FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wał korbowy i wycieki oleju w SC 900
Autor Wiadomość
jarin 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Gru 2015
Posty: 3
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-04-2016, 18:53   Wał korbowy i wycieki oleju w SC 900
   Bolid: SC 899 LPG 2000 rok


Witajcie,

Proszę o radę w następującej sytuacji (SC 900 z LPG, 206 tys przebiegu)
miałem uszczelnianą miskę olejową, po uszczelnieniu miski i wymianie oleju zaczęło cieknąć jeszcze bardziej, pojechałem do mechanika i stwierdził wstępnie że to olej ze skrzyni biegów, zostawiłem auto i teraz mówił, ze to jednak cieknie olej silnikowy, wymienił simering 64x8x8 i teraz jeszcze bardziej cieknie, mówił mi, że jest rysa na wale korbowym od strony sprzęgła, prawdopodobnie od simeringa i mówił, że można spróbować przetoczyć ten wał i napawać, gdzie jest rysa.
Zastanawiam się co teraz robić czy iść w tą stronę czy spróbować kupić używany wał korbowy i wymienić.
Dodatkowo po działaniach z wymianą simeringa muszę bardziej wciskać sprzęgło ...

Pozdrawiam
jarin
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-04-2016, 01:50   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Zmień mechanika....
 
 
 
jarin 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Gru 2015
Posty: 3
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 03-05-2016, 11:06   problem ze zmianą bioegów po naprawie wału korbowego
   Bolid: SC 899 LPG 2000 rok


Witam ponownie,

Chcę się podzielić doświadczeniem i dopytać o inne rzeczy:
wróciłem do mechanika, zostało zrobione u innych:
napawanie wału korbowego i potem jego pszeszlifowanie, montaż u mechanika całości, wymiana oringa i napinacza łańcuszka rozrządu (prawdopodobnie uzkodziony przy demontażu wału i i dali inną używkę) przejechałem wczoraj ok. 30 km i na razie nie widzę wycieku.
Natomiast po całej operacji z demontażem i montażem przez mechanika przy wciskaniu sprzęgła ciężko wchodzą biegi a wsteczny przy max wciśniętym sprzęgle zgrzyta, wcześnie biegi chodziły poprawnie, nic takiego nie miało miejsca. Przy wyłączonym silniku wsteczny nie zgrzyta.
Wracam jutro do mechanika, ale może coś podpowiecie, dodatkowo w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego jest zasyfiony płyn chłodniczy jakieś grudki, przed oddaniem do mechanika było ok z płynem w zbiorniczku.
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 03-05-2016, 13:06   
   Bolid: seicento 899


Jak kolega Paweł1984 napisał, zmień mechanika.Niema możliwości zapaprać płyn chłodniczy i wrzucanie biegów.Osobiście jeszcze jako laik z książką w rękach wymieniałem simeringi na wale. Może mechanik źle przykręcił sprzęgło nie wyśrodkował go względem wału a co do płynu hmm. nie mam pojęcia.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-05-2016, 17:41   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


jarin napisał/a:
(SC 900 z LPG, 206 tys przebiegu) ... jednak cieknie olej silnikowy, wymienił simering 64x8x8 i teraz jeszcze bardziej cieknie, mówił mi, że jest rysa na wale korbowym od strony sprzęgła, prawdopodobnie od simeringa i mówił, że można spróbować przetoczyć ten wał i napawać, gdzie jest rysa.
Dodatkowo po działaniach z wymianą simeringa muszę bardziej wciskać sprzęgło ...

Wytarty wał od uszczelniacza to nic dziwnego. Zwłaszcza po 200tyś. Ale zawsze można zamontować nowy uszczelniacz tak żeby był odsunięty od tegoż rowka na wale. Wystarczy +/- 1mm i całość działa.
Mechanik miał rację mówiąc o napawaniu i szlifie końcówki wału, nie widzę podstaw żeby się czepiać faceta.

Nie wiem ilu mechaników zaliczyłeś tym autem, ale jeden drugiemu nie równy. Było robić u tego samego cały czas a tak teraz jesteś w kropce.
Generalnie to jeśli miałeś robiony wał to silnik musiał być wyjęty i obrocony miską w górę. Czyli płyn i olej musieli zlać. Skrzynią też spadła przy tym bo inaczej nie da się. Po robocie zapali ci układ tym co z niego wyszło czyli całym syfem z bloku, chłodnicy i węży. Teraz to jest rozmieszane po układzie i widzisz co było. Normalne skoro nie zalali nowego płynu.
Co skrzyni to kwestia opuszczenia linek lewarka. Często wystarczy odpiąć starą linkę i nieco inaczej ją później zapiąć, albo przesunąć żeby biegi zaczęły inaczej wchodzić. Sory takie auto. I nikt ci się nie będzie spuszczał nad nim w przeciętnym warsztacie, takie życie ;(

jędrek napisał/a:
... Może mechanik źle przykręcił sprzęgło nie wyśrodkował go względem wału a co do płynu hmm. nie mam pojęcia.
Nie da się założyć skrzyni na niewypośrodkowane sprzęgło. Wałek skrzyni przechodzi przez tarczę i opiera się w gnieździe koła zamachowego. Tarcza nie jest z gumy, nie naciągnie się, musi być w osi z wałkiem skrzyni żeby całość skręcić.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum