo jasne to mieszanka jest zbyt uboga, jezeli bardzo ciemne to mieszanka zbyt bogata, a jezeli jest na nich gruby osad to spala sie tez olej.
 
Jesli jednak jest tak jak w twoim przypadku to wina tkwi w :
 
- za zimna swieca
 
- olej dostaje sie do komory spalania (nie przydymia ?)
 
- nastepne bierz BRISKi
 
Zeby miec jakis obraz na nowych swiecach - rozgrzej fure - "przegon ja" na wysokich obrotach i wtedy sprawdz nalot na swiecach.
 
Stawiam jednak ze wina jest za zimna swieca.
 
 
pozdro | 	  
 
 
 
Coś dołożę rposto ze strony producenta taki mały elementarzhttp://www.ngkntk.pl/Ro_n...wyc.1354.0.html | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ahamay  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 23 razy Wiek: 39  Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 128 Skąd: Zabrze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-07-2007, 13:20   
                                 
               Bolid: sc 1.4 T-jet,STILO MW jtd                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a co do kabli to nie mam duzego doswiadczenia ja jezdze na sentechach bo mam gaz i czesciej zmieniam wiec szkoda kupowac cos drogiego ,nabylem kiedys kable ngk byly drogie i ...... g***o warte padly po ok 5 kkm  jezdzilem tez na janmorach ale na gaz sie nie nadawały były tez najgrzej wykonane .... zawsze mozesz jechac do fiata i kupic oryginały    a co do długosci kabla to kazdy kabel zapłonowy zaleznie od długosci ma inny opor pradowy wiec dlugosc kabla nie ma tu raczej nic do gadania      ja kiedys tak mialem ze jak kabelki zaczynały mowic papa a doszlem do tego poprzez swiece (były nowe) jedna była czarna po wymianie przewodow wszystko wrocilo do normy
 
a roznica powinna byc szczegolnie odczuwalna na niskich obrotach wtedy gdy liczy sie moment obrotowy
 
 
pozro | 
             
						
				_________________ 1.4 16v T-jet powered by AG
 
a na co dzień klekot JTD    | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez ahamay 25-07-2007, 13:28, w całości zmieniany 3 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kuciej  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 1 Skąd: Ostrołęka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-07-2007, 14:51   
                                 
               Bolid: Seicento 900                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a jaka masz pojemnosc Fiacika? Bo w seicento 900 symbol swiec NGK to BPR6ES | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KurczaK  		  
		 
         KurczaK ma... malutki ... zapierdalacz
  
  
                  Pomógł: 75 razy Wiek: 43  Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 2950 Skąd: Kalisz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-07-2007, 15:03   
                                 
               Bolid: Alfa Romeo Brera 210+                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kuciej, no to już wiem że wsadzili mi świece od "900"
 
 
Ja mam 1.1 MPI
 
 
Powiem Wam że dziś troszkępośmigałem i powiem jedno ... jest lepiej !
 
Nie szarpie przy ruszaniu , nie dławi się przy wbiciu "2" na niskich obrotach ... 
 
 
Najchętniej to bym zrypał kogoś w Fiacie .... ale wiem że to nic nie da   
 
 
dzięki za pomoc ... pojeżdżę jeszcze trochę , sprawdzę świece i napiszę co i jak wyszło    | 
             
						
				_________________ "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" 
 
Walter Rohl
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |