1.2 16v - od czego? |
Autor |
Wiadomość |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-05-2016, 20:33 1.2 16v - od czego?
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Siema,
Jako, że bardzo powoli zbieram się do swapa na 1.2 16v, moje pytanie jest następujące - od czego szukać silnika 86KM do 1.1 SPI? Na pewno Punto I i Palio, jest coś jeszcze? |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-05-2016, 20:36
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Lancia Y |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-05-2016, 22:18
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Punto2, bravo, stilo - każde ma te same bebechy i tak samo wisi w seyu.
Oczywiście komp z P1 lub Y bo tylko one miały te 85KM. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 03-05-2016, 02:41
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
X-raT napisał/a: | Punto2, bravo, stilo - każde ma te same bebechy i tak samo wisi w seyu.
Oczywiście komp z P1 lub Y bo tylko one miały te 85KM. |
A jak to jest z wałkami rozrządu? Podobno są inne niż p1, więc zamontowanie kompa z p1 nie sprawi, że silnik będzie chodził jak powinien bez równoczesnej wymiany wałków na te z p1. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-05-2016, 10:46
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
barkor napisał/a: | ...jak to jest z wałkami rozrządu? Podobno są inne niż p1, więc... | Wałki są takie same w każdym 1.2. Pokrywy i popychacze też - tu nawet 1.4 ma to samo. Różnicą w deklu jest to , że ma otwór pod czujnik fazy i mocowanie cewki pojedynczej Bosch a nie 2x MM.
W głowicy jest jedna dość istotna różnica jeśli ktoś chce obrotek zamykać: tylko P1 sporting miało podwójne sprężyny zaworowe. Reszta 16v starych czy nowych już pojedyncze. Do fabrycznej odcinki nie ma żadnych obaw ale dalej na swoje ryzyko.
Druga mniej istotna różnica, 'nowe' głowice miały dwie dolne szpilki wydechu szerzej rozstawione pod kolektor z katem. Ale nie ma żadnych przeciwskazan żeby te szpilki przesunąć .
A tak wszystko w wymiarach i parametrach jest takie samo. Różnice papierowe w mocy wynikają z komputera i wydechu z katem na starcie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-05-2016, 21:33
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Temat do zamknięcia, padło jednak na 8v |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-05-2016, 00:21
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
MC Grzechu napisał/a: | Temat do zamknięcia, padło jednak na 8v |
Tylko żebyś później nie żałował jak mocy zabraknie |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-05-2016, 00:54
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Koszt 16v jest jednak w moim odczuciu sporo większy niż 8v. Z 8 zaworowego silnika też idzie podobno wydobyć ~90KM. Co prawda silnika jeszcze nie kupiłem, ale nastawiłem się chyba na 8v. Może ktoś mnie jednak wyprowadzi z błędnej decyzji Czy te 11KM różnicy jest warte dołożenia $$ do 16v? |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-05-2016, 01:51
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Tak się mówi, że styknie, ale pojeździsz trochę i będziesz się zastanawiał znowu co dalej:D 8V w dobrym stanie znaleźć ciężko (wersję 75KM oczywiście), a koszt swapa przy obecnych cenach części raczej będzie podobny.
Tylko weź wydobądź te 90KM z 8V. Za cenę porządnego wałka rozrządu i strojenia da się zrobić swapa na 16V, gdzie masz już na starcie te 86KM
Nie słyszałem żeby Ci co startują z silnikami 16V narzekali na te silniki i woleli jednak 8V a naprawdę dużo teraz jeździ 16V w amatorkach.
Oczywiście i 8V się sprawdza bo dobrze ciągnie z dołu, jest bezkolizyjny, to jednak jest to słabszy silnik niż 16V i dłubanie w nim wyjdzie znacznie drożej niż swap na 16V. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-05-2016, 05:46
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Tak 16v wychodzi drożej ale silnik jepiej ciągnie i fakt że na wejściu jest ponad 80 kucy. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Fast1028
Nałogowiec

Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 05-05-2016, 22:59
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
Z Twoich wypowiedzi wnioskuje ,że liczysz się większymi modyfikacjami motoru a jeśli tak to z 16v wyciągniesz 100KM mając przy tym większy moment. Uważam ,że bez sensu pakować się w 8v. W ten sposób się tylko ograniczysz... |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-05-2016, 13:32
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Przekonaliście mnie Silnik będę miał w przyszłym tygodniu |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 07-05-2016, 09:44
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
nie wiele osób o tym wspomina, ale doprężony 8v "lubi" wysoką temperaturę chłodziwa, więc jazda na odcinkach non stop z wentylatorem, a i to nawet nie zawsze pomaga
16v ma lepszą pompę wody więc aż takie cyrki się nie dzieją |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-05-2016, 10:32
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Wystarczy chłodnica z 1.1mpi, w zamienniku z gniazdem na włącznik wiatraka. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|