FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
świece wyciągnięte z silnika
Autor Wiadomość
KurczaK 
KurczaK ma... malutki
... zapierdalacz


Pomógł: 75 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 2950
Skąd: Kalisz
  Wysłany: 24-07-2007, 19:39   Świece wyciągnięte z silnika
   Bolid: Alfa Romeo Brera 210+


Witajcie :)

Dziś, po ponad 40 tyś km wymieniłem po raz pierwszy świece zapłonowe.
(oczywiście nie własnoręcznie , bo ja się na tym nie znam ;] - nie komentować bo warna dam ! :P )

Co ciekawe, to 3 świece mają ładny kolorek/ nalocik a jedna z nich ma takie wewnętrzne fuj ;/
Drugą ciekawostką jest fakt , że 3 świece to NGK ( for fiat ) BKR5EZ, a ta jedna , to NGK R BCPR5ES

czaicie !!!

DALI JEDNĄ ŚWIECĘ INNĄ !!!

oto fotka tych trzech ładnych


..a tu ta jedna co była bleee


Teraz prośba : co oznacza ten nalot i jakie moga być konsekwencje takowej , niewłaściwej świecy ???

Dzięki za wszelką pomoc.

Ps. Dodam , że auto odpalało normalnie... tyle że 145km ( licznikowe ) to była katorga dla słuchu i w ogóle więcej iść nie chciał ;/ . Spalanie na poziomie 6.3 Litra
_________________
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"
Walter Rohl

 
 
 
ahamay 
Nałogowiec


Pomógł: 23 razy
Wiek: 39
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 128
Skąd: Zabrze
Wysłany: 24-07-2007, 19:49   
   Bolid: sc 1.4 T-jet,STILO MW jtd


wogole dziwne ze nie bylo 4 takich samuch swiec ale po swiecy mozna sie dowiedziec w jakim stanie jest silnik im bardziej czarna zasmolona tzn ze do komory spalania dostaje sie olej .... wszystko jasne swiece powinny byc brazowawo zlotawe sygnalizuje to o najlepszym spalaniu mieszanki jesli swieca byla za zimna tak ta jedna wyglada to tylko szkoda paliwa silnik byl slabszy ... jak pojezzisz troche na nowych najlepiej wykrec wszystkie i sprawdz czy dalej jedna z nich jest taka czarna jak nie to tylko sie cieszyc.... a tak przy okazji wymieniles tez przewody zapłonowe ?
_________________
1.4 16v T-jet powered by AG
a na co dzień klekot JTD :)
 
 
 
KurczaK 
KurczaK ma... malutki
... zapierdalacz


Pomógł: 75 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 2950
Skąd: Kalisz
Wysłany: 24-07-2007, 19:57   
   Bolid: Alfa Romeo Brera 210+


ahamay, nie wymieniałem ... nie ma przerywań , odpala na zimnym i mokrym bez żadnego "ale"
Fakt , faktem mają już 3 latka i myślę nad ich wymianą, jednak jeszcze nie teraz.
Pytanie tylko jakie ?! bo badziewia nie chcę !

Dodam że ta czarna świeca była najdalej od cewki zapłonowej.
_________________
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"
Walter Rohl

 
 
 
ROBERT sc1100 
nówka sztuka ;)

Wiek: 49
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 2
Skąd: śląsk/ tychy
Wysłany: 24-07-2007, 20:08   
   Bolid: seicento 1100 (2003)


gdy na świecy jest biały nalotek to ok a czarny oznacza żę coś się dzieje nietak z śilniczkiem tz złe spalanie mieszanki a twój problem to złaświeca i dlatego ten jak ty to nazwałeś fuj na świecy niema się czym martwić
 
 
 
ADAMSKY 
Nocny zwiadowca
Nadworny Akustyk


Pomógł: 130 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 547
Skąd: Pleszew
Wysłany: 24-07-2007, 20:32   
   Bolid: SC 1.1 SPI


juz Ci "sasiad" odpowiadam :
jezeli maja kolor jasnobrunatny to ok. natomiast jezeli sa bardzo jasne to mieszanka jest zbyt uboga, jezeli bardzo ciemne to mieszanka zbyt bogata, a jezeli jest na nich gruby osad to spala sie tez olej.
Jesli jednak jest tak jak w twoim przypadku to wina tkwi w :
- za zimna swieca
- olej dostaje sie do komory spalania (nie przydymia ?)
- nastepne bierz BRISKi
Zeby miec jakis obraz na nowych swiecach - rozgrzej fure - "przegon ja" na wysokich obrotach i wtedy sprawdz nalot na swiecach.
Stawiam jednak ze wina jest za zimna swieca.

pozdro
 
 
 
KurczaK 
KurczaK ma... malutki
... zapierdalacz


Pomógł: 75 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 2950
Skąd: Kalisz
Wysłany: 24-07-2007, 20:39   
   Bolid: Alfa Romeo Brera 210+


ADAMSKY napisał/a:
(nie przydymia ?)

nie, nic nie dymi :)

Teraz wlazłem na stronę NGK i tak sobie czytam , że te BCPR5ES to w Sportasiach były montowane.

ADAMSKY napisał/a:
rozgrzej fure - "przegon ja" na wysokich obrotach i wtedy sprawdz nalot na swiecach.

wykonam , jak znikną pajęczyny z baku :))

Tak się zastanawiam czy teraz będzie jakaś różnica
_________________
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"
Walter Rohl

 
 
 
SZUBAR 
Bywalec


Pomógł: 22 razy
Wiek: 49
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 51
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 24-07-2007, 21:29   
   Bolid: SEICENTO 900 +LPG


Wymień przewód zapłonowy przy tym cylindrze bo ta świeca miała problem z iskrą i dlatego ją przydymiło.
 
 
olosc11mpi 
Nałogowiec

Pomógł: 20 razy
Wiek: 52
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 189
Skąd: Legionowo/W-wa
Wysłany: 25-07-2007, 08:41   
   Bolid: sc 1.1 MPI 2002


ADAMSKY napisał/a:
juz Ci "sasiad" odpowiadam :
jezeli maja kolor jasnobrunatny to ok. natomiast jezeli sa bardzo jasne to mieszanka jest zbyt uboga, jezeli bardzo ciemne to mieszanka zbyt bogata, a jezeli jest na nich gruby osad to spala sie tez olej.
Jesli jednak jest tak jak w twoim przypadku to wina tkwi w :
- za zimna swieca
- olej dostaje sie do komory spalania (nie przydymia ?)
- nastepne bierz BRISKi
Zeby miec jakis obraz na nowych swiecach - rozgrzej fure - "przegon ja" na wysokich obrotach i wtedy sprawdz nalot na swiecach.
Stawiam jednak ze wina jest za zimna swieca.

pozdro



Coś dołożę rposto ze strony producenta taki mały elementarzhttp://www.ngkntk.pl/Ro_n...wyc.1354.0.html
 
 
 
ahamay 
Nałogowiec


Pomógł: 23 razy
Wiek: 39
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 128
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-07-2007, 13:20   
   Bolid: sc 1.4 T-jet,STILO MW jtd


a co do kabli to nie mam duzego doswiadczenia ja jezdze na sentechach bo mam gaz i czesciej zmieniam wiec szkoda kupowac cos drogiego ,nabylem kiedys kable ngk byly drogie i ...... g***o warte padly po ok 5 kkm jezdzilem tez na janmorach ale na gaz sie nie nadawały były tez najgrzej wykonane .... zawsze mozesz jechac do fiata i kupic oryginały :P a co do długosci kabla to kazdy kabel zapłonowy zaleznie od długosci ma inny opor pradowy wiec dlugosc kabla nie ma tu raczej nic do gadania :mg: ja kiedys tak mialem ze jak kabelki zaczynały mowic papa a doszlem do tego poprzez swiece (były nowe) jedna była czarna po wymianie przewodow wszystko wrocilo do normy
a roznica powinna byc szczegolnie odczuwalna na niskich obrotach wtedy gdy liczy sie moment obrotowy

pozro
_________________
1.4 16v T-jet powered by AG
a na co dzień klekot JTD :)
Ostatnio zmieniony przez ahamay 25-07-2007, 13:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Kuciej 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 1
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 25-07-2007, 14:51   
   Bolid: Seicento 900


a jaka masz pojemnosc Fiacika? Bo w seicento 900 symbol swiec NGK to BPR6ES
 
 
KurczaK 
KurczaK ma... malutki
... zapierdalacz


Pomógł: 75 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 2950
Skąd: Kalisz
Wysłany: 25-07-2007, 15:03   
   Bolid: Alfa Romeo Brera 210+


Kuciej, no to już wiem że wsadzili mi świece od "900"

Ja mam 1.1 MPI

Powiem Wam że dziś troszkępośmigałem i powiem jedno ... jest lepiej !
Nie szarpie przy ruszaniu , nie dławi się przy wbiciu "2" na niskich obrotach ...

Najchętniej to bym zrypał kogoś w Fiacie .... ale wiem że to nic nie da ;]

dzięki za pomoc ... pojeżdżę jeszcze trochę , sprawdzę świece i napiszę co i jak wyszło ;]
_________________
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"
Walter Rohl

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum