FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem podczas montażu hamulców wentylowanych
Autor Wiadomość
Mikey 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: 3miasto
Wysłany: 31-03-2016, 08:54   Problem podczas montażu hamulców wentylowanych
   Bolid: CC 899, SC 899


Witam serdecznie, problem dotyczy cc 900, zakupiłem zaciski klocki i tarcze aby wymienić przód na wentylowane. Zgodnie z opisem kupiłem zaciski z palio 240mm + kolcki palio i tarcze z pandy 4x4. Dzisiaj chciałem to złożyć do kupy i niestety jedno z drugim nie pasuje. Sama tarcza pasuje bez problemu, sam zacisk pasuje bez problemu ale zacisk z tarczą się nie mieszczą. Gdy założę tarczę brakuje miejsca między uszami mocującymi zacisk a samą tarczą i nie moge włożyć zacisku. Wygląda to tak jakby brakowało dystansu pomiędzy piastą a tarczą o grubości około 3mm. Tarcze na pewno są z pandy a zaciski z palio ale nie dam sobie głowy uciąć ze z wersji 240 (tak twierdzi sprzedawca) ale wydają mi się troche duże bo felga 14 nie ma za dużo miejsca. Co zrobić z tym fantem? tarcze moge wymienić na inne ale jakie? Zacisków i klocków wymienić nie moge musze kupić drugie... Wysyłam zdjęcia


_________________
CC 899 + LPG A/C oraz SC 899
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-03-2016, 15:47   
   Bolid: Seicento 1242


Mikey, kolega właśnie przerabia temat i to samo ,niby dystans pod tarcze 5mm podejdzie i będzie git :)) Ja u siebie mam zacisk od Uno Turbo i nie wszystkie tarcze pasują ! Owszem Panda 4x4 ale tylko jeden model tarcz pasuje pod taki mod :)) W razie co to pisz, też z 3miasta jestem, więc można pomóc :))

Te tarcze pasują ale wymiarów Ci nie podam po prostu nie pamiętam :P



_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
Mikey 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: 3miasto
Wysłany: 31-03-2016, 18:49   
   Bolid: CC 899, SC 899


Dzięki za odpowiedz, wolałbym nie wkładać żadnych dystansów pod tarczę bo zniknie mi kołnierz centrujący felgę a tego bym nie chciał :) Wydaje mi się ze mam zaciski z wersji 257, musze pomierzyć ale nie wiem jak je rozróżnić.

Mała aktualizacja, pomierzyłem zacisk i jest to ewidentnie wersja na 257. Grubość jarzma w miejscu gdzie jest przykrecone do zwrotnica ma 15mm a nie 11 jak 240. Tłoczek jest 52mm. Moge to stoczyć o 4mm i zacisk będzie pasował ale wydaje mi się ze to bez sensu bo mimo ze tarcza będzie 240 to i tak ze wzgledu na zacisk nie założe felgi 13. Jaką tarcze zakładać jesli zdecydowałbym się na 257? od palio?
_________________
CC 899 + LPG A/C oraz SC 899
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-04-2016, 09:51   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


A z ciekawości po co do 900 takie tarcze? 10pkt do lansu :)
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Mikey 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: 3miasto
Wysłany: 01-04-2016, 15:15   
   Bolid: CC 899, SC 899


Po to że w zeszłym roku, jeżdżac załadowanym cc po górach słowackich i hamulce prawie klękły a hamowanie biegami nie zdaje egzaminu przy takich nachyleniach i takiej pojemności. W tym roku jade do Włoch dla tego na przód idą wentyle a na tyl tarcze bo nie mam zamiaru zostać bez hamulcow w połowie górki. Problem został rozwiązany, zamówiłem zaciski od 240, mam nadzieje ze tym razem przyjdą dobre. Zaciski od 257 idą na sprzedaż gdyby ktoś chciał. Temat do zamkniecia
_________________
CC 899 + LPG A/C oraz SC 899
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 01-04-2016, 16:32   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Sam jestem na etapie przeróbki układu hamulcowego na wentyle 257 z przodu i tarcze z tyłu i z tego co się dowiedziałem to w takiej sytuacji możesz przełożyć same jarzma z zacisków 240 do zacisków 257 i wtedy powinno wszystko wejść, a zaletą takiego rozwiązania będzie możliwość zamontowania klocków z 257 czyli większych niż te z 240.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-04-2016, 22:28   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


A średnica tloczka ? Uważasz że będzie lepsza skuteczność na małym tłoczku i dużym klocku?
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Mikey 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: 3miasto
Wysłany: 01-04-2016, 23:19   
   Bolid: CC 899, SC 899


tylko czy po zamontowaniu jarzma z 257 do 240 wejdą dalej felgi 13? jeśli tak to dla mnie lepiej bo mam duże klocki i nie musiałbym ich zmieniać
_________________
CC 899 + LPG A/C oraz SC 899
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-04-2016, 01:49   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


No właśnie o to chodzi, że można z tych dwóch zestawów zacisków złożyć najmocniejszy możliwy hamulec pod felgi 13stki. Czyli tarcza wentylowana 240 + zacisk z 257 z tłoczkiem 52mm + jarzmo z 240 + klocki z 257. Tylko klocki trzeba przeszlifować w którymś miejscu żeby weszły pod jarzmo z 240, ale podobno to żaden problem i jak się przyłoży klocek to widać gdzie trzeba trochę zjechać go szlifierką.

X-raT napisał/a:
A średnica tloczka ? Uważasz że będzie lepsza skuteczność na małym tłoczku i dużym klocku?

Nie zrozumiałeś. Samo jarzmo bierzemy z 240 a zacisk (tłoczek 52mm) zostaje z 257, więc będzie i duży tłoczek i duży klocek.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-04-2016, 08:16   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Ok. Brzmi orientalnie ale jak sprawdza się to może być :)
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Mikey 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: 3miasto
Wysłany: 02-04-2016, 10:49   
   Bolid: CC 899, SC 899


tylko jak dasz zacisk z 257 to i tak nie bedzie pasował bo uszy przykrecane do piasty są za frube o 4mm wiec trzeba toczyć. Jarzmo w tym przypadku nic nie zmienia bo ono pasuje w obydwu przypadkach i jest downolnosć. Jedyna opcja prosto p&p to albo zacisk 240 z jarzmem 240 albo zacisk 240 z jarzmem 257. Ja nie chce toczyć a nie chce też kupować nowych klocków bo mam nowe na 257 wiec zrobie trik zacisk z jarzmem 240 + klocki 257
_________________
CC 899 + LPG A/C oraz SC 899
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-04-2016, 15:44   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Być może zabawa we włożenie zacisków 257 pod felgę 13stkę wymaga dodatkowo toczenia, nie wiem, opierałem się na informacjach z autokącika m.in. w tym temacie:
https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/361273-zaciski-palio-240-vs-257/?hl=257

Na razie będę montował całe tarcze z zaciskami 257 pod felgę 14stkę, ale później prawdopodobnie będę musiał przejść na felgi 13stki i sam planowałem zrobić takiego mixa o którym wcześniej wspomniałem.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-04-2016, 18:13   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Autokącik - encyklopedia wszystkie o wszystkim czyli o niczym :-?

A z inne beczki, pod 257mm wejdzie wyłącznie 14" lub więcej.
Jak ktoś lubi felgi niszczyć u 'józia tokarza', z racji ładowania zbędnych części w auto, to już temat na inne zgrupowanie.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10-04-2016, 21:04   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


X-raT napisał/a:


A z inne beczki, pod 257mm wejdzie wyłącznie 14" lub więcej.


I nie ma wyjątków ???
Bo takie info mam jednego forumowicza ;)
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-04-2016, 21:16   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


To próbuj.
Słyszałem taki pogląd, że jakaś fela ma taki kształt wewnątrz ze 257 wchodzi ale nawet nie kojarzę marki. A swoją drogą hamulce muszą mieć powietrze wokół siebie a nie ścianę z felgi. Koło będzie dosłownie podgrzewane od zacisku jak tam będzie szczelina na kartkę papieru. Bez sensu.
Ja miałem abarthy na 257 i fele były nie raz gorące. 13bym się nie odważył założyć na takie zaciski.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum