Problem podczas montażu hamulców wentylowanych |
Autor |
Wiadomość |
Mikey
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 31-03-2016, 08:54 Problem podczas montażu hamulców wentylowanych
Bolid: CC 899, SC 899 |
|
|
Witam serdecznie, problem dotyczy cc 900, zakupiłem zaciski klocki i tarcze aby wymienić przód na wentylowane. Zgodnie z opisem kupiłem zaciski z palio 240mm + kolcki palio i tarcze z pandy 4x4. Dzisiaj chciałem to złożyć do kupy i niestety jedno z drugim nie pasuje. Sama tarcza pasuje bez problemu, sam zacisk pasuje bez problemu ale zacisk z tarczą się nie mieszczą. Gdy założę tarczę brakuje miejsca między uszami mocującymi zacisk a samą tarczą i nie moge włożyć zacisku. Wygląda to tak jakby brakowało dystansu pomiędzy piastą a tarczą o grubości około 3mm. Tarcze na pewno są z pandy a zaciski z palio ale nie dam sobie głowy uciąć ze z wersji 240 (tak twierdzi sprzedawca) ale wydają mi się troche duże bo felga 14 nie ma za dużo miejsca. Co zrobić z tym fantem? tarcze moge wymienić na inne ale jakie? Zacisków i klocków wymienić nie moge musze kupić drugie... Wysyłam zdjęcia
 |
_________________ CC 899 + LPG A/C oraz SC 899
 |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31-03-2016, 15:47
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Mikey, kolega właśnie przerabia temat i to samo ,niby dystans pod tarcze 5mm podejdzie i będzie git Ja u siebie mam zacisk od Uno Turbo i nie wszystkie tarcze pasują ! Owszem Panda 4x4 ale tylko jeden model tarcz pasuje pod taki mod W razie co to pisz, też z 3miasta jestem, więc można pomóc
Te tarcze pasują ale wymiarów Ci nie podam po prostu nie pamiętam
 |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
Mikey
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 31-03-2016, 18:49
Bolid: CC 899, SC 899 |
|
|
Dzięki za odpowiedz, wolałbym nie wkładać żadnych dystansów pod tarczę bo zniknie mi kołnierz centrujący felgę a tego bym nie chciał Wydaje mi się ze mam zaciski z wersji 257, musze pomierzyć ale nie wiem jak je rozróżnić.
Mała aktualizacja, pomierzyłem zacisk i jest to ewidentnie wersja na 257. Grubość jarzma w miejscu gdzie jest przykrecone do zwrotnica ma 15mm a nie 11 jak 240. Tłoczek jest 52mm. Moge to stoczyć o 4mm i zacisk będzie pasował ale wydaje mi się ze to bez sensu bo mimo ze tarcza będzie 240 to i tak ze wzgledu na zacisk nie założe felgi 13. Jaką tarcze zakładać jesli zdecydowałbym się na 257? od palio? |
_________________ CC 899 + LPG A/C oraz SC 899
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-04-2016, 09:51
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
A z ciekawości po co do 900 takie tarcze? 10pkt do lansu |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Mikey
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 01-04-2016, 15:15
Bolid: CC 899, SC 899 |
|
|
Po to że w zeszłym roku, jeżdżac załadowanym cc po górach słowackich i hamulce prawie klękły a hamowanie biegami nie zdaje egzaminu przy takich nachyleniach i takiej pojemności. W tym roku jade do Włoch dla tego na przód idą wentyle a na tyl tarcze bo nie mam zamiaru zostać bez hamulcow w połowie górki. Problem został rozwiązany, zamówiłem zaciski od 240, mam nadzieje ze tym razem przyjdą dobre. Zaciski od 257 idą na sprzedaż gdyby ktoś chciał. Temat do zamkniecia |
_________________ CC 899 + LPG A/C oraz SC 899
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 01-04-2016, 16:32
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Sam jestem na etapie przeróbki układu hamulcowego na wentyle 257 z przodu i tarcze z tyłu i z tego co się dowiedziałem to w takiej sytuacji możesz przełożyć same jarzma z zacisków 240 do zacisków 257 i wtedy powinno wszystko wejść, a zaletą takiego rozwiązania będzie możliwość zamontowania klocków z 257 czyli większych niż te z 240. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-04-2016, 22:28
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
A średnica tloczka ? Uważasz że będzie lepsza skuteczność na małym tłoczku i dużym klocku? |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Mikey
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 01-04-2016, 23:19
Bolid: CC 899, SC 899 |
|
|
tylko czy po zamontowaniu jarzma z 257 do 240 wejdą dalej felgi 13? jeśli tak to dla mnie lepiej bo mam duże klocki i nie musiałbym ich zmieniać |
_________________ CC 899 + LPG A/C oraz SC 899
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 02-04-2016, 01:49
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
No właśnie o to chodzi, że można z tych dwóch zestawów zacisków złożyć najmocniejszy możliwy hamulec pod felgi 13stki. Czyli tarcza wentylowana 240 + zacisk z 257 z tłoczkiem 52mm + jarzmo z 240 + klocki z 257. Tylko klocki trzeba przeszlifować w którymś miejscu żeby weszły pod jarzmo z 240, ale podobno to żaden problem i jak się przyłoży klocek to widać gdzie trzeba trochę zjechać go szlifierką.
X-raT napisał/a: | A średnica tloczka ? Uważasz że będzie lepsza skuteczność na małym tłoczku i dużym klocku? |
Nie zrozumiałeś. Samo jarzmo bierzemy z 240 a zacisk (tłoczek 52mm) zostaje z 257, więc będzie i duży tłoczek i duży klocek. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-04-2016, 08:16
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Ok. Brzmi orientalnie ale jak sprawdza się to może być |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Mikey
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 02-04-2016, 10:49
Bolid: CC 899, SC 899 |
|
|
tylko jak dasz zacisk z 257 to i tak nie bedzie pasował bo uszy przykrecane do piasty są za frube o 4mm wiec trzeba toczyć. Jarzmo w tym przypadku nic nie zmienia bo ono pasuje w obydwu przypadkach i jest downolnosć. Jedyna opcja prosto p&p to albo zacisk 240 z jarzmem 240 albo zacisk 240 z jarzmem 257. Ja nie chce toczyć a nie chce też kupować nowych klocków bo mam nowe na 257 wiec zrobie trik zacisk z jarzmem 240 + klocki 257 |
_________________ CC 899 + LPG A/C oraz SC 899
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 02-04-2016, 15:44
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Być może zabawa we włożenie zacisków 257 pod felgę 13stkę wymaga dodatkowo toczenia, nie wiem, opierałem się na informacjach z autokącika m.in. w tym temacie:
https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/361273-zaciski-palio-240-vs-257/?hl=257
Na razie będę montował całe tarcze z zaciskami 257 pod felgę 14stkę, ale później prawdopodobnie będę musiał przejść na felgi 13stki i sam planowałem zrobić takiego mixa o którym wcześniej wspomniałem. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-04-2016, 18:13
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Autokącik - encyklopedia wszystkie o wszystkim czyli o niczym
A z inne beczki, pod 257mm wejdzie wyłącznie 14" lub więcej.
Jak ktoś lubi felgi niszczyć u 'józia tokarza', z racji ładowania zbędnych części w auto, to już temat na inne zgrupowanie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Fast1028
Nałogowiec

Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 10-04-2016, 21:04
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
X-raT napisał/a: |
A z inne beczki, pod 257mm wejdzie wyłącznie 14" lub więcej.
|
I nie ma wyjątków
Bo takie info mam jednego forumowicza |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-04-2016, 21:16
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
To próbuj.
Słyszałem taki pogląd, że jakaś fela ma taki kształt wewnątrz ze 257 wchodzi ale nawet nie kojarzę marki. A swoją drogą hamulce muszą mieć powietrze wokół siebie a nie ścianę z felgi. Koło będzie dosłownie podgrzewane od zacisku jak tam będzie szczelina na kartkę papieru. Bez sensu.
Ja miałem abarthy na 257 i fele były nie raz gorące. 13bym się nie odważył założyć na takie zaciski. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|