Najlepszy olej półsyntetyczny. |
Autor |
Wiadomość |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
pemeczk
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 27 Skąd: Bolszewo
|
Wysłany: 15-04-2016, 22:48
Bolid: Seicento FUN |
|
|
Lejąc tego Lotosa tak też właśnie myślałem że troche lepszy a jednak zmiana nie bedzie drastyczna.
Pewnie następna wymiana oleju wypadnie mi jakoś w czerwcu, to zrobie jak mówisz (sam jestem ciekawy efektu jaki da wlanie płukanki) i zaleje Specolem. Dam znać na forum czy z silnika zrobiło się sitko do konewki
A skoro jesteśmy już przy tym co wlewamy do silnika, to może ktoś coś opowie na temat tego Archoil'a zmniejszającego tarcie, jest potwierdzona fantastyczność tegoż wynalazku? Na co tak na prawde wpływa? Bo ja szczerze mówiąc jestem sceptycznie nastawiony wszelkim dodatkom do oleju (zraziłem się dawno temu jak pierwszy raz na półce zobaczyłem motodoktora i jego cudowne właściwości) |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-04-2016, 01:00
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Nie ma nicc wspólnego z motodoktorami, itd. Lałem i leję to do wszyskiego- mocne sc, fn2 type r-nie wpływa na zmianę lepkości oleju-silnik pracuje lekko ciszej a temp. pracy zakładając prawie te same warunki i ten sam olej w type r jadą A2 do Poznania na tempomacie spadła ze 111 jakie miałem przy 150km/h do 107stopni-warunki-temp. paliwo, trasa, obciążenie to samo. W sc na jałowym i zimą przy rozruchu jest ciszej-jeden z niewielu dodatków, który działa-Kolega Rotax pewnie i chemicznie Ci przedstawi dlaczego. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2016, 12:44
|
|
|
pemeczk napisał/a: | A skoro jesteśmy już przy tym co wlewamy do silnika, to może ktoś coś opowie na temat tego Archoil'a zmniejszającego tarcie, jest potwierdzona fantastyczność tegoż wynalazku? |
proszę:
 |
|
|
|
 |
pemeczk
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 27 Skąd: Bolszewo
|
Wysłany: 16-04-2016, 13:41
Bolid: Seicento FUN |
|
|
rotax24, Czyli jeśli dobrze to analizuje... (z tribologii miałem niestety zajęcia tylko na jednym semestrze) to bardzo mocno obniżyło zawartość żelaza - czyli spadło zużywanie się cylindrów, miedz z panewek, molibden z pierścieni. Robi wrażenie ale dlaczego wzrosła zawartość Boru i Potasu? To z płynu chłodniczego? |
_________________  |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2016, 14:19
|
|
|
pemeczk napisał/a: | rotax24, Czyli jeśli dobrze to analizuje... (z tribologii miałem niestety zajęcia tylko na jednym semestrze) to bardzo mocno obniżyło zawartość żelaza - czyli spadło zużywanie się cylindrów, miedz z panewek, molibden z pierścieni. Robi wrażenie ale dlaczego wzrosła zawartość Boru i Potasu? To z płynu chłodniczego? |
Wzrosła ponieważ AR 9100 to stężony nanoboran-potasu którego nośnikiem jest olej na bazie PAO z estrem lanoliny - efekt to obniżenie tarcia ponieważ bor w połączeniu z estrami tworzy stałą powłokę (brak tarcia granicznego) a co również istotne podnosi właściwości myjące poprzez wzrost TBN oleju.
Poniżej masz 35ml AR 9100 rozpuszczone w czystym oleju bazowym bez pakietu ZDDP:
ps.molibden w poprzedniej analizie to dodatek z pakietu "infineum" firmy Lubrizol - dla obniżenia popiołów siarczanowych w celu skompensowania zmniejszonej dawki cynku i fosforu wprowadza się molibden i bor.
AR9100 czystej postaci ma TBN 100 idealnie się sprawdza przy długich popychaczach (OHV) w połączeniu z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego - sprawdzone empirycznie w 899 (Shell Ultra 0w40 + AR 9100 w proporcji 1:28) - nawet odpalenie w -20°C nie powoduje klepania |
|
|
|
 |
pemeczk
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 27 Skąd: Bolszewo
|
Wysłany: 16-04-2016, 16:11
Bolid: Seicento FUN |
|
|
rotax24, Dzięki serdeczne za wyczerpującą odpowiedź, mam nadzieje że pomoże to nie tylko mi ale innym ludziom Zostało mi jeszcze z 5tys do wymiany oleju to zrobie jak piszesz. Zobaczymy |
_________________  |
|
|
|
 |
fajgi
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 2 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 19-04-2016, 13:10
Bolid: Seicento 900 Sx |
|
|
w zwiazku z tym,że temat ma już parę stron zapytam, bo dużo czasu zajęło by mi szukanie.
Panowie, kupiłem właśnie żonie sejka i poprzedni właściciel poimformował mnie, że auto zalane jest olejem mineralnym ( są ludzie co....), silnik chodził ładnie, oleju nie bierze, jest szczelny nic nie cieknie i na liczniku oryginalne 80 tyś (auto żony na zakupy )
Niestety na zimnym silniku przez 5-6 sek słychać zawory ( przez ten super mineralny olej )..potem jest cisza ale zanim olej dotrze do góry chwila mija....
Czy mogę zmienić nieszczęsne 15w40 na półsyntetyk ? Nie zaszkodzę silnikowi ? wolałbym żeby chodził u mnie na ludzkim oleju a nie na kiślu... |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-04-2016, 15:50
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
8 stron, gdzie Kolega min. Rotax24 chyba wyczerpał temat wątpliwości-podawał różne specyfikacje postępowania, obalał mity i podawał rozwiązania jak na dłoni....
Ja bym go zagrzał dolał na 10-15min płukanki-LM, Millers,Archoil, zlał ten syf i wlał 10w40 semi, a przy tym przebiegu, jeżeli realny silnik suchy i nie łyka 15w40 nawet 5w40 syntetic, czy HC syntetic-w tej lepkości, chociaż ceny syntetyków 5w40 są też tańsze od syntetyków(w Polsce nazywanych) np. schell, czy olej do którego sam się przekonałem chociaż było ciężko-Polski Specol-5w40 na bazach PAO/Estry-zalany nim van firmowy z silnikiem o nieznanym przebiegu-bo wymieniany i dłubnięty przeze mnie 1.2.60km z punto II-jak go kupiłem też była w nim smoła nie olej-wypłukałem, zmieniłem na 5w40 najpierw HX8, teraz specol i lata po Polsce-oleju na upartego można nie dolewać miedzy wymianami-na 12-13tys spali z 0,5-0,7l-tylko gość go nie oszczędza...i nie cieknie-uszczelka pod pokrywę i spiłowane nóżki, albo w w 900 uszczelka nie najtańsza za 9zł tylko z 20 + silikon i masz spokój, a nie wielkie halo wada silnika wycieki oleju:-).
W 899 są faktycznie simmeringi wału dosyć wrażliwe-ale z moich wieloletnich obserwacji-w cc-nie były odporne na oleje na bazach PAO-przykład sprzed 12lat-mobil 5w50-teraz to HC.
Drugi-tanie lub stare uszczelniacze+ mineralny olej+ zima+ stan max na zimno+ zasyfiona odma-wtedy padają.
1.1 jest od tego wolny, 1.0. w uno tak samo miały. |
|
|
|
 |
pemeczk
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 27 Skąd: Bolszewo
|
Wysłany: 19-04-2016, 22:37
Bolid: Seicento FUN |
|
|
fajgi, Dosłownie kilka postów wstecz masz dokładnie tak samo jak ja. Mineralny zamieniłem na półsyntetyk lotosa, a teraz przy wymianie zrobie jak radzi Rotax - czyli zaleje go Specolem. |
_________________  |
|
|
|
 |
fajgi
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 2 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 20-04-2016, 14:11
Bolid: Seicento 900 Sx |
|
|
Płukanka millers zamówiona, olej jeszcze do wyboru ale na pewno minimum 10w40...dzięx za podpowiedz...w sobote działam |
|
|
|
 |
fiordek
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 2 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 07-11-2018, 19:09
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Witam
Mam pytanie dotyczące dodatków Archoil do Seicento 900, 2000 r., 153 tys km przebiegu i stosowany olej Valvoline MaxLife 5W40.
Mam pytanko: czy dodawać dodatki Archoil 9100 lub 9200 ? Jeśli tak, to do którego stosować dodatek? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-11-2018, 01:05
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Nie zaszkodzi, a ten dodatek stosowałem w scs 9100/9200/9400.
Do tego silniczka seryjnego dał bym 9100-zredukuje tarcie, ciut wyciszy hydraulikę,podwyższy TBN dość wysokiego maxlife, ciut zredukuje temp. oleju. 9200v2 ja bym określił jako dodatek do ostrej jazdy tuningowanym silnikiem-sporo ciszej na nim mój chodził,dwusiarczek wolframu w nim zawarty jest bardzo mocnym modyfikatorem tarcia-co u mnie było słychać po dodaniu(mam wałek 283 catcamsa),temp. oleju śrenio 5-7stopni w dół na wskaźniku-dodatek strikte do sportu,na wysokie naciski i temp., nie podwyższa TBN i jest drogi ale warto. 9400-nie do końca wiem na czym jest,ale teraz jesienią zalany też ładnie wyciszył górę silnika-jego największe zalety to zmiejszenie tarcia najbardziej w przedziale 60-80stopni na oleju-a zimą 900 więcej często nie osiągnie:-) Do golfa R po małym wirusie dolałem 9100 radą Rotaxa24-i tu temp. spała średnio na tempomacie w ok. 20stopniach o ok. 4-5 stopni w tych samych warunkach.160km/h-autostrada Pit stop olej-0w40 Amsoil dolane 200ml AR9100 i dalej 100km A1 w nocy-na 160km/h i nad morze-temp. oleju na kompie ze 113-114-109-110. |
|
|
|
 |
fiordek
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 2 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 08-11-2018, 10:13
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Paweł1984 dzięki za pomoc w rozwiązaniu tego problemu |
|
|
|
 |
sauber59
Bywalec

Dołączył: 24 Wrz 2017 Posty: 56 Skąd: Nowy Wiśnicz
|
Wysłany: 08-11-2018, 13:30
Bolid: 1,1 SPI |
|
|
Kiedyś dolewałem Archoil w TDI ale różnica wydawała sie mi placebo. A tu jednak konkretne potwierdzenie, Paweł1984 plus dla Ciebie |
_________________ http://seicento.com.pl/to...2,15.htm#562386
 |
|
|
|
 |
|