FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.2 16v - od czego?
Autor Wiadomość
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-05-2016, 20:33   1.2 16v - od czego?
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Siema,

Jako, że bardzo powoli zbieram się do swapa na 1.2 16v, moje pytanie jest następujące - od czego szukać silnika 86KM do 1.1 SPI? Na pewno Punto I i Palio, jest coś jeszcze? ;)
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-05-2016, 20:36   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Lancia Y
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-05-2016, 22:18   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Punto2, bravo, stilo - każde ma te same bebechy i tak samo wisi w seyu.
Oczywiście komp z P1 lub Y bo tylko one miały te 85KM.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 03-05-2016, 02:41   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


X-raT napisał/a:
Punto2, bravo, stilo - każde ma te same bebechy i tak samo wisi w seyu.
Oczywiście komp z P1 lub Y bo tylko one miały te 85KM.

A jak to jest z wałkami rozrządu? Podobno są inne niż p1, więc zamontowanie kompa z p1 nie sprawi, że silnik będzie chodził jak powinien bez równoczesnej wymiany wałków na te z p1.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-05-2016, 10:46   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


barkor napisał/a:
...jak to jest z wałkami rozrządu? Podobno są inne niż p1, więc...
Wałki są takie same w każdym 1.2. Pokrywy i popychacze też - tu nawet 1.4 ma to samo. Różnicą w deklu jest to , że ma otwór pod czujnik fazy i mocowanie cewki pojedynczej Bosch a nie 2x MM.
W głowicy jest jedna dość istotna różnica jeśli ktoś chce obrotek zamykać: tylko P1 sporting miało podwójne sprężyny zaworowe. Reszta 16v starych czy nowych już pojedyncze. Do fabrycznej odcinki nie ma żadnych obaw ale dalej na swoje ryzyko.
Druga mniej istotna różnica, 'nowe' głowice miały dwie dolne szpilki wydechu szerzej rozstawione pod kolektor z katem. Ale nie ma żadnych przeciwskazan żeby te szpilki przesunąć .

A tak wszystko w wymiarach i parametrach jest takie samo. Różnice papierowe w mocy wynikają z komputera i wydechu z katem na starcie.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-05-2016, 21:33   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Temat do zamknięcia, padło jednak na 8v :)
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-05-2016, 00:21   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


MC Grzechu napisał/a:
Temat do zamknięcia, padło jednak na 8v :)

Tylko żebyś później nie żałował jak mocy zabraknie :))
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-05-2016, 00:54   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Koszt 16v jest jednak w moim odczuciu sporo większy niż 8v. Z 8 zaworowego silnika też idzie podobno wydobyć ~90KM. Co prawda silnika jeszcze nie kupiłem, ale nastawiłem się chyba na 8v. Może ktoś mnie jednak wyprowadzi z błędnej decyzji :D Czy te 11KM różnicy jest warte dołożenia $$ do 16v? :roll:
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-05-2016, 01:51   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Tak się mówi, że styknie, ale pojeździsz trochę i będziesz się zastanawiał znowu co dalej:D 8V w dobrym stanie znaleźć ciężko (wersję 75KM oczywiście), a koszt swapa przy obecnych cenach części raczej będzie podobny.
Tylko weź wydobądź te 90KM z 8V. Za cenę porządnego wałka rozrządu i strojenia da się zrobić swapa na 16V, gdzie masz już na starcie te 86KM :wink:
Nie słyszałem żeby Ci co startują z silnikami 16V narzekali na te silniki i woleli jednak 8V a naprawdę dużo teraz jeździ 16V w amatorkach.
Oczywiście i 8V się sprawdza bo dobrze ciągnie z dołu, jest bezkolizyjny, to jednak jest to słabszy silnik niż 16V i dłubanie w nim wyjdzie znacznie drożej niż swap na 16V.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-05-2016, 05:46   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Tak 16v wychodzi drożej ale silnik jepiej ciągnie i fakt że na wejściu jest ponad 80 kucy.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 05-05-2016, 22:59   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


Z Twoich wypowiedzi wnioskuje ,że liczysz się większymi modyfikacjami motoru a jeśli tak to z 16v wyciągniesz 100KM mając przy tym większy moment. Uważam ,że bez sensu pakować się w 8v. W ten sposób się tylko ograniczysz...
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-05-2016, 13:32   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Przekonaliście mnie :)) Silnik będę miał w przyszłym tygodniu ;)
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 07-05-2016, 09:44   
   Bolid: Czarny Abarth


nie wiele osób o tym wspomina, ale doprężony 8v "lubi" wysoką temperaturę chłodziwa, więc jazda na odcinkach non stop z wentylatorem, a i to nawet nie zawsze pomaga

16v ma lepszą pompę wody więc aż takie cyrki się nie dzieją
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-05-2016, 10:32   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Wystarczy chłodnica z 1.1mpi, w zamienniku z gniazdem na włącznik wiatraka.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum