FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Korektor siły hamowania
Autor Wiadomość
grv 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 9
Skąd: Czeladź
Wysłany: 15-04-2016, 10:16   Korektor siły hamowania
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Witam.
Być może już był podobny temat, ale niestety nie udało mi się go znaleźć.
Na przeglądzie wyszło, że kiepsko mi hamuje tył. Wymieniłem szczęki, cylinderki, nowy płyn hamulcowy i nadal słabo...
Facet ze stacji diagnostycznej powiedział, że prawdopodobnie będzie problem z korektorem siły hamowania. Powiedział też, że zanim kupię nowe korektory, to żebym najpierw wykręcił jakąś sprężynkę z korektora i wtedy przekonam się czy to rzeczywiście korektor.
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia o co chodzi.
Wiem gdzie znajdują się korektory hamowania (obok pompy), ale nie wiem jak się do tego zabrać, żeby wyciągnąć te sprężynki.
Pomożecie?
 
 
Sieman 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 15-04-2016, 14:45   
   Bolid: Seicento 900 SX


Przecież korektor ma redukować ciśnienie więc jego mechaniczne uszkodzenie powinno raczej skutkować zbyt silnym hamowaniem tyłu (o ile reszta układu jest sprawna).
Trochę już na ten temat było np. tutaj:
http://www.seicento.pl/vi...light=korektory
 
 
RYBOSTWOR 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 15-04-2016, 15:22   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 2000r


Z tego co wiem, to korektor był montowany tylko w vanie. W zwykłym sejku montowane są ograniczniki siły hamowania i są zamontowane pod maską z przodu obok pompy hamulcowej.
_________________
Nic na siłę, tylko młotkiem...
 
 
grv 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 9
Skąd: Czeladź
Wysłany: 15-04-2016, 16:17   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Dzięki. Poczytam.
 
 
bogdan201 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 3
Skąd: Gostynin
Wysłany: 15-04-2016, 19:55   
   Bolid: Seicento Sporting


:grin: Miałem podobny przypadek. Przód hamował super, tył zero. Korektory w Seicento są dobrze zabezpieczone przed korozją, choć też na nie stawiałem. Ostrym nożem podwadziłem plastikowe kapsle, otworzyłem je. W środku zero korozji, oryginalny smar. Kolega naciskał pedał hamulca a ja obserwowałem zachowanie korektorów. W środku przy mocnym naciśnięciu pedału hamulca wypychane są takie małe tłoczki. W moim przypadku obydwa korektory sprawne, płynnie reagowały przesunięciem tłoczków adekwatnie do nacisku na hamulec.
Przyczyną braku hamulców z tyłu były zablokowane tylne tłoczki. Tak się zastały, że ciśnienie z pompy hamulcowej ograniczone przez korektory do około 20 BAR nie dawało rady ich wypchnąć.
Po zdemontowaniu szczęk wystarczy za pomocą np. długiej łyżki do opon lub brechy wcisnąć obydwa tłoczki do środka, trzeba pokombinować wykorzystując dźwignię, zapierając łyżkę o wystający metalowy kołek z tarczy kotwicznej. Po takim zabiegu tłoczki ruszyły. Pod gumki osłonowe wstrzyknąłem odrobinę płynu hamulcowego, tłoczki rozruszałem w jedną i drugą stronę, tak aby leciutko się poruszały. Zabieg w 100% przywrócił mi tylne hamulce. Teraz na gruntowej drodze Seicento zostawia cztery kreski po mocnym depnięciu w pedał :grin:
 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-04-2016, 23:15   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


Tłoczki można rozruszać nawet ręką. Z drugiej strony nowe cylinderki kosztują grosze :cool:
_________________

 
 
bogdan201 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 3
Skąd: Gostynin
Wysłany: 16-04-2016, 00:25   
   Bolid: Seicento Sporting


Niestety o ruszeniu tłoczków ręką nie było mowy, skoro nawet 20 BAR ich nie ruszało. Ale jak już ruszyły poszło gładko. Mam oryginalne sprawne tłoczki, uniknąłem odkręcania przewodów hamulcowych. Wymieniłem płyn hamulcowy, wymieniłem szczęki na Magneti Marelli. Satysfakcja z własnej pracy bezcenna.
Przy okazji prac pomalowałem 2 warstwami Hammerite tarcze kotwiczne, teraz mam sprawne hamulce i zero rdzy w tylnym zawieszeniu.
 
 
grv 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 9
Skąd: Czeladź
Wysłany: 16-04-2016, 08:09   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Dzięki chłopaki, ale pisałem, że wymieniłem cylinderki, więc ruszają się swobodnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum