świece wyciągnięte z silnika |
Autor |
Wiadomość |
KurczaK
KurczaK ma... malutki ... zapierdalacz
Pomógł: 75 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 2950 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 24-07-2007, 19:39 Świece wyciągnięte z silnika
Bolid: Alfa Romeo Brera 210+ |
|
|
Witajcie
Dziś, po ponad 40 tyś km wymieniłem po raz pierwszy świece zapłonowe.
(oczywiście nie własnoręcznie , bo ja się na tym nie znam - nie komentować bo warna dam ! )
Co ciekawe, to 3 świece mają ładny kolorek/ nalocik a jedna z nich ma takie wewnętrzne fuj
Drugą ciekawostką jest fakt , że 3 świece to NGK ( for fiat ) BKR5EZ, a ta jedna , to NGK R BCPR5ES
czaicie
DALI JEDNĄ ŚWIECĘ INNĄ
oto fotka tych trzech ładnych
..a tu ta jedna co była bleee
Teraz prośba : co oznacza ten nalot i jakie moga być konsekwencje takowej , niewłaściwej świecy
Dzięki za wszelką pomoc.
Ps. Dodam , że auto odpalało normalnie... tyle że 145km ( licznikowe ) to była katorga dla słuchu i w ogóle więcej iść nie chciał . Spalanie na poziomie 6.3 Litra |
_________________ "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"
Walter Rohl
|
|
|
|
|
ahamay
Nałogowiec
Pomógł: 23 razy Wiek: 39 Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 128 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 24-07-2007, 19:49
Bolid: sc 1.4 T-jet,STILO MW jtd |
|
|
wogole dziwne ze nie bylo 4 takich samuch swiec ale po swiecy mozna sie dowiedziec w jakim stanie jest silnik im bardziej czarna zasmolona tzn ze do komory spalania dostaje sie olej .... wszystko jasne swiece powinny byc brazowawo zlotawe sygnalizuje to o najlepszym spalaniu mieszanki jesli swieca byla za zimna tak ta jedna wyglada to tylko szkoda paliwa silnik byl slabszy ... jak pojezzisz troche na nowych najlepiej wykrec wszystkie i sprawdz czy dalej jedna z nich jest taka czarna jak nie to tylko sie cieszyc.... a tak przy okazji wymieniles tez przewody zapłonowe ? |
_________________ 1.4 16v T-jet powered by AG
a na co dzień klekot JTD |
|
|
|
|
KurczaK
KurczaK ma... malutki ... zapierdalacz
Pomógł: 75 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 2950 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 24-07-2007, 19:57
Bolid: Alfa Romeo Brera 210+ |
|
|
ahamay, nie wymieniałem ... nie ma przerywań , odpala na zimnym i mokrym bez żadnego "ale"
Fakt , faktem mają już 3 latka i myślę nad ich wymianą, jednak jeszcze nie teraz.
Pytanie tylko jakie ?! bo badziewia nie chcę !
Dodam że ta czarna świeca była najdalej od cewki zapłonowej. |
_________________ "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"
Walter Rohl
|
|
|
|
|
ROBERT sc1100
nówka sztuka ;)
Wiek: 49 Dołączył: 19 Maj 2006 Posty: 2 Skąd: śląsk/ tychy
|
Wysłany: 24-07-2007, 20:08
Bolid: seicento 1100 (2003) |
|
|
gdy na świecy jest biały nalotek to ok a czarny oznacza żę coś się dzieje nietak z śilniczkiem tz złe spalanie mieszanki a twój problem to złaświeca i dlatego ten jak ty to nazwałeś fuj na świecy niema się czym martwić |
|
|
|
|
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk
Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 24-07-2007, 20:32
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
juz Ci "sasiad" odpowiadam :
jezeli maja kolor jasnobrunatny to ok. natomiast jezeli sa bardzo jasne to mieszanka jest zbyt uboga, jezeli bardzo ciemne to mieszanka zbyt bogata, a jezeli jest na nich gruby osad to spala sie tez olej.
Jesli jednak jest tak jak w twoim przypadku to wina tkwi w :
- za zimna swieca
- olej dostaje sie do komory spalania (nie przydymia ?)
- nastepne bierz BRISKi
Zeby miec jakis obraz na nowych swiecach - rozgrzej fure - "przegon ja" na wysokich obrotach i wtedy sprawdz nalot na swiecach.
Stawiam jednak ze wina jest za zimna swieca.
pozdro |
|
|
|
|
KurczaK
KurczaK ma... malutki ... zapierdalacz
Pomógł: 75 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 2950 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 24-07-2007, 20:39
Bolid: Alfa Romeo Brera 210+ |
|
|
ADAMSKY napisał/a: | (nie przydymia ?) |
nie, nic nie dymi
Teraz wlazłem na stronę NGK i tak sobie czytam , że te BCPR5ES to w Sportasiach były montowane.
ADAMSKY napisał/a: | rozgrzej fure - "przegon ja" na wysokich obrotach i wtedy sprawdz nalot na swiecach. |
wykonam , jak znikną pajęczyny z baku
Tak się zastanawiam czy teraz będzie jakaś różnica |
_________________ "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"
Walter Rohl
|
|
|
|
|
SZUBAR
Bywalec
Pomógł: 22 razy Wiek: 49 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 51 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 24-07-2007, 21:29
Bolid: SEICENTO 900 +LPG |
|
|
Wymień przewód zapłonowy przy tym cylindrze bo ta świeca miała problem z iskrą i dlatego ją przydymiło. |
|
|
|
|
olosc11mpi
Nałogowiec
Pomógł: 20 razy Wiek: 52 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 189 Skąd: Legionowo/W-wa
|
Wysłany: 25-07-2007, 08:41
Bolid: sc 1.1 MPI 2002 |
|
|
ADAMSKY napisał/a: | juz Ci "sasiad" odpowiadam :
jezeli maja kolor jasnobrunatny to ok. natomiast jezeli sa bardzo jasne to mieszanka jest zbyt uboga, jezeli bardzo ciemne to mieszanka zbyt bogata, a jezeli jest na nich gruby osad to spala sie tez olej.
Jesli jednak jest tak jak w twoim przypadku to wina tkwi w :
- za zimna swieca
- olej dostaje sie do komory spalania (nie przydymia ?)
- nastepne bierz BRISKi
Zeby miec jakis obraz na nowych swiecach - rozgrzej fure - "przegon ja" na wysokich obrotach i wtedy sprawdz nalot na swiecach.
Stawiam jednak ze wina jest za zimna swieca.
pozdro |
Coś dołożę rposto ze strony producenta taki mały elementarzhttp://www.ngkntk.pl/Ro_n...wyc.1354.0.html |
|
|
|
|
ahamay
Nałogowiec
Pomógł: 23 razy Wiek: 39 Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 128 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 25-07-2007, 13:20
Bolid: sc 1.4 T-jet,STILO MW jtd |
|
|
a co do kabli to nie mam duzego doswiadczenia ja jezdze na sentechach bo mam gaz i czesciej zmieniam wiec szkoda kupowac cos drogiego ,nabylem kiedys kable ngk byly drogie i ...... g***o warte padly po ok 5 kkm jezdzilem tez na janmorach ale na gaz sie nie nadawały były tez najgrzej wykonane .... zawsze mozesz jechac do fiata i kupic oryginały a co do długosci kabla to kazdy kabel zapłonowy zaleznie od długosci ma inny opor pradowy wiec dlugosc kabla nie ma tu raczej nic do gadania ja kiedys tak mialem ze jak kabelki zaczynały mowic papa a doszlem do tego poprzez swiece (były nowe) jedna była czarna po wymianie przewodow wszystko wrocilo do normy
a roznica powinna byc szczegolnie odczuwalna na niskich obrotach wtedy gdy liczy sie moment obrotowy
pozro |
_________________ 1.4 16v T-jet powered by AG
a na co dzień klekot JTD |
Ostatnio zmieniony przez ahamay 25-07-2007, 13:28, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Kuciej
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 1 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 25-07-2007, 14:51
Bolid: Seicento 900 |
|
|
a jaka masz pojemnosc Fiacika? Bo w seicento 900 symbol swiec NGK to BPR6ES |
|
|
|
|
KurczaK
KurczaK ma... malutki ... zapierdalacz
Pomógł: 75 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 2950 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 25-07-2007, 15:03
Bolid: Alfa Romeo Brera 210+ |
|
|
Kuciej, no to już wiem że wsadzili mi świece od "900"
Ja mam 1.1 MPI
Powiem Wam że dziś troszkępośmigałem i powiem jedno ... jest lepiej !
Nie szarpie przy ruszaniu , nie dławi się przy wbiciu "2" na niskich obrotach ...
Najchętniej to bym zrypał kogoś w Fiacie .... ale wiem że to nic nie da
dzięki za pomoc ... pojeżdżę jeszcze trochę , sprawdzę świece i napiszę co i jak wyszło |
_________________ "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"
Walter Rohl
|
|
|
|
|
|